• Ohiko sei kategoriei “Denda Berria” kategoria gehitu zaie nobedade moduan, sektoreko ekintzailetzaren berri emateko.

  • Azken bi deialdietan bezala, publikoak Bilboko denda edo ostalaritza establezimendu onena zein den erabakiko du.

 

Pandemia dela eta urtebeteko etenaldiaren ondoren, bilbaoDendak elkarteak tokiko merkataritzari urtero ematen dizkion sariak martxan jarri ditu berriro. Sarien hamalaugarren edizio honek “Bilboko Faboritoak” lema hartu du. Sariek hainbat hautagai izango dituzte kategoria bakoitzeko, eta irabazleak azaroaren 16an Euskalduna Jauregian ospatuko den galan ezagutzera emango dira.

Aurten, guztira, 21 establezimendu proposatu dituzte sei kategoria desberdinetarako: Etorkizuna duen Tradizioa, Hemengo Shopping Bilbao, Hobekien Konektatuta, Hemengo Jan, Ostalaritza Kontzeptu Onena, Euskara sustatzeko konpromisoa, eta aurtengo nobedadea: Denda Berria. Azken honen bidez, bilbaoDendak-ek hurbileko merkataritzako ekintzailetzaren berri eman eta hau ikusarazi nahi du; aldi berean,  jarduera berri bat abian jartzen, tokiko ekonomia iraunkorra sustatzen eta gure kaleetan dinamismoa eta gizarte-bizitzaren alde egiten duten pertsona horietan arreta jarri nahi da.

Gaur bertan hautagaien zerrendaren berri eman da. Erriberako Merkatuko sarreran egindako ekitaldian Rafael Gardeazabalek, bilbaoDendak-eko presidentea, eta Bilboko Udaleko Garapen Ekonomiko, Merkataritza eta Enplegu Saileko zinegotzi ordezkaria den Xabier Otxandianok parte hartu dute, besteak beste.

Azken bi deialdietan bezala, bilbaoDendak eta erakunde babesleetako ordezkariek osatutako epaimahaia izango da kategorien irabazle bakoitza izendatzeaz arduratuko dena, eta bestetik, publikoak Bilboko denda edo ostalaritza establezimendu onena zein den erabakiko du. Izan ere, 21 hautagaiek banderatxo eta bereizgarri bat izango dituzte gaurtik aurrera haien establezimenduetan, herri-bozketa bidezko hautagaitza identifikatzeko.

Gaurtik aurrera, eta azaroaren 11ra arte, edozeinek eman dezake botoa urteko Bilboko denda, taberna edo jatetxerik onena aukeratzeko. Horretarako, www.bilbaodendak.eus webgunean sartu besterik ez dago, eta gainera, parte hartzeak bilbaoDendak-eko kide diren establezimenduetan erabiltzeko 300 euroko zozketa du berarekin.

bilbaoDendak elkarteak antolatzen dituen sari hauen helburua denda eta ostalaritza establezimenduen ahalegina ikusaraztea, balioa ematea eta aintzatestea da, Bizkaiko hiriburua tokiko merkataritzaren esparruan leku hobea eta ezagunagoa izan dadin.

Ia 2.000 establezimendu inguru dira bilbaoDendak-eko kide, Bilboko auzoetako 12 merkataritza elkarteak, Erriberako merkatua, Zubiarte eta El Corte Inglés batzen dituen plataforma. Duela hamarkada bat baino gehiagotik, Merkataritza Sarien Gala enpresa txikien urteko jai handi bihurtu da. Hauek funtsezko garrantzia dute jarduera ekonomikoan eta enplegua sortzean, baita kalitatezko turismo, aisia eta zerbitzu eskaintza mantentzean ere, bai bertako biztanleentzat, bai bisitarientzat.

XIV. Merkataritza Sarien Gala aurten azaroaren 16an ospatuko da Euskalduna Jauregian. Tokiko merkataritzaren lana goraipatzeko urteko jai honetan kategoria bakoitzeko irabazleak ezagutzera emango dira, Eusko Jaurlaritza, Bilboko Udala, Deia, Kutxabank El Corte Inglés eta Euskaltelen babesarekin.

  • Kanpainaren helburua da Bilbo udalerriko tabernetan, jatetxeetan eta gaueko aisialdian kontsumo arduratsua sustatzea eta horren gainean kontzientziatzea, egungo osasun-neurri prebentiboak betetzen direla bermatzeko.

  • Herritarrei mezua helarazteko asmoz, iragarkiak jarriko dira komunikabideetan eta sare sozialetan; ostalaritza-lokaletan 20.000 display/idulki jarriko dira ikusgai kanpainaren mezuarekin eta 150.000 ezpainzapitako entregatuko dira.

Xabier Ochandianok, Bilboko Udaleko Garapen Ekonomiko, Merkataritza eta Enplegu Saileko zinegotzia, eta Héctor Sánchezek, Bizkaiko Ostalaritza Elkarteko gerentea, gaur bertan aurkeztu dute #BilboZainduZaitez – #BilbaoCuídate kanpaina.

Bizimodu soziala berreskuratzen ari garen eta neurriak arintzen ari diren une honetan, komeni da herritarrei eta ostalariei gogoraraztea gure burua zaintzen jarraitu behar dugula, pandemiaren aurretik egiten genuen bezala gozatzen jarraitu ahal izateko.

Hori dela eta, urriaren 8an #BilbaoCuídate – #BilboZainduzaitez kanpaina hasiko da. Kanpainaren helburua da Bilbo udalerriko tabernetan, jatetxeetan eta gaueko aisialdian kontsumo arduratsua sustatzea eta horren gainean kontzientziatzea, egungo osasun neurri prebentiboak betetzen direla bermatzeko.

Bizkaiko Ostalarien Elkarteak eta Bilboko Udalak batera sustatutako ekimen hau LEGIT enpresak garatu du, tokiko ekintzaile hauek osatzen dutena: Pablo Sánchez, Gabriel Ramos, Iván Gonzalez eta Héctor Andrés. Sinergia horri esker Bilboko gizartearen segmentu guztiak integratu dira, zeinak oso ohitura sustraituak dituen; izan ere, ostalaritza funtsezko elementua da gizartearen nortasunari eta bizipenei dagokienez.

Kanpainak hiru ildo izango ditu eta keinu bat egingo digu ostalaritzaz gozatzen dugunoi: familiari, lagunei eta momentu onei.

  • Familia: Taberna edo jatetxeetan senideekin egotearen eta haiekin une txikiez eta familia-ospakizunez gozatzearen sentimendua nabarmentzen du ildo honek.
  • Lagunak: Ildo honetan kuadrillek edo lagun-taldeek hiribilduko tabernetan, jatetxeetan eta gaueko aisialdian izaten dituzten elkartzeak azpimarratzen dira.
  • Gure ostalaritza-lokaletan bizitako momentu onak eta oraindik ere etortzear daudenak.

Guztion lana da horiek mantentzea eta horiekin gozatzen jarraitzea.

Kanpaina Bilbon egingo da eta bilbotarrei eta Bizkaitik nahiz beste toki batzuetatik bisitatzen gaituzten pertsonei zuzenduta dago. Mezu hori ahalik eta herritar gehienei helarazteko asmoz, hainbat modutan hedatuko da kanpaina, modu fisikoan nahiz digitalean:

  • Bideo-iragarkiak eta irrati bidezko iragarkiak zabalduko dira komunikabideetan, Youtuben eta sare sozialetan.
  • 20.000 display/idulki jarriko dira, segmentu bakoitzari zuzendutako mezuekin, lokaletako barretan eta mahaietan.
  • Erabilera bakarreko 150.000 ezpainzapitako, paper birziklatuarekin egindakoak, entregatuko dira kontsumitzaileentzako opari gisa.

Kanpainako elementu fisiko horiek elkarteko kide diren ostalaritzako establezimendu guztien artean banatuko dira, eta Bizkaiko Ostalaritza Elkartearen egoitzan ere eskuragarri egongo dira ekimenarekin bat egin nahi duten elkartekide ez diren lokalentzat.

Kanpainak bi hilabeteko iraupena izango du.

Bilbao cuídate, cuídanos, cuídalos.
Zaindu (itzazu), zaindu (gaitzazu)

  • Udazkenean eta neguan kultura sektorea indartzeko asmoz Bilboko Udalak abiatutako bigarren kanpainako bonu guztiak eskuratu dituzte herritarrek 48 ordu eskasetan. Guztira 30.500 bonu izan dira, 20 eta 40 eurokoak, eta zenbateko horien erdia udalak ordaindu du; bonuak liburu-dendetan, museoetan, ikuskizunetan eta abarretan erabili ahalko dira.

  • Ostalaritzari zuzendutako bonu-kanpaina ere oso azkar dabil, eta dagoeneko 91.000 bonu saldu dira (124.000 bonu dira guztira).

Igandeko 18:00ak jo baino lehen saldu ziren BILBOKO KULTURA BONU guztiak30.500 bonu baino gehiago. Ostiralean, urriaren 1ean, hasi zen bonuen salmenta, 16:00etan, www.bonobilbao.eus webgunearen bidez. Covid-19aren ondorioz kaltetutako kultura-sektorea indartzeko eta laguntzeko asmoz Bilboko Udalak martxan jarritako bigarren kanpaina honetan eskainitako bonuak aurrekoan baino azkarrago agortu dira, 48 ordu eskasetan.

Bonuek 20 eta 40 euroko balioa izan dute (zenbatekoen erdia udalak ordaindu du) eta datorren urteko martxoaren 15era arte erabili ahal izango dira.

OSTALARITZAKO BONUEI dagokienez, azkar saltzen ari dira, eta dagoeneko 124.000 bonutik 91.000 saldu dira (% 73,5). Barrutika, Abando eta Ibaiondoko bonuak agortzear daude. Kasu honetan, bonuak establezimenduetan erabiltzeko azken eguna abenduaren 5a izango da. Ostalaritzako bonuen balioak 10 eta 20 eurokoak dira, eta prozesu horietan guztietan egin den bezala, zenbateko horien erdia udalak ordaintzen du.

Bi kanpaina horiek, Bilbao Bizkaia turismo bonuen kanpaina bezala, 2020ko eta 2021eko Bilbao Aurrera planaren parte dira —udal-ordezkaritza duten talde politiko guztiekin adostutakoa— eta pandemiak eragindako kalteei aurre egiteko xedea dute.

  • Ostiral honetan, urriak 1, 16:00etatik aurrera, kultura sektoreari laguntzeko Bilboko Bonuak erosi ahal izango dira www.bonobilbao.eus webgunean. Kanpaina honen helburua da kultura- eta sormen-industrietan enplegua eta ekonomia suspertzea, diruz lagundutako bonuen bidez herritarren zuzeneko kontsumoa sustatzeko asmoz.

  • Guztira 30.500 bonu baino gehiago aktibatuko dira, 20 eta 40 eurokoak, eta zenbateko horien erdia udalak ordainduko du.

Bilboko Udaleko Kultura eta Gobernantza zinegotziak, Gonzalo Olabarria, Kulturako zuzendaria den Iñaki López de Aguiletarekin eta Bilbao Ekintza udal-sozietatearen zuzendaria den Javier Garcinuñorekin batera, kultura sektoreari zuzendutako Bilboko Bonuen kanpaina berria aurkeztu dute gaur bertan egindako prentsaurrekoan. Ekimen horren helburua da herritarrek industria horretan egiten duten zuzeneko kontsumoa sustatzea, bereziki udazken eta neguko hilabeteetan eta, batez ere, Gabonetan.

Guztira 30.529 bonu jarriko dira martxan, Udalak % 50ean diruz lagundutakoak, koronabirusaren pandemiak gogor jotako sektorea lagundu eta indartzeko asmoz. Iaz egindako lehenengo kanpainaren ondoren, udalak bigarren edizioa abiarazi du, eta herritarrek ostiral honetatik, urriaren 1etik, aurrera eskuratu ahal izango dituzte bonuak, arratsaldeko 16:00etan, www.bonobilbao.eus webgunean.

Gonzalo Olabarriaren esanetan, “programa erakargarri hau onuragarria izango da herritarrentzat (aplikatuko diren deskontu onengatik), negozio-mota horietan lan egiten duten pertsonentzat eta, oro har, gizarte osoarentzat; izan ere, hiribilduko kultura- eta sormen-industrian jarduera kontsumitzera eta sustatzera animatuko ditugu.”

BONU-MOTAK ETA DATAK

Bi motatako bonuak egongo dira:

  • 20 eurokoak: horietatik 10 € bezeroak ordaintzen ditu, eta beste 10 € udalak.
  • 40 eurokoak: horietatik 20 € bezeroak ordaintzen ditu, eta beste 20 € udalak.

Udalaren aurrekontua 400.000 eurokoa da, eta milioi bat eurotik gorako eragina aurreikusten du.

Arestian esan bezala, herritarrek urriaren 1etik 2022ko otsailaren 15era (edo bonuak agortu arte) bitartean erosi ahal izango dituzte bonuak. Bestalde, bonuak erabiltzeko epea datorren urteko martxoaren 15ean amaituko da.

Bonuak www.bonobilbao.eus webgunean erosi ahalko dira, zeina kulturaren arloko enpresek eta establezimenduek kanpainarekin bat egiteko ere erabili den. Era berean, sarrerak saltzeko aukera ematen duten Kutxabank-en kutxazainetan ere eskuratu ahalko dira bonuak.

Pertsona bakoitzeko (NAN) gehienez ere 10 bonu erosi ahalko diraeta tiket bakoitzeko lau bonu erabili ahalko dira gehienez. Tiketaren zenbatekoak bonuen zenbateko berekoa edo handiagoa izan beharko du. Horrez gain, bonuak bateragarriak izango dira beste administrazio batzuek eskaintzen dituzten bonu batzuekin; beraz, erosketa berean pilatu ahal izango dira. Aurreko kanpainetan bezala, bonuak erabiltzeko, establezimenduan bertan erakutsi beharko da QR kodea edo paperean inprimatutako bonua.

ESTABLEZIMENDUAK ETA ATXIKIPENAK

Establezimenduen kasuan, gehieneko zenbatekoa 30.000 eurokoa izango da. Laguntzak azkarrak eta eraginkorrak izan daitezen, Udalak transferentziak egingo ditu astero, erabiltzaileek bonua establezimenduan erabili ondoren.

Bat egiteko epea kanpaina amaitu arte egongo da zabalik (2022ko otsailaren 15era arte).

  • Ondokoek eskuratu ditzakete bonuen dirulaguntzak:

Ikuskizunak aretoetan, lokaletan, aire librean eta ikuskizunak antolatzen dituzten enpresak; liburuen, egunkarien eta abarren txikizkako merkataritza, zinema-aretoak eta bideo-filmen alokairua. Arte-galeriak, liburutegiak eta museoak. Margolari, eskultore, zeramikari, artisau, grabatzaile eta antzeko artistak. Honako salgai hauen txikizkako merkataritza: musika instrumentuak eta horien osagarriak, zigiluak, txanponak, oroitzapenezko dominak eta bildumazaleentzako billeteak, artelanak, antzinako objektuak, mineralak…

Produktu hauek Kultura Bonutik kanpo geratuko dira: papergintza-produktuak; informatikako eta elektronikako ekipamendu, software eta kontsumigarriak; jokoak eta bideo-jokoak, bai eta ikasteko testuliburuak eta testuliburu profesionalak ere.

BILBAO AURRERA

Udalak bultzatutako bonu-kanpaina horiek BILBAO AURRERA 2020 eta 2021 planaren —udal-ordezkaritza duten talde politiko guztien adostasunarekin sustatutakoa— baitan jasotako neurri nabarmenetakoak dira, eta pandemiak hirian eragindako kalteei aurre egiteko xedea dute.

Bilboko Kultura Bonuak aste honetan bertan aktibatutako Ostalaritza Bonuei eta Bilbao Bizkaia Turismo Bonuei batuko zaizkie, hiriko ekonomia, enplegua eta kultura suspertzeko helburuan indarrak batzeko.

  • Herritarrek asteazkenean, irailaren 29an, 16:00etatik aurrera eskuratu ahal izango dituzte bonuak webgune honetan: www.bonobilbao.eus.

  • Guztira 124.000 bonu izango dira, 10 eta 20 eurokoak, eta zenbateko horien erdia udalak ordainduko du. Ostalaritzari/jatetxeei zuzendutako kanpaina honen helburua da pandemiak kaltetutako sektoreari laguntzea.

OSTALARITZARI zuzendutako lehenengo bonu-kanpainak izandako arrakastaren ondoren, Bilboko Udalak BIGARREN KANPAINA bat jarri du martxan. Bonuak HERRITARREI saltzeko epea asteazkenean, irailaren 29an, hasiko da, arratsaldeko 16:00etan, webgune honetan: www.bonobilbao.eus.

Gaur bertan egindako prentsaurrekoan aurkeztu dute programa berria Bilboko Udaleko Garapen Ekonomiko, Merkataritza eta Enplegu Saileko zinegotziak, Xabier Ochandiano, eta Bilbao Ekintzako zuzendari nagusiak, Javier Garcinuño. Sektoreko ordezkariak ere izan dira ekitaldian, besteak beste, Bizkaia Ostalaritza Elkarteko Gerentea, Héctor Sánchez.

Zinegotziak azaldu duenaren arabera, guztira 124.026 bonu aktibatuko dira —aurrekoan 110.000 izan ziren—, eta udalak 1 milioiko aurrekontua baliatuko du, 3,4 milioi euroko negozio-eragina sortzeko asmoz.

Oraingoan ere bonuen balioa bi motatakoa izango da: 10 eta 20 eurokoa. Zenbatekoaren erdia udalak ordainduko du eta beste erdia bezeroak:

  • 10 euroko BONUA: 5 € udalak ordainduko ditu / 5 € bezeroak (57.243 bonu).
  • 20 euroko BONUA: 10 € udalak ordainduko ditu / 10 € bezeroak (66.783 bonu).

Helburu nagusia da pandemiak gogor jotako sektore honetako profesionalei laguntzea. Gogoratuko duzuenez, laguntza hauek 2021eko Bilbao Aurrera Planaren baitan jasotako neurrien parte dira, zeina udalean ordezkaritza duten talde politikoekin batera adostu baitzen, eta jarraipena ematen diote aurreko ekitaldian martxan jarritako neurriei.

Bonu-programa hau Bilbao Aurrera Planaren baitan jasotako ekintza berritzaileenetako bat da, zeina 2020az geroztik aktibatu baita merkataritza, kultura eta ostalaritza/jatetxeetako enpresa-munduari laguntzeko. Berriki, turismoaren sektoreari zuzendutako bonu-programa ere abiatu da, Bizkaiko Foru Aldundiaren laguntzarekin.

Ostalaritzari dagokionez, zinegotziak zehaztutakoaren arabera, lehen aldia izan da establezimendu-mota horietan bonuak erabiltzen direna: “esperientzia arrakastatsua izan da, aktibatu ditugun zuzeneko laguntzak osatu dituena. Horrek beste edizio bat antolatzera bultzatu gaitu, negozio horietatik bizi diren familiei laguntzeko, gure hiriaren parte oso garrantzitsua baitira”.

Bonu horiei kultura eta turismoko bonuak batuko zaizkie datozen hilabeteotan. Zinegotziak azpimarratu du asmoa honako hau dela: “hiribilduko ekonomia fronte guztietatik berraktibatzea”.

OSTALARITZA-KANPAINAREN DATU NAGUSIAK

Arestian adierazi bezala, asteazken honetan jarriko dira bonuak salgai, www.bonobilbao.eus webgunean, arratsaldeko 16:00etatik aurrera, eta egun horretatik aurrera erabili ahalko dira bonuak establezimenduetan. Bonuak erosi eta erabiltzeko epea aurtengo abenduaren 5an amaituko da (edo bonuak amaitzen direnean).

Honako hauek dira bonuak eskuratzeko baldintzak: adinez nagusia izatea, egoiliarra edo bisitaria izatea, eta erosteko unean NANa edo AIZa erakustea. Era berean, bonuen zati bat 65 urtetik gorakoentzat gordeko da, teknologiak erabiltzeko zailtasunak izan ditzaketelako. Kasu honetan, ordainketa-sistema desberdin bat baliatuko da: establezimenduan bertan ordainduko da bonua, kontsumizioa ordaintzerako orduan, kreditu-txartelarekin edo eskudirutan.

Kanpaina hau izenduna da, herritarrek establezimendua aukeratu beharko dute webgunean bonua erosten dutenean, baina, hala ere, beren-beregi banatuko dira barrutien artean, hiri osoan kontsumitzen direla bermatzeko. Era berean, bateragarriak eta metagarriak dira beste administrazioren batek abian jartzen duen beste edozein motatako bonuekin.

Pertsona bakoitzak guztira 5 bonu eskuratu ahal izango ditu (NAN bakoitzeko) eta tiket bakoitzeko 4 bonu erabili ahal izango dira. Tiketaren zenbatekoak bonuen zenbatekoaren berdina edo handiagoa izan behar du, kontsumizio bakoitzean oso-osorik agortzeko modukoa.

Bestalde, atxikitako establezimenduetan trukatzeko, bonua establezimenduetan aurkeztu beharko da paperean edo, bestela, QRa erakutsiz.

583 OSTALARITZA-ESTABLEZIMENDU ATXIKI DIRA

Kanpainarekin bat egiteko epea irailaren 22an amaitu zan, eta 583 establezimendu atxiki dira.

Establezimendu bakoitzeko muga 5.000 eurokoa izango da. Horietatik 1.000 euro 65 urtetik gorako pertsonei zuzendutako bonuak erabiltzeko izango dira.

Laguntzak azkar iritsi daitezen, ostalariak bonu bakoitzaren % 50 jasoko du, hau da, udalak ordaindutako zenbatekoa, eta gainerako % 50a bonua erabiltzerako orduan.

Bigaren kanpaina honetan, ondokoek parte hartuko dute: jatetxeak, kafetegiak eta tabernak janariarekin eta janaririk gabe, txokolategiak, izozki-dendak, hortxata-dendak, dantzalekuak eta diskotekak.

  • Aurreko kanpainek izandako arrakastaren ondoren, udalak beste behin jarri ditu martxan BILBOKO BONUAK, eta asteazkenetik, irailaren 8tik, aurrera establezimenduek kanpainarekin bat egin ahalko dute www.bonobilbao.eus webgunean.

  • Aurrekontu osoa 1,5 milioi euro ingurukoa da eta 155.000 BONUTAN banatuko da. Kanpainaren helburu nagusia honako hau da: sektore horien berraktibazio ekonomikoari laguntzea herritarren zuzeneko kontsumoaren bidez eta dirulaguntza zabal batekin, bereziki, udazkeneko eta neguko hilabeteetan zehar.

Covid gaixotasunak eragindako osasun-krisiak gehien kaltetutako sektoreei laguntzeko asmoz, Bilboko Udalak Bilboko Bonuen kanpaina berriak jarri ditu martxan. Ekimen hori 2020an eta 2021ean aktibatutako Bilbao Aurrera Planaren parte da, udal-ordezkaritza duten talde politiko guztien adostasunarekin sustatutakoa, pandemiak hirian eragindako ondorioei aurre egiteko.

Aurreko edizioak izandako arrakastaren ondoren, orain abiaraziko diren kanpainak Ostalaritza/Jatetxe eta KulturakBilboko Bonuei dagozkie, eta, lehenengo etapa honetan, bi sektore horietako establezimenduek kanpainarekin bat egin beharko dute.

Fase hori asteazken honetan, irailaren 8an, abiatuko da, www.bonobilbao.eus webgunea zabaltzearekin batera, non enpresek izena eman beharko duten. Gogoratuko duzuenez, oso erraza da plataforma horretara sartzea eta berau erabiltzea, eta aurrerago iritsiko den beste etapa batean (urritik aurrera), herritarrek bonuak eskuratzeko erabili beharko dute. Bonuek prezio eta ezaugarri desberdinak izango dituzte, sektorearen arabera.

AURREKONTUA, BONUAK ETA BAT EGITEKO DATA

Aurrekontua 1,5 milioi eurokoa da eta 155.000 bonutan banatuta dago; horietatik 124.000 baino gehiago Ostalaritzarako izango dira, eta 30.529 Kulturarako. Nabarmendu beharra dago, bonu bakoitzaren zenbatekoaren erdia Udalak berak ordaintzen duela. Ostalaritzako bonuen kasuan, zenbatekoaren % 50 establezimenduei transferituko zaie bezeroek bonuak webgunean erosten dituztenean, eta gainerako % 50a bonuak trukatzen direnean. Kulturako bonuen kasuan, aldiz, bonuaren zenbatekoaren % 100 likidatuko da bonua establezimenduan trukatzen den unean.

Datozen egunotan, aurreko edizioetan egin izan den moduan, informazioa emateko hitzaldiak egingo dira. Horietan parte hartu nahi izanez gero, www.bonobilbao.eus webgunera jo beharra dago.

Era berean, galderak eta kontsultak egiteko aukera dago bonobilbao@bilbaoekintza.bilbao.eus helbide elektronikoan eta 94 420 53 95 telefono-zenbakian (ordutegia: 09:00etatik 14:00etara).

  • Ostalaritzari dagokionez, irailaren 22an amaituko da kanpainarekin bat egiteko epea. Bestalde, kultura-sektoreak 2022ko otsailera arte izango du horretarako aukera. Ostalaritzako eta kulturako Bilboko Bonuen aurreko kanpainetan parte hartu zuten establezimenduek mezu elektroniko bat jasoko dute, edizio honetan parte hartu nahi ote duten baieztatzeko, eta ez dira berriro erregistratu beharko.

Une hauetan, establezimenduek Bilbo Bizkaia Turismo Bonuekin bat egiteko epea irekita dago. Kasu horretan udalak eta foru-erakundeak sustatu dute kanpaina.

Hiru kanpaina horien helburua da: sektore horien berraktibazio ekonomikoari laguntzea herritarren zuzeneko kontsumoaren bidez eta dirulaguntza zabal batekin, bereziki udazkeneko eta neguko hilabeteetan.

NORK EGIN DEZAKE BAT?

OSTALARITZA:

Ostalaritzaren sektorearen barruan dagoen edozein enpresa-jarduera bat duen pertsona fisiko edo juridiko orok eman dezake izena, baldin eta jendeari irekita dagoen establezimendu bat badu Bilbon eta ekonomia-jardueren gaineko zergaren epigraferen batean dagokion alta emanda badu: jatetxeak, kafetegiak, kafeak eta tabernak janariarekin eta janaririk gabe, izozki-dendak eta hortxata-dendak, dantza-aretoak eta diskotekak, saltoki handietako establezimenduak

Era berean, Bilbon zenbait establezimendu dituzten negozioek establezimendu guzti-guztiak atxiki ahal izango dituzte, banan-banan.

KULTURA:

Ikuskizunak aretoetan, lokaletan, aire librean eta ikuskizunak antolatzen dituzten enpresak; liburuen, egunkarien eta abarren txikizkako merkataritza, zinema-aretoak eta bideo-filmen alokairua. Arte-galeriak, liburutegiak eta museoak. Margolari, eskultore, zeramikari, artisau, grabatzaile eta antzeko artistak. Honako salgai hauen txikizkako merkataritza: musika instrumentuak eta horien osagarriak, zigiluak, txanponak, oroitzapenezko dominak eta bildumazaleentzako billeteakartelanak, antzinako objektuak, mineralak

Honako produktu hauek Kultura Bonutik kanpo geratuko dira: papergintza-produktuak; informatikako eta elektronikako ekipamendu, software eta kontsumigarriak; jokoak eta bideo-jokoak, bai eta ikasteko testuliburuak eta testuliburu profesionalak ere.

  • Uztailaren 31n, larunbatez, amaituko da Ostalaritzako azken ‘Bilboko bonuak’ (#BonoBilbao) kontsumitzeko epea. Orain arte, Bilboko Udalak abian jarri zituen 110.000 bonuetatik ia 93.000 erabili dira (% 84); jaulkitako bonuen aurrekontua milioi bat eurokoa zen, eta herritarrek erosi zituzten bonu guztiak.

  • Kanpaina honi atxiki zaizkion ostalaritzako establezimenduek 1,5 milioi euro jaso dituzte egunera arte.

Uztailaren 31n, larunbatez, amaituko da herritarrek Ostalaritzako azken ‘Bilboko Bonuak’ erabili ahal izateko epea. Bilboko Udalak sustatu duen kanpainarik garrantzitsuenetako bat da; kanpainaren xede nagusia pandemiak gehien kaltetu dituen sektoreei laguntzea da, eta Covid-19ari aurre egiteko ‘Bilbao Aurrera’ deritzon neurri-planaren barruan dago.

Programa ixteko astebete baino apur bat gehiago geratzen denean, Udalak martxoan abian jarritako 110.000 bonuetatik egunera arte ia 93.000 bonu baino gehiago kontsumitu dira establezimenduetan –bonuon kontsumo horrek 1,5 milioi euro baino gehiagoko balioa du-. Kopuru horiek guztirakoaren % 84 dira, eta % 16 baino ez dago erabiltzeko.

Hiriko barrutien arabera, erabileraren edo bonu-trukearen ehunekoa antzekoa da, hots, guztietan % 82 eta % 88 artekoa baita. Gogoratu behar da ezen Udalak milioi bat euroko aurrekontuarekin jaulkitako 110.000 bonuak herritarrek 24 ordu baino denbora gutxiagotan erosi zituztela.

BERRIKUNTZAK

Ekimen honek berrikuntza ugari izan ditu. Besteak beste, sektore horretan bonuen eredua erabili den lehen aldia izan da, eta, horren ondorioz, berariazko web-plataforma bat egin da hura kudeatu eta gauzatze aldera: www.bonobilbao.eus.

Oraingo honetan ere, bonua erosteko unean, herritarrek establezimendua aukeratu ahal izan dute; izan ere, lana errazte aldera, hiria aldez aurretik barrutiak banaturik egon da, hiriko ostalaritza arlo osora iristeko. Bonuak bi motatakoak izan dira, 10 eta 20 eurokoak, eta Udalak diru horren erdia jartzen du, halako moldez non ostalariak bonu bakoitzaren zenbatekoaren % 50 jasotzen baitu, hau da, Udalaren zatia, webgunean erosi ondorik, eta beste % 50 bezeroak bonu hori kontsumitzeko unean.

Neurri horren bidez, laguntzak sektorera azkar iristea erdietsi nahi izan da. Orain arte, 1,5 milioi euro transferitu zaizkie atxikitako 722 negozioei, eta 150 establezimendu herritarrek erabili edo trukatu dituzten bonuen mugara iritsi dira (bonuon gehieneko zenbatekoa 6.000 eurokoa zen).

Aurreko kanpainetan legez, tiketaren zenbatekoak bonuen zenbatekoa bera edo handiagoa izan behar du, kontsumo bakoitzean osorik agortu dadin; horri dagokionez, bonuok administrazioek abian jarritako beste edozein bonu-motarekin bateragarriak eta metagarriak dira.

Atxiki ahal izan diren establezimenduak: jatetxeak, kafetegiak, jaten ematen duten edo jaten ematen ez duten kafetegiak eta tabernak, txokolategi, izozkitegi eta hortxategietako zerbitzuak, dantzalekuak eta diskotekak, saltoki handietako establezimenduak eta abar. Halaber, Bilbon hainbat establezimendu dituzten negozioak banaka atxiki ahal izan dira.

BONU-KANPAINA BERRIAK

Kanpaina datorren astean amaituko da, eta Bilbao Aurrera 2020 Planaren barruan dago; plan hori, baina, ezin izan zen une horretan aktibatu, pandemiaren ondorioz ostalaritza itxi egin baitzen. Udalak antzeko beste ekimen bat jarriko du abian datozen hilabeteetan, Bilbao Aurrera 2021 Planaren barruan.

Aldi berean, zuzeneko laguntzen programa bat ere aktibatu da, 2 milioi euro baino gehixeagoko programa, alegia; programa horren bidez negozio bakoitzeko 1.000 eurotik 1.500 eurora arte esleitzen dira. Ekintza hori, berez udal eremukoa izan ez arren, sektoreak duen konplexutasun-egoera indartzeko eta Eusko Jaurlaritzak ezarritako laguntzen osagarri gisa egin da.

Ostalaritzako Bilboko Bonuekin batera, gogoratu behar da Udalak merkataritzari eta kulturari zuzendurik dauden beste kanpaina batzuk egin dituela, eta datorren udazkenean, berriz, turismoari zuzendutakoak. Azken hori Bizkaiko Foru Aldundiarekin batera burutuko da.

  • Bilboko alkatea, Juan Mari Aburto, 2025 Merkataritza Plan Estrategikoaren aurkezpenaren buru izan da. Hirian sektorearen lehiakortasun-posizioa eta hiriak berak bilbotarrentzat zein bisitarientzat merkataritza-hiri gisa duen erakargarritasuna hobetu eta indartzeko Udalaren ibilbide-orri berria.

  • 2021 urte honetan eta denbora-horizontea 2025ean jarrita abiaraziko diren lan-arloko LAU ARDATZ handitan eta 33 ekintza-ildotan egituratutako plan estrategiko bat da. Denbora-tarte horretan, beharrezkoa izango da sektorea birmoldatu eta bultzatzea, pandemiak eragindako krisiaren ostean.

  • Plan hau diseinatu eta egiterakoan, saltokien, elkarte-ehunaren, hainbat udal-arloren zein Udalean ordezkaritza duten alderdi politikoen parte-hartze aktiboa izan da. Alkateak azaldu du dokumentu aktibo, ireki eta parte-hartzailea dela, eta adierazi duenez, «gaur urrats bat gehiago eman da BILBOKO MERKATARITZA FOROAren eraketarekin; zeina aktibo egongo baita Planaren laguntza- eta jarraipen-plataforma gisa».

  • Aldi berean, hiriko merkataritza-sektorearen DIAGNOSTIKO bat egin da, «saltoki bakoitzeko informazioa biltzen duena, gure talde teknikoek ia 3.000 merkatariri egin dizkieten banakako elkarrizketei esker».

  • 2020an eta 2021ean zehar, 3 milioi euro baino gehiago bideratu ditu, #BILBAOAURRERA ekimenaren baitan, merkataritza- eta ostalaritza-sektoreentzako laguntza zuzenetara. Laguntza horiez gain, Bilboko Bonuen Kanpainetako beste 4 milioi euro bideratu dira Covid-19aren pandemiak biziki erasan dituen sektoreak berreskuratzeko apustu irmo gisa.

Bilboko alkatea, Juan Mari Aburto, 2025 Merkaritza Plan Estrategikoaren aurkezpenaren buru izan da. Plan hori Udalak datozen lau urteetan sektorearen lehiakortasuna hobetzeko egin duen apustu irmo eta seguru bat da, «denbora-tarte horretan beharrezkoa izango da sektorearen egitura eraldatzeko eta Covid-19ak eragindako krisiaren ostean saltokia berreskuratzeko erronka handiei heltzea».

Dokumentuaren edukia Xabier Ochandiano Garapen Ekonomiko, Merkataritza eta Enplegu Saileko zinegotziak azaldu du, eta ekitaldi horretan, besteak beste, Eusko Jaurlaritzak, Foru Aldundiak, Cecobik eta Merkataritza Ganberak hartu dute parte, dokumentuaren elaborazioan parte hartu duten kolektiboekin batera: merkataritza-sektorea bera, elkarte-ehuna, Udaleko zenbait arlo zein Udalean ordezkaritza duten talde politikoak.

Alkateak azaldu duen bezala, «lan serio, zorrotz eta parte-hartzailea da, eta sektorearen eskutik joan izan gara beti. Hala, merkataritzaren egiturazko eraldaketa sakonean parte hartu dugu hiri osoan eta auzoetan, bai eta premiazko eta berehalakoan ere, zuzeneko laguntzen edo bono-kanpainen bidez, Covid-19k eragindako osasun-krisiaren ondorioei aurre egiteko». «Plan hori —jarraitu du— dokumentu irekia da, eta trazatu ditugun jarduketa-ildo guztiekin osatu beharko dugu. Orain, beste urrats bat egin da, gaur bertan, Bilboko Merkataritza Foroaren eraketaren bidez».

Juan Mari Aburtok aurreratu duenez, aldi berean eta planaren osagarri gisa, lan sakona egin da hiriko merkataritza-sektorearen DIAGNOSTIKO zehatza egiteko, «saltoki bakoitzeko informazioa biltzen duena, gure talde teknikoek ia 3.000 merkatariri egin dizkieten banakako elkarrizketei esker. Diagnostiko horrek saltoki bakoitzarentzako zuzendutako zerbitzuak hobeto garatzea ahalbidetuko digu».

BILBORAKO IBILBIDE-ORRIA

“Bilboko 2025 Merkataritza Plan Estrategikoa” Udalaren ibilbide-orri gisa eraiki da, sektorearen lehiakortasun-posizioa eta hiriak berak bilbotarrentzat zein bisitarientzat merkataritza-hiri gisa duen erakargarritasuna hobetu eta indartzeko. Horretarako, hiri-eredu komertzial ordenatu, erakargarri eta iraunkor bat eraikitzeko lan egingo da. Eredu hori bat etorriko da hiri-apustu instituzional batekin, zeinak marka multinazional handien erakargarritasuna eta tokiko merkataritzaren faktore bereizgarria integratuko baitu; eta horrek, aldi berean, hurbiltasun-eskaintza handia ekarriko du, auzoetan bizi-kalitatea, gizarte-kohesioa eta gozamena bermatzeko. Planak sektorea modernizatzea ere aurreikusten du, digitalizazioaren eta pixkanaka gaztetzeko estimulazioaren bidez.

Era berean, dokumentu honen xedea da, aktiboki eta merkataritzatik abiatuta, hiri propioaren eta erakargarriaren irudi eta kontakizun bat eraikitzen laguntzea, Bilbo hiri-ekonomiaren Euskadiko eta Estatuko erreferente gisa kokatuko duena, merkataritza, kultura eta aisialdia erakarpen turistikoa aberastearen alde integratzearen bitartez. Era berean, barruti bakoitzeko herritarrengan gertutasun- eta nortasun-giro bat sortu nahi da. Hori guztia, kudeaketa kolaboratibo publiko eta pribatu eraginkor batetik abiatuta.

LAN-ARLOKO 4 ARDATZ ETA 33 EKINTZA-ILDO

Bilboko 2025 Merkataritza Plan Estrategikoa 2021 urte honetan eta denbora-horizontea 2025ean jarrita abiaraziko diren lan-arloko lau ardatz handitan eta 33 ekintza-ildotan egituratutako plan estrategiko bat da. Denbora-tarte horretan, beharrezkoa izango da sektorearen egitura birmoldatu eta bultzatzea; et horri, Covid-19aren pandemiak eragindako krisia gehitu behar zaio.

Lau ardatzak hauek dira: hiria, merkataritza-negozioen garapena, hiri-espazioaren dinamizazioa eta lankidetza publiko pribatua, kudeaketa kolaboratibo eraginkorraren oinarrizko ardatz gisa.

1. ardatza: Hiri-eredu komertziala: hirigintza eta mugikortasun iraunkorra

Hiriaren bihotzaren erakarpen komertziala indartu nahi da, Abando, Indautxu eta Alde Zaharreko barrutietako proiektu eraldatzaileekin loturiko lau esku-hartzeren bidez:

  • Abandon, arreta-fokua Kale Nagusitik irekiko da, merkataritza-ardatz osagarrietarantz. Indautxun, Basurtu, Errekalde eta Abando lotuko dituen eta oinezkoen fluxuak indartuko dituen korridore batekin. Itsasadarraren aurrean, Abandorantz sartzeko korridoreekin; eta Alde Zaharrean esku-hartze bereziekin, Erriberako Merkatua harturik erreferente gisa.

Hori guztia osatzeko, AUZOETAKO bihotzen erakargarritasunari eta merkataritza-bizitzari eusten zaio, eta, horrekin batera, elkarrekin heltzen zaie merkataritza-etxabeen hirugarren mailako erabilerei, lonja hutsen tratamenduari zein alokairuen mapa dinamiko bati, Open Data Komertziala sortzearen bidez.

Era berean, datozen lau urteetan mugikortasun iraunkorra sustatu nahi da, eta horretako, disuasio-aparkalekuen sarea sortuko da eta honako hauek indartuko dira: garraio publikoa; aparkalekuen kokapenari eta okupazio-mailari buruzko informazio-sistema integratua; zamalanetarako eremuen eta oinezkoentzako eremuen azterketa bat; eta merkataritza-jarduera erraztuko duten eta merkataritza-eskaera berrientzako irtenbide logistikoak eskainiko dituzten oinezkoentzako guneak.

2. ardatza: Kanal-aniztasuna eta modernizazio lehiakorra.

Sektorea modernizatzen eta lehiakortasuna hobetzen laguntzeko, Bilboko 2025 Merkataritza Plan Estrategikoak digitalizazioa sustatzea aurreikusten du, establezimenduak modernizatzeko bektore gisa; baina baita ikuspegi kolektibo batetik ere (proiektu digital partekatuekin; 4.0 elkarte-sare baten sorrerarekin; eta merkataritza kalean eta dendetan bezeroen eta zentzumenen ibilbideak baloratzeko big data azterketa integratzen duen hiri-proiektuaren parte gisa ulertuta).

Planak merkataritzaren negozio-ereduan lan egiteko beharra barne hartzen du, berrikuntzaren, lehiakortasunaren eta zerbitzuaren hobekuntzaren bidez. Horretarako, balioa sortu behar da; ez bakarrik produktuaren kalitatearen eta salmenta-prezioaren bidez, baita erosketa lehiakorraren esperientzia ahalbidetuko duen zerbitzu hobe baten bidez ere.

Azkenik, sektorea birdimentsionatzen lagunduko da, eredu bikoitz baten bidez: egungo merkataritzaren iraunkortasuna hobetzea eta merkataritza-negozio berriak sortzea ekarriko duen enpresa-ekimena babestea.

3. ardatza: Bilbo MERKATARITZA-, KULTURA- ETA AISIALDI-HIRI gisa sustatzea.

Komunikazio- eta marketin-estrategiak landuko dira, “komunitatea egiteko”, tokiko merkataritza sustatzeko lankidetza-tresnen bidez dinamizazio-planteamenduak berritzeko (#Bonobilbao kanpainarekin gertatu zen bezala) eta merkataritzaren eta turismoaren arteko sinergiak bultzatzeko xedeekin. Helburua da EROSKETA ARDURATSUEN TURISMOA bultzatzea, tokiko merkataritza erakargarri eta lehiakorra balioetsiko duena, baina baita beste nortasun-elementu batzuk ere, hala nola tokiko sortzaileak eta diseinatzaileak, artisauak, merkatuak… bai eta turistekiko merkataritza-elkarrekintzaren digitalizazioa ere.

4. ardatza: Lankidetza publiko-pribatua hobetzea.

Laugarren eta azken ardatz honek lau lan-ildo barne hartzen ditu: elkarteak berrabiaraztea eta artikulatzea, politika instituzionalak optimizatzea, ezagutza bultzatzea (hiriaren adimen lehiakorrerako tresna gisa) eta planaren zuzentzea.

Berrikuntza gisa, gaur BILBOKO MERKATARITZA FOROA eratu da, eta martxan egongo da egin diren lan-ildoetan aurrera egiten jarraitzeko.

PLAN ESTRATEGIKO PARTE-HARTZAILE BAT

Bilboko 2025 Merkataritza Plan Estrategikoa gaur aurkeztu zaie hiriko merkataritza-sektoreko eragileei; haiek, era berean, dokumentu hau egiteko prozesuan parte hartu dute. Horretarako, gailu parte-hartzaile zabal eta dibertsioa txertatu zaio planari. Gailu hori, aldi berean, hainbat tresnaz osatua dago, presentzialak nahiz telematikoak, pandemiak ezarritako segurtasun-jarraibideei jarraikiz.

Lan hori egiteko, 125 enpresaren zuzeneko laguntza izan da, elkarrizketak egin zaizkie hiriko elkarte-ehuneko eta merkataritza-ekipamenduetako 23 eragileri eta 8 udal-alorretako arduradun eta teknikariei. Gainera, herritarrek hartu dute parte dokumentu honen elaborazioa, kultura- eta gizarte-elkarteen bidez.

Halaber, bi lan-jardunaldi egin dira, eta 30 eragile instituzional eta sektorialek baino gehiagok hartu zuten parte diagnostikoaren eta ekintza-planaren egiaztapenean eta balorazioan.

MILIOI BAT EURO INGURU LAGUNTZA ZUZENETAN ETA 4 MILIOI BONUTAN

Plan Estrategiko hau eta hiriko merkataritza-sektorearen Diagnostikoaz gain, Udalak pandemiak eragin dituen premia larriago eta berehalakoei aurre egiteko jarduketak ere egin ditu, eta horrek eragin nabarmena izan du hainbat sektoretan

Laguntza gisa, Udalak milioi bat euro eman ditu zuzeneko laguntzetan eta beste 4 milioi euro bonutan, eta, horretaz gain, hiriko merkataritzari eta ostalaritzari zuzendutako neurri fiskalak hartu ditu.

  • Merkataritzako Bilboko Bonuen kanpaina amaitzeko astebete geratzen denean —datorren asteazkenean amaituko baita, ekainak 30—, udalak kaleratutako 64.115 bonuen % 90 trukatu dituzte herritarrek. Ediziorik garrantzitsuena izan da oraingoa, bonu kopuruari zein aurrekontuari dagokienez, milioi bat eurokoa izan baita. Gogoan izan behar dugu bonuak hogeita lau ordu baino gutxiagoan agortu zirela, eta orain 7.000 bonu baino ez daude trukatzeke.

  • Dagoeneko 1,4 milioi euro transferitu zaizkie establezimenduei, Bilbao Aurrera neurrien planaren barruan pandemiagatik kaltetuen izan diren sektoreei laguntza modu arinean eta errazean emateko.

  • Udalak, halaber, ostalaritzako Bilboko bonuen kanpaina ere aktibatu du, eta uztailaren 31n amaituko da trukatzeko epea.

Datorren asteazkena, ekainak 30, Bilboko Udalak kaleratu dituen Merkataritzako Bilboko Bonu guztiak trukatzeko azken eguna izango da herritarrentzat. Bonuak pandemiagatik kaltetuen izan diren sektoreei laguntzeko merkaturatu dira, Bilbao Aurrera 2021 Planaren barruan.

Gogoan izango duzuenez, guztira, 64.115 bonu kaleratu ziren maiatzean, eta hogeita lau ordu baino lehen amaitu ziren denak. Kanpaina amaitzear denean, astebete baino ez da geratzen eta, herritarrek bonuen % 90 trukatu dituzte jada, hau da, 57.000 bonu. Era berean, hiri osoko 1.330 establezimenduk hartu dute parte.

Barrutien arabera sailkatuta, % 84-90 artean trukatu dira guztietan. Datu garrantzitsu gisa, aurtengo edizioan berria ere badena, bonu bereziak gorde dira teknologia berriak erabiltzera ohituta ez dauden 65 urtetik gorako pertsonentzat, eta, kasu horretan, 96 izan da ehunekoa.

2021EKO MERKATARITZA-BONUAK: GARRANTZITSUENAK

Bonuen modalitatea udalak kontsumoa sustatzeko egin duen ekintza garrantzitsuenetako bat izan da, eta erosketen erdia diruz lagundu du, COVID-19aren ondorioz kaltetuen izan diren sektoreak babesteko, besteak beste, MERKATARITZA, OSTALARITZA/JATETXEAK, KULTURA eta, laster, TURISMOA ere bai, beste kanpaina batzuekin. BILBAO AURRERA izena duen eta talde politiko guztien artean adostu den talka-planaren barruan iaz izandako arrakastaren ondoren, berriz ere aktibatu dira bonuen ekimenak.

Hain zuzen ere, asteazkenean amaituko den merkataritzarena izan da garrantzitsuena, aurten 65.000 bonu merkaturatu baitira, aurreko ekitaldiko 48.000 bonuen aldean. Gainera, udalak inbertsio handiagoa egin du, milioi bat eurokoa, eta horrek 4,4 milioi euroko negozio-bolumena ekarriko dio hiriari. Une honetan, likidatutako 57.000 bonuetatik, dagoeneko 1.218 establezimenduk jaso dituzte diru-transferentziak, guztira, 1,4 milioi euro.

Bonu gehiago egoteaz gain eta aurrekontua handiagoa izateaz gain, aurtengo edizioan beste berritasun batzuk gehitu dira, hala nola saltoki berri batzuek parte hartzea (ile-apaindegiak, estetika, masajeak, argazkigintza, garbitegiak eta gimnasioak) eta teknologia berriak erabiltzera ohituta ez dauden 65 urtetik gorako pertsonentzat bonuen ehuneko bat gordetzea, establezimenduetan eskuratzeko aukera izan zezaten. Ekimen hori begi onez hartu dute herritarrek.

Bonu bakoitzaren balioari dagokionez, 30 euroko bonuak izan dira berriz ere (15 euro udalak egindako ekarpenarenak eta 15 euro herritarrek ordainduta), eta www.bonobilbao.eus web-plataforman eskuratu ahal izan dira, non parte hartu duten saltoki guztiak agertzen diren.

NAN bakoitzarekin eskuratu ahal izan diren bonuen kopuruari dagokionez, 5 eskuratu ahal izan dira. Erosketa-tiket bakoitzeko, gehienez ere, 4 bonu erabili ahal izan dira. Erabiltzaileak bonuaren QR kodea aurkeztu beharko du erosketa egiterakoan edo, bestela, inprimatuta aurkeztu. Bilboko Bonuak, halaber, bateragarriak eta pilagarriak dira beste administrazio batzuek abiarazitako kanpainekin.

Xabier Ochandianok, Bilboko Udaleko Garapen Ekonomiko, Merkataritza eta Enpleguko zinegotziak, halaber, hau gogoratu nahi die herritarrei: «Eskuratutako bonuak kontsumitzeko egun gutxi geratzen dira», eta ekintzaren indarra nabarmendu du «Izan ere, laguntzekin hirian zuzenean kontsumitzea sustatu nahi da, eta, aldi berean, laguntzak eman pandemiagatik kaltetuen izan diren sektoreei laguntzeko, barrutien araberako banaketa espezifikoa eginez, auzo-bultzada auzo guztietara eta hurbileko saltoki guztietara heltzen dela bermatzeko. Sektorerik kaltetuenei eman nahi diegu laguntza, alboan gaituztela sentitu dezaten, eta, horretarako, ahal ditugun baliabide guztiak aktibatuko ditugu».

AKTIBATUTA DAUDEN BESTE KANPAINA BATZUK: OSTALARITZA

Une honetan aktibatuta dagoen Bilboko bonuen beste kanpaina bat ostalaritzari dagokiona da, eta, horretarako, 110.000 bonu jarri dira martxan (denak eskuratu dira), milioi bat euroko aurrekontuarekin. Uztailaren 31 izango da trukatzeko azken eguna.

Sektore honetan bonuen eredua erabiltzen den LEHENENGO ALDIA DA. Hori dela eta, web-plataforma espezifiko bat prestatu da kanpaina kudeatzeko eta gauzatzeko: www.bonobilbao.eus

2020. urte honek egoera berri eta ustekabekoak utzi dizkigu pandemiaren ondorioz. Aukeratu ez genuen eta gelditzeko iritsi zen paradigma aldaketa batean murgilduta topatu dugu geure burua. Historian lehenengoz, era masiboan itxi dira komertzioak, premiazko beharrekin lotuak izan ezik. Horrek behartu gaitu egiteko eta erosteko era berrietara ohitzera. Bada, funtzionatzeko modu hori bere egin dute jada kontsumitzaileek nahiz komertzioek.

Baina eraldaketa prozesua askoz ere urrunago joan da: 

  • Pertsonek segurtasunaren balioa nabarmendu dute: Erostera doazenean inguru seguru eta fidagarriak bilatzen dituzte. Gela, maskara, aurretiazko hitzordua eta pertsonalizazioa gure egunerokotasunean txertatu dira.
  • Markak berrasmatzen: Ez ditugu ahazten unerik zailenetan haien bertsiorik onena erakutsi duten markak. Gehien erosten ditugun produktu eta zerbitzuen parte izatera pasatu dira. Aldi berean, branding pertsonala eta emozionala daukagu, egoera honetan iraun eta hazteko beste giltzarri bat. Honelako elementuak sustatzen ditu: berezitasuna, benetakotasuna, gardentasuna eta fidagarritasuna. Detaileek markatzen dute aldea.
  • Digitalizazioa: Internet bidezko kontsumoa hazten ari da, konfinamenduan aukera bakarra izan da eta. Jada digitalizatuta zeuden komertzioak izan dira egoera hobekien eraman ahal izan dutenak. Hala, agerian geratu da digitalizazioak (eta ez derrigorrez on-line salmentak) lehiakortasuna hobetzeko duen rola, eta komunikazio kanal eraginkorragoak nahiz barne kudeaketako eta bezeroekin harremantzeko tresna teknologiko berriak zabaltzeko duen garrantzia.
  • Ohitura berriak: Kontuan hartu behar da kontsumitzaileek gero eta gehiago bilatzen dituztela erosketa esperientzia pertsonalizatuak, gailu teknologikoak sarriago erabiltzen dituztela, gure komertzioen preskriptore bihurtzen direla, konprometitu egiten direla eta bilatu egiten gaituztela eta beste guztien artean aukeratzen dutela.
  • Balioak: Azkenik, inoiz baino garrantzitsuagoa da bezeroen bizitzeko eta pentsatzeko moduarekin konektatzea, bai eta beren interesekin, konpromisoekin eta, azken finean, baloreekin ere. Etika eta gizarte erantzukizuna jasangarritasunari, ingurumenaren zainketari edo kontsumo arduratsuari lotuta. Goranzko balioak dira horiek