• Bilboko alkate Juan Mari Aburtok eskultura bat inauguratu du, mende erdi honetan Mercabilbaoko “familiaren” kide izan diren pertsona guztiak eskertzeko.

  • Gainera, Fruta eta Barazkien eta Arrain eta Itsaskien handizkarien eta txikizkarien elkarteei diplomak eman zaizkie, osasun krisian egindako lana aitortzeko.

  • Mercabilbaok liburu solidario bat aurkeztu du, “50 años, 50 recetas” Bizkaiko Elikagaien Bankuaren alde.

Aurtengo maiatzaren 3an 50 urte bete ziren Arrain eta Fruta eta Barazkien Merkatu Nagusia egungo tokian abian jarri zenetik, hau da, Basauriko Artunduaga zelaietan. Urte berezi hau amaitzeko, Mercabilbaok gaur goizean ekitaldi bat egin du elikagaien hornikuntza zentroko ‘familiako’ kide izan diren langile guztiak aitortzeko.

Hasi handizkari edo xehekarietatik eta Mercabilbaoko langileetara arte pertsona horiei guztiei esker, Elikagaien Unitate hau Penintsularen iparraldeko elikagaien arloko erreferentea da, nahiz produktu fresko eta kalitatezkoengatik nahiz punta puntako zerbitzu berritzaileengatik. Pertsona horien guztien omenez Mercabilbaoren 50. urtemuga oroitzeko eskultura bat aurkeztu da; egiazko konpromisoa duen kolektiboaren ikur da eskultura hori, egunero milaka familia elikatzen dituen “despentsan” ibilbide luzea duen kolektiboaren ikur.

Ekitaldiaren buruak izan dira Mercabilbaoko Administrazio Kontseiluko presidente eta Bilboko alkate Juan Mari Aburto, Bilboko Udaleko Ekonomiaren Garapena, Merkataritza eta Enplegu Saileko zinegotzi Xabier Ochandianorekin, Udaleko eta Kontseiluko gainerako kideekin eta Mercasa Sozietate Estataleko presidente José Ramón Sempere Verarekin batera. Ekitaldian izan dira Fruta eta Barazkien eta Arrainen eta Itsaskien handizkarien eta txikizkarien elkarteetako ordezkariak, Basauriko instalazioetan dauden enpresetakoak eta Bizkaiko Elikagaien Bankuko presidentea, Miguel Ángel Fernandino.

Bilboko alkateak azaldu du “hemen historia asko idatzi eta bizi izan dira. Baina bada historia nagusi bat, XIV. mendeko merkatu haren historia, Bilbon Erriberako Merkatua sortu zuen harena eta 1971z geroztik Mercabilbao dena. Gaur egun merkataritza gune handia da, handizkako ehun enpresa baino gehiago eta mila langile baino gehiago ditu. Zalantzarik gabe garrantzi handiko motor ekonomikoa da eta enpleguaren motorra ere bai Bilborentzat, Bizkaiarentzat eta Euskadirentzat”.

HANDIZKARIEN ETA TXIKIZKARIEN ELKARTEEN AITORPENA

Mundu mailako pandemiak markatutako urte honetan, Mercabilbaok elikadura zentroa osatzen duten handizkakoen kolektibo osoa omendu nahi izan du, 2020 eta 2021ean zehar egindako lanagatik eta ahaleginagatik inguruko ehundaka dendak eta milaka familiak egunez egun produktu fresko eta kalitatezkoak izaten jarrai dezaten.

Aitorpenean diploma bat eman zaie Fruta eta Barazkien Handizkarien Elkarteko presidente Gorka Morenori, Arraina eta Itsaskien Handizkarien Elkarteko presidente Alma Crespori, Fruta eta Barazkien Txikizkarien Elkarteko presidente Aitor Martínezi eta Arraina eta Itsaskien Txikizkarien Elkarteko presidente José Feijoóri. Orain inoiz baino gehiago Mercabilbaok oinarrizko eragile gisa kokatu ditu Bilboko eta bere metropoli barrutiko elikagai banaketa katean eta ekonomia eta gizarte sustatzaile gisa.

Juan Mari Aburtoren arabera, “modu berezian elikagaien hiri handi honetan lan egin dutenak eta egiten ari direnak saritu nahi izan ditugu. Handizkarien eta Txikizkarien Elkarteak ere urte hauetan egindako lanagatik, eta batez ere, pandemian zehar egindakoagatik. Denei esker konfinamendu, musukoen… hilabete gogorretan gure saltokietara, auzoko dendetara, gure etxe eta familietara elikagaiak helarazi dituzue”.

Alkateak honako hau gogorarazi du: “ekintza honek amaiera bikaina eman dio pandemiak markatuta egon den 50. urteurrenari, baina egoerak eskatzen zuen neurrian egoten jakin izanaren harrotasunarekin egin dugu, laguntzen eta beti pertsonengandik, gure dendetatik eta auzoko ostalaritzatik hurbil, zeina denbora honetan zehar berreskuratzen, baloratzen eta maitatzen ikasi dugun”.

LIBURU SOLIDARIOA “50 AÑOS, 50 RECETAS

Mercabilbaoren ezaugarria pertsonarik behartsuenekin solidaritatea izatea da eta 50. urteurren honetan urrats bat gehiago egin dute. Goiz honetako ekitaldian “50 años, 50 recetas liburu solidarioa aurkeztu dute, Bilbo eta Bizkaiko jatetxeetako sukaldaritzako proposamenen aukeratuak dira, non hasierakoak, arrain, itsaski eta haragiz egindako plater nagusiak eta azkenburukoak dauden. Errezeta liburua Bilbao Dendak eta Bizkaia Dendak programari atxikitako dendetan banatuko da, asoziazio sareen bidez salmentan laguntzen duten elkarteak baitira.

Liburuaren salmentarekin biltzen den guztia Bizkaiko Elikagaien bankura bideratuko da, Mercabilbaok 25 urte baino gehiago baitarama erakunde honekin lankidetzan, egunez egun handizkarien enpresek egiten dituzten elikagai donazioen bidez.

ARGAZKI ERAKUSKETA 50. URTEURRENA

Maiatzaren 3an hasi zen argazki eta informazio erakusketa ibiltaria Metro Bilbaoko Zazpikaleak/Casco Viejo geltokian, Mercabilbaoren 50. urteurrenaren ospakizunak hasteko. Orain, azkenengo geldialdia elikagaien instalazioen pabiloi nagusian egingo du eta abenduaren 31ra arte egongo da.

Hornikuntza zentroaren une garrantzitsu eta estrategikoak ikus daitezke, zeina urteetan zehar erakunde solidarioekin gizarte konpromisoa indartzen joan den, esaterako Bizkaiko Elikagaien Bankuarekin 25 urte baino gehiago daramatza lankidetzan, eta elikagaien jasangarritasunarekin duen konpromisoa ere hazi egin da urte hauetan. Gainera, penintsularen iparraldean erreferentzia bihurtu da elikagaiak banatzeko duen gaitasunagatik eta bere kokapen estrategikoagatik, ondorioz nazioarteko estrategia eraginkor eta kalitatezkoa aurrera eramateko toki aproposean dago

  • 2022ko urtarrilaren 5a arte, hogei bat dendek euren elikagaiak, Gabonetako produktuak, moda edo jostailuak eskainiko dituzte Erripako kaian.

  • Gune horretan kokatzen da, halaber, “Factoría de los sueños / Gabonetako ametsen faktoria” haurren aisialdirako eremua; bertan 0 eta 12 urte bitarteko haurrentzako jarduerak antolatuko dira, eta sei erreiko izotz-txirrista handia ezarri da.

  • Itsasadarraren beste ertzean, Areatzako kaian, izotz gaineko patinaje ekologikorako 800 metro karratuko pista ezarri da. Jarduera horiek guztiak datorren urteko urtarrilaren 5era arte egongo dira martxan.

  • Bertaratutako guztiek nahitaez erabili beharko dute maskara eta jarduera bakoitzean ezarritako segurtasun-neurriak bete beharko dituzte.

Gabonetako Merkatuak gaur irekiko ditu ateak Erripako kaian, eta 20 postu izango ditu. Tokiko saltokiak bertan egongo dira 2022ko urtarrilaren 5era arte, eta honako hauek eskainiko dituzte: elikagaiak, moda, opariak, Gabonetako produktuak eta jostailuak. Gabonetako merkatuaren ordutegia honako hau izango da: 11:30etik 14:00etara eta 17:30etik 21:00etara.

Honako hauek dira Gabonetako Merkatuaren aurtengo edizioan parte hartuko duten tokiko saltokiakBilbao Dulce y Salado gozo-denda, Gelati Gelati izozki-denda, Ekoizan produktu ekologikoak, Magora Bakery okindegi-gozotegia, Garrarte Confiteros Artesanos artisau-gozokiak, Polvorones SolokoetxeLa Flor de la Canela okindegi-gozotegia, Bizkorna artisau-okindegia, Koloreak Juguetes jostailu-denda, Kiliken Euritakoak euritako-denda, Viento Norte etxerako ehunak, Insphyria moda eta osagarriak, Union Recycling moda, Princess Courts ehunak eta osagarriak, The Su Life Eco & Chic etxeko tresneria eta osagarri ekologikoak, Revoluciona Taller y Xaboi Punpuila larru- eta xaboi-tailerra, Kai Denda moda eta osagarriak, Vollet emakumeentzako moda, Tu bola de Navidad opariak, eta Ositos con Alcohol gominolak.

Ekimen honen helburua da Bilboko tokiko merkataritzaren jarduera sustatzea; horretarako, Gabonetako kontsumoko produktuen eskaintza egingo zaie egun hauetan Erripako kairaino gerturatzen direnei.

Derrigorrezkoa izango da eremu osoan maskara erabiltzea, eta indarrean dauden osasun-neurriak bete beharko dira.

GABONETAKO JARDUERA ITSASADARRAREN BI ERTZETAN

Erripako kaian “Factoría de los Sueños Navideños – Gabonetako Ametsen Faktoria” haurrentzako karpa ere dago. 0-12 urte bitarteko haurrei zuzendutako gune hau jardueraz beteta dago.

Trebetasuna eta punteria praktikatzeko “Orga misteriotsua” ludoteka (0-4 urte); “Sorgindutako Basoa” haurrentzako laser-zirkuitu berritzailea (+6 urte); “Kermesse Gabonetako azoka”, trebetasun ezberdinak (punteria, memoria, estrategia…) garatzeko jarduerak dituen postu-sorta bat (0-12 urte); Horrez gain, photocall bat antolatu da eta postontzi bat jarri da Olentzerori (euskaraz), Santa Clausi (ingelesez) edo Hiru Erregeei (gaztelaniaz) gutuna bidaltzeko; gainera, LED argiz apaindutako “Desioen Zuhaitza” jarri da eta Gabonetako mezuak utzi ahal izango dira bertan. Era berean, 4 urtetik gorako haurrentzako tailer ugari egingo dira.

Jarduera hau azaroaren 25ean hasi zen eta 2022ko urtarrilaren 5era arte egongo da martxan. Irekiera ordua honakoa izango da: astelehenetik ostiralera 16:30etik 20:30era, eta asteburuetan eta jaiegunetan 11:00etatik 14:00etara eta 16:30etik 20:30era.

“Factoría de los Sueños Navideños – Gabonetako Ametsen Faktoria” karpako doako jardueretan parte hartzeko, beharrezkoa da aldez aurretik erreserba egitea 688 603 737 telefonora deituta, karparen jardueraren ordutegi berean. Adingabe bakoitza heldu batekin joan daiteke, eta bertaratutako pertsona guztiek nahitaez erabili behar dute maskara.

Haurrentzako karparen ondoan, izotz ekologikoko txirrista handia dago, eta irristatzeko sei errei dituItsasadarraren beste aldean, Areatzako kaian, izotz ekologikoaren gaineko patinaje-pista dago; pistak 800 metro karratu ditu baina azaleraren erdia estalita dago, eguraldi txarra espero baita. Bi jarduerak azaroaren 25etik urtarrilaren 5era arte egongo dira martxan.

Izotz-pistaren kasuan, 30 minutuko irristaketaren prezioa (patinak barne) 3 eurokoa izango da, eta 2 eurokoa familia ugarientzat; txirrista, berriz, 2 eurokoa izango da pertsonako, eta erreietatik hiru aldiz jaisteko aukera egongo da.

Hauxe izango da bi instalazioen ordutegia: 11:00etatik 14:00etara eta 16:30etik 20:30era, eta asteburu, jaiegun eta eskolarik gabeko egunetan ordutegia luzatuko da 16:00etatik 21:00etara.

Sarrerak leihatiletan nahiz online eskuratu ahalko dira, webgune honetan: www.bilbaopistadehielo.comTalde-erreserbak (20 pertsona baino gehiago) egiteko, mezu elektroniko bat bidali behar da honako helbide honetara: reservasgabonak@proasur.com edo bezeroaren arretarako telefonora deitu (610 124 552). Maskara une oro erabili beharko da derrigorrean.

#BILBAOGABONAK PROIEKTUA

Jarduera horiek guztiak #BilbaoGabonak proiektuaren parte dira; proiektu horrek jarudera-programa zabala du eta Gabonetan Bilbon egiten diren aisialdiko, merkataritzako eta kulturako jarduerak jasotzen ditu.

  • Hogeita hamar bat modako proposamenek desfilea egingo dute Euskalduna Jauregian, parte hartuko duten establezimenduak kalitate handikoak izango dira

Bilbao Fashion City moda lehiaketa larunbat honetan hasiko da, arratsaldeko 8etan, Bilboko Pasarelaren XII. Edizioarekin. Bilboko Pasarela moda-merkataritzarentzat une garrantzitsuan iritsiko da, sektorearen eraldaketa betean eta kontsumitzailearen aldaketa sakonetan. Bilboko hainbat kaletako dendek, 30 proposamen, Euskalduna Jauregia hartuko dute larunbat honetan, 20: 00etan, udazken-negu denboraldiko moda aurkezteko.

Bilboko Hiri Pasarela 2010. urtean sortu zen, eta urtero ikuskizun bat izateko asmoa betetzen du, hiriko erdiguneko saltokietan aurki daitekeen diseinua eta kalitatea herritarrei helarazteko.

Bilboko Pasarela zuzenean jarraitu ahal izango da jauregian bertan, baina streaming bidez ere emango da Bilboko moda-ekitaldi handira joan ezin diren moda-zaleentzat. Ekimen koloretsua da bibrazio onez betea, eta ekitaldi honetarako jarduera-programa oso bat proposatzen da.

Bilbao Fashion Cityk moda-ekitaldiak eta erakusketak garatzen jarraituko du egun horietan, eta prentsaurrekoan zirriborratuko dira. Programa hau guztia Bilboko Udalaren, Bizkaiko Foru Aldundiaren, Laboral Kutxaren eta Metro Bilbaoren lankidetzari esker garatzen da.

  • Eusko Jaurlaritzak abian jarritako ekimena da, merkataritza-sektorean lehen hitza euskaraz egitea sustatzeko.-

“Betikoa. Gertukoa. Eskatu euskaraz, eskaini euskaraz” eremu sozioekonomikoan euskara sustatzeko planaren helburuei erantzunez, Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politika sailak merkataritzan euskara sustatzeko abiatu duen kanpaina da.

Iaz egin zen lehenengo edizioak irekitako bidetik jarraituz, Euskal Autonomia Erkidegoko udal guztietara ireki da, eta elkarlanean oinarritu den kanpaina bat eraiki daGuztira 60 udal baino gehiagok parte hartu dute kanpainan. Bilbo da kanpainarekin bat egin duen hirietako bat eta bertako udaletxean egin da gaur aurkezpen ekitaldia. Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburu eta Eusko Jaurlaritzaren bozeramaile Bingen Zupiriak, Bilboko alkate Juan Mari Aburtok eta BilbaoDendak elkarteko presidente Rafa Gardeazabalek aurkeztu dute kanpaina.

Merkataritzaren testuinguruan euskararen erabilera konfiantzarekin lotzen du kanpainak. Tokiko merkataritzak berezko duen gertutasunak eta betikotasunak konfiantzazko harremana sortzen du. Era berean, harreman horrek kalitatearekin lotura dauka, bai produktuarena eta baita harremanarena ere.

Bingen Zupiria Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuak aipatu duenez “Eusko Jaurlaritzak martxan jarritako Eremu sozioekonomikoaren planak agintzen digu garrantzitsua dela merkataritza eta kontsumo eremuetan zerbitzu hizkuntza euskara izan dadin sustatzea. Eta eskakizun horri erantzunez egin da kanpaina hau. Herritarrak, kontsumitzaileak, aktibatu nahi ditu euskara erosketa unean erabiltzera animatuz. Eta alderantziz, jarduera ekonomikoa herrian dutenak gonbidatu nahi ditu euskaraz gerturatzen zaion herritarrari euskaraz keinu egitera. Bi erpin ukitzen ditu. Erosterakoan eta saltzerakoan ere egin dezagun lehenengo hitza euskaraz”. Zupiriak gaineratu duenez “kanpainak gainera gure hizkuntza, euskara, eguneroko erosketarekin, hurbiltasunarekin, herriko harremanekin lotzen du. Gertukoa eta bertakoa lotzen du euskararekin”.

Bestalde, Bilboko alkateak nabarmendu du “kanpaina honekin bat egin duten 60 euskal udalerriok helburu bera dugula, sinplea bezain funtsezkoa: herritarrak euskaraz erostera animatzea, euskaraz eskatzera eta gure saltokiak euskaraz eskaintzera eta arreta ematera animatzea”. Aburtok azpimarratu du “erronka bat dugula: Bilbo gero eta euskaldunagoa izatea. Euskarak Bilboko kaleak bete ditzan nahi dugu, gure hizkuntza gure egunerokotasunaren parte izan dadin, euskarari egunerokotasuna eman diezaion eta, horrela, euskararen erabilera normalizatu dadin, eta helburu handi horretan guztion konpromisoa behar dugu: instituzioak, erakunde publikoak eta pribatuak eta, batez ere, herritarrenak. Horrela bakarrik lortuko dugu”, gaineratu du.

Bilboko merkataritza- eta turismo-sektorea sustatzeko plataforma den bilbaoDendak elkarteko presidente Rafael Gardeazabalek babes osoa eman dio gure inguruan euskararen erabilera biziberritu eta sustatu nahi duen ekimen honi. “Merkataritza bizi batean hizkuntza bizi baten aldeko apustua egiten dugu, eta iruditzen zaigu merkatarien eta bezeroen artean sarritan sortzen den ingurune ia familiar hori oso egokia dela gure hizkuntzaren erabilera sustatzeko. Eta, alde horretatik, uste dut merkataritzatik ere nabarmendu behar dugula gure bezeroek euskaraz arreta jasotzeko aukera dutela, gero eta saltoki gehiagotan. Izan ere, hori erosketa-esperientziaren kalitate horren parte ere bada. Izan ere, bilbaoDendak-ek gure jardueran funtsezko faktore bereizgarritzat hartzen du esperientzia hori”.

KAANPAINAREN EZAUGARRI NAGUSIAK

Kanpainaren lelo orokorra salerosketan ematen den harremanarekin lotu da. Izan ere, Jarri betikoa” da denda edo taberna batean konfiantza handiena ematen duen esaldia. Hala, euskara egunerokotasunean erabiltzeko hizkuntza gisa eta konfiantza sortzeko bide gisa aurkezten du kanpainak eta euskararen erabileraren inguruan hausnartzea eta sentsibilizatzea du helburu.

Mezu horri spot baten forma eman zaio eta hori da kanpainaren ardatza. Spotak biloba eta amona bat irudikatzen ditu egunerokoan. Amonak bilobari erosketak egitera ateratzeko eskatzen dio eta erosi beharrekoen zerrenda bat aipatzen dio. Hainbeste dira amonak emandako jarraipenak, bilobak zer erosi behar duen ahazten duela okindegira iristean. Okinak baina, amona ezagutzen du eta bilobak ezer eskatu gabe “betikoa” eskaintzen dio. Spotak islatzen duen egoera hau bezeroaren eta merkatariaren arteko eguneroko harremanetik sortzen den konfiantzaren isla da. Eta horrekin batera, norbera bere hizkuntzan artatua izatea konfiantza hori eraikitzeko bidea dela.

Spotaren zabalkundearekin batera, udalen elkarlanak garrantzi berezia dauka aurtengo edizioan. Merkataritzan euskara sustatzeko kanpaina autonomo edo isolatuak egin beharrean, modu bateratuan egitearen aldeko izan dira EAEko udal ordezkariak (EUDEL, UEMA, hiru Aldundiak eta bat egin duten udal, koadrila nahiz mankomunitateak), eta azken bi urtetan egindako koordinazio lana oso modu positiboan baloratu da. Hala, datozen urteei begira, kanpaina denboran iraunkorra eta bateratua izan dadin adostu da denen artean.

Eusko Jaurlaritzan eskainitako euskarrien zerrenda batetik abiatuta, udal bakoitzak norberaren errealitatera egokitutako estrategia bat jarraituko du datozen asteetan zehar spotaren mezua gizarteratzeko helburuarekin.

Gaur bertan eman zaio hasiera kanpainari eta abenduaren 31ra bitartean luzatuko da modu ofizialean, nahiz eta eremu batzuetan urtarrilean ere mantenduko den merkealdiei keinu eginez.

  • Ohiko sei kategoriei “Denda Berria” kategoria gehitu zaie nobedade moduan, sektoreko ekintzailetzaren berri emateko.

  • Azken bi deialdietan bezala, publikoak Bilboko denda edo ostalaritza establezimendu onena zein den erabakiko du.

 

Pandemia dela eta urtebeteko etenaldiaren ondoren, bilbaoDendak elkarteak tokiko merkataritzari urtero ematen dizkion sariak martxan jarri ditu berriro. Sarien hamalaugarren edizio honek “Bilboko Faboritoak” lema hartu du. Sariek hainbat hautagai izango dituzte kategoria bakoitzeko, eta irabazleak azaroaren 16an Euskalduna Jauregian ospatuko den galan ezagutzera emango dira.

Aurten, guztira, 21 establezimendu proposatu dituzte sei kategoria desberdinetarako: Etorkizuna duen Tradizioa, Hemengo Shopping Bilbao, Hobekien Konektatuta, Hemengo Jan, Ostalaritza Kontzeptu Onena, Euskara sustatzeko konpromisoa, eta aurtengo nobedadea: Denda Berria. Azken honen bidez, bilbaoDendak-ek hurbileko merkataritzako ekintzailetzaren berri eman eta hau ikusarazi nahi du; aldi berean,  jarduera berri bat abian jartzen, tokiko ekonomia iraunkorra sustatzen eta gure kaleetan dinamismoa eta gizarte-bizitzaren alde egiten duten pertsona horietan arreta jarri nahi da.

Gaur bertan hautagaien zerrendaren berri eman da. Erriberako Merkatuko sarreran egindako ekitaldian Rafael Gardeazabalek, bilbaoDendak-eko presidentea, eta Bilboko Udaleko Garapen Ekonomiko, Merkataritza eta Enplegu Saileko zinegotzi ordezkaria den Xabier Otxandianok parte hartu dute, besteak beste.

Azken bi deialdietan bezala, bilbaoDendak eta erakunde babesleetako ordezkariek osatutako epaimahaia izango da kategorien irabazle bakoitza izendatzeaz arduratuko dena, eta bestetik, publikoak Bilboko denda edo ostalaritza establezimendu onena zein den erabakiko du. Izan ere, 21 hautagaiek banderatxo eta bereizgarri bat izango dituzte gaurtik aurrera haien establezimenduetan, herri-bozketa bidezko hautagaitza identifikatzeko.

Gaurtik aurrera, eta azaroaren 11ra arte, edozeinek eman dezake botoa urteko Bilboko denda, taberna edo jatetxerik onena aukeratzeko. Horretarako, www.bilbaodendak.eus webgunean sartu besterik ez dago, eta gainera, parte hartzeak bilbaoDendak-eko kide diren establezimenduetan erabiltzeko 300 euroko zozketa du berarekin.

bilbaoDendak elkarteak antolatzen dituen sari hauen helburua denda eta ostalaritza establezimenduen ahalegina ikusaraztea, balioa ematea eta aintzatestea da, Bizkaiko hiriburua tokiko merkataritzaren esparruan leku hobea eta ezagunagoa izan dadin.

Ia 2.000 establezimendu inguru dira bilbaoDendak-eko kide, Bilboko auzoetako 12 merkataritza elkarteak, Erriberako merkatua, Zubiarte eta El Corte Inglés batzen dituen plataforma. Duela hamarkada bat baino gehiagotik, Merkataritza Sarien Gala enpresa txikien urteko jai handi bihurtu da. Hauek funtsezko garrantzia dute jarduera ekonomikoan eta enplegua sortzean, baita kalitatezko turismo, aisia eta zerbitzu eskaintza mantentzean ere, bai bertako biztanleentzat, bai bisitarientzat.

XIV. Merkataritza Sarien Gala aurten azaroaren 16an ospatuko da Euskalduna Jauregian. Tokiko merkataritzaren lana goraipatzeko urteko jai honetan kategoria bakoitzeko irabazleak ezagutzera emango dira, Eusko Jaurlaritza, Bilboko Udala, Deia, Kutxabank El Corte Inglés eta Euskaltelen babesarekin.

  • Kanpainaren helburua da Bilbo udalerriko tabernetan, jatetxeetan eta gaueko aisialdian kontsumo arduratsua sustatzea eta horren gainean kontzientziatzea, egungo osasun-neurri prebentiboak betetzen direla bermatzeko.

  • Herritarrei mezua helarazteko asmoz, iragarkiak jarriko dira komunikabideetan eta sare sozialetan; ostalaritza-lokaletan 20.000 display/idulki jarriko dira ikusgai kanpainaren mezuarekin eta 150.000 ezpainzapitako entregatuko dira.

Xabier Ochandianok, Bilboko Udaleko Garapen Ekonomiko, Merkataritza eta Enplegu Saileko zinegotzia, eta Héctor Sánchezek, Bizkaiko Ostalaritza Elkarteko gerentea, gaur bertan aurkeztu dute #BilboZainduZaitez – #BilbaoCuídate kanpaina.

Bizimodu soziala berreskuratzen ari garen eta neurriak arintzen ari diren une honetan, komeni da herritarrei eta ostalariei gogoraraztea gure burua zaintzen jarraitu behar dugula, pandemiaren aurretik egiten genuen bezala gozatzen jarraitu ahal izateko.

Hori dela eta, urriaren 8an #BilbaoCuídate – #BilboZainduzaitez kanpaina hasiko da. Kanpainaren helburua da Bilbo udalerriko tabernetan, jatetxeetan eta gaueko aisialdian kontsumo arduratsua sustatzea eta horren gainean kontzientziatzea, egungo osasun neurri prebentiboak betetzen direla bermatzeko.

Bizkaiko Ostalarien Elkarteak eta Bilboko Udalak batera sustatutako ekimen hau LEGIT enpresak garatu du, tokiko ekintzaile hauek osatzen dutena: Pablo Sánchez, Gabriel Ramos, Iván Gonzalez eta Héctor Andrés. Sinergia horri esker Bilboko gizartearen segmentu guztiak integratu dira, zeinak oso ohitura sustraituak dituen; izan ere, ostalaritza funtsezko elementua da gizartearen nortasunari eta bizipenei dagokienez.

Kanpainak hiru ildo izango ditu eta keinu bat egingo digu ostalaritzaz gozatzen dugunoi: familiari, lagunei eta momentu onei.

  • Familia: Taberna edo jatetxeetan senideekin egotearen eta haiekin une txikiez eta familia-ospakizunez gozatzearen sentimendua nabarmentzen du ildo honek.
  • Lagunak: Ildo honetan kuadrillek edo lagun-taldeek hiribilduko tabernetan, jatetxeetan eta gaueko aisialdian izaten dituzten elkartzeak azpimarratzen dira.
  • Gure ostalaritza-lokaletan bizitako momentu onak eta oraindik ere etortzear daudenak.

Guztion lana da horiek mantentzea eta horiekin gozatzen jarraitzea.

Kanpaina Bilbon egingo da eta bilbotarrei eta Bizkaitik nahiz beste toki batzuetatik bisitatzen gaituzten pertsonei zuzenduta dago. Mezu hori ahalik eta herritar gehienei helarazteko asmoz, hainbat modutan hedatuko da kanpaina, modu fisikoan nahiz digitalean:

  • Bideo-iragarkiak eta irrati bidezko iragarkiak zabalduko dira komunikabideetan, Youtuben eta sare sozialetan.
  • 20.000 display/idulki jarriko dira, segmentu bakoitzari zuzendutako mezuekin, lokaletako barretan eta mahaietan.
  • Erabilera bakarreko 150.000 ezpainzapitako, paper birziklatuarekin egindakoak, entregatuko dira kontsumitzaileentzako opari gisa.

Kanpainako elementu fisiko horiek elkarteko kide diren ostalaritzako establezimendu guztien artean banatuko dira, eta Bizkaiko Ostalaritza Elkartearen egoitzan ere eskuragarri egongo dira ekimenarekin bat egin nahi duten elkartekide ez diren lokalentzat.

Kanpainak bi hilabeteko iraupena izango du.

Bilbao cuídate, cuídanos, cuídalos.
Zaindu (itzazu), zaindu (gaitzazu)

  • Udazkenean eta neguan kultura sektorea indartzeko asmoz Bilboko Udalak abiatutako bigarren kanpainako bonu guztiak eskuratu dituzte herritarrek 48 ordu eskasetan. Guztira 30.500 bonu izan dira, 20 eta 40 eurokoak, eta zenbateko horien erdia udalak ordaindu du; bonuak liburu-dendetan, museoetan, ikuskizunetan eta abarretan erabili ahalko dira.

  • Ostalaritzari zuzendutako bonu-kanpaina ere oso azkar dabil, eta dagoeneko 91.000 bonu saldu dira (124.000 bonu dira guztira).

Igandeko 18:00ak jo baino lehen saldu ziren BILBOKO KULTURA BONU guztiak30.500 bonu baino gehiago. Ostiralean, urriaren 1ean, hasi zen bonuen salmenta, 16:00etan, www.bonobilbao.eus webgunearen bidez. Covid-19aren ondorioz kaltetutako kultura-sektorea indartzeko eta laguntzeko asmoz Bilboko Udalak martxan jarritako bigarren kanpaina honetan eskainitako bonuak aurrekoan baino azkarrago agortu dira, 48 ordu eskasetan.

Bonuek 20 eta 40 euroko balioa izan dute (zenbatekoen erdia udalak ordaindu du) eta datorren urteko martxoaren 15era arte erabili ahal izango dira.

OSTALARITZAKO BONUEI dagokienez, azkar saltzen ari dira, eta dagoeneko 124.000 bonutik 91.000 saldu dira (% 73,5). Barrutika, Abando eta Ibaiondoko bonuak agortzear daude. Kasu honetan, bonuak establezimenduetan erabiltzeko azken eguna abenduaren 5a izango da. Ostalaritzako bonuen balioak 10 eta 20 eurokoak dira, eta prozesu horietan guztietan egin den bezala, zenbateko horien erdia udalak ordaintzen du.

Bi kanpaina horiek, Bilbao Bizkaia turismo bonuen kanpaina bezala, 2020ko eta 2021eko Bilbao Aurrera planaren parte dira —udal-ordezkaritza duten talde politiko guztiekin adostutakoa— eta pandemiak eragindako kalteei aurre egiteko xedea dute.

  • Ostiral honetan, urriak 1, 16:00etatik aurrera, kultura sektoreari laguntzeko Bilboko Bonuak erosi ahal izango dira www.bonobilbao.eus webgunean. Kanpaina honen helburua da kultura- eta sormen-industrietan enplegua eta ekonomia suspertzea, diruz lagundutako bonuen bidez herritarren zuzeneko kontsumoa sustatzeko asmoz.

  • Guztira 30.500 bonu baino gehiago aktibatuko dira, 20 eta 40 eurokoak, eta zenbateko horien erdia udalak ordainduko du.

Bilboko Udaleko Kultura eta Gobernantza zinegotziak, Gonzalo Olabarria, Kulturako zuzendaria den Iñaki López de Aguiletarekin eta Bilbao Ekintza udal-sozietatearen zuzendaria den Javier Garcinuñorekin batera, kultura sektoreari zuzendutako Bilboko Bonuen kanpaina berria aurkeztu dute gaur bertan egindako prentsaurrekoan. Ekimen horren helburua da herritarrek industria horretan egiten duten zuzeneko kontsumoa sustatzea, bereziki udazken eta neguko hilabeteetan eta, batez ere, Gabonetan.

Guztira 30.529 bonu jarriko dira martxan, Udalak % 50ean diruz lagundutakoak, koronabirusaren pandemiak gogor jotako sektorea lagundu eta indartzeko asmoz. Iaz egindako lehenengo kanpainaren ondoren, udalak bigarren edizioa abiarazi du, eta herritarrek ostiral honetatik, urriaren 1etik, aurrera eskuratu ahal izango dituzte bonuak, arratsaldeko 16:00etan, www.bonobilbao.eus webgunean.

Gonzalo Olabarriaren esanetan, “programa erakargarri hau onuragarria izango da herritarrentzat (aplikatuko diren deskontu onengatik), negozio-mota horietan lan egiten duten pertsonentzat eta, oro har, gizarte osoarentzat; izan ere, hiribilduko kultura- eta sormen-industrian jarduera kontsumitzera eta sustatzera animatuko ditugu.”

BONU-MOTAK ETA DATAK

Bi motatako bonuak egongo dira:

  • 20 eurokoak: horietatik 10 € bezeroak ordaintzen ditu, eta beste 10 € udalak.
  • 40 eurokoak: horietatik 20 € bezeroak ordaintzen ditu, eta beste 20 € udalak.

Udalaren aurrekontua 400.000 eurokoa da, eta milioi bat eurotik gorako eragina aurreikusten du.

Arestian esan bezala, herritarrek urriaren 1etik 2022ko otsailaren 15era (edo bonuak agortu arte) bitartean erosi ahal izango dituzte bonuak. Bestalde, bonuak erabiltzeko epea datorren urteko martxoaren 15ean amaituko da.

Bonuak www.bonobilbao.eus webgunean erosi ahalko dira, zeina kulturaren arloko enpresek eta establezimenduek kanpainarekin bat egiteko ere erabili den. Era berean, sarrerak saltzeko aukera ematen duten Kutxabank-en kutxazainetan ere eskuratu ahalko dira bonuak.

Pertsona bakoitzeko (NAN) gehienez ere 10 bonu erosi ahalko diraeta tiket bakoitzeko lau bonu erabili ahalko dira gehienez. Tiketaren zenbatekoak bonuen zenbateko berekoa edo handiagoa izan beharko du. Horrez gain, bonuak bateragarriak izango dira beste administrazio batzuek eskaintzen dituzten bonu batzuekin; beraz, erosketa berean pilatu ahal izango dira. Aurreko kanpainetan bezala, bonuak erabiltzeko, establezimenduan bertan erakutsi beharko da QR kodea edo paperean inprimatutako bonua.

ESTABLEZIMENDUAK ETA ATXIKIPENAK

Establezimenduen kasuan, gehieneko zenbatekoa 30.000 eurokoa izango da. Laguntzak azkarrak eta eraginkorrak izan daitezen, Udalak transferentziak egingo ditu astero, erabiltzaileek bonua establezimenduan erabili ondoren.

Bat egiteko epea kanpaina amaitu arte egongo da zabalik (2022ko otsailaren 15era arte).

  • Ondokoek eskuratu ditzakete bonuen dirulaguntzak:

Ikuskizunak aretoetan, lokaletan, aire librean eta ikuskizunak antolatzen dituzten enpresak; liburuen, egunkarien eta abarren txikizkako merkataritza, zinema-aretoak eta bideo-filmen alokairua. Arte-galeriak, liburutegiak eta museoak. Margolari, eskultore, zeramikari, artisau, grabatzaile eta antzeko artistak. Honako salgai hauen txikizkako merkataritza: musika instrumentuak eta horien osagarriak, zigiluak, txanponak, oroitzapenezko dominak eta bildumazaleentzako billeteak, artelanak, antzinako objektuak, mineralak…

Produktu hauek Kultura Bonutik kanpo geratuko dira: papergintza-produktuak; informatikako eta elektronikako ekipamendu, software eta kontsumigarriak; jokoak eta bideo-jokoak, bai eta ikasteko testuliburuak eta testuliburu profesionalak ere.

BILBAO AURRERA

Udalak bultzatutako bonu-kanpaina horiek BILBAO AURRERA 2020 eta 2021 planaren —udal-ordezkaritza duten talde politiko guztien adostasunarekin sustatutakoa— baitan jasotako neurri nabarmenetakoak dira, eta pandemiak hirian eragindako kalteei aurre egiteko xedea dute.

Bilboko Kultura Bonuak aste honetan bertan aktibatutako Ostalaritza Bonuei eta Bilbao Bizkaia Turismo Bonuei batuko zaizkie, hiriko ekonomia, enplegua eta kultura suspertzeko helburuan indarrak batzeko.

  • Herritarrek asteazkenean, irailaren 29an, 16:00etatik aurrera eskuratu ahal izango dituzte bonuak webgune honetan: www.bonobilbao.eus.

  • Guztira 124.000 bonu izango dira, 10 eta 20 eurokoak, eta zenbateko horien erdia udalak ordainduko du. Ostalaritzari/jatetxeei zuzendutako kanpaina honen helburua da pandemiak kaltetutako sektoreari laguntzea.

OSTALARITZARI zuzendutako lehenengo bonu-kanpainak izandako arrakastaren ondoren, Bilboko Udalak BIGARREN KANPAINA bat jarri du martxan. Bonuak HERRITARREI saltzeko epea asteazkenean, irailaren 29an, hasiko da, arratsaldeko 16:00etan, webgune honetan: www.bonobilbao.eus.

Gaur bertan egindako prentsaurrekoan aurkeztu dute programa berria Bilboko Udaleko Garapen Ekonomiko, Merkataritza eta Enplegu Saileko zinegotziak, Xabier Ochandiano, eta Bilbao Ekintzako zuzendari nagusiak, Javier Garcinuño. Sektoreko ordezkariak ere izan dira ekitaldian, besteak beste, Bizkaia Ostalaritza Elkarteko Gerentea, Héctor Sánchez.

Zinegotziak azaldu duenaren arabera, guztira 124.026 bonu aktibatuko dira —aurrekoan 110.000 izan ziren—, eta udalak 1 milioiko aurrekontua baliatuko du, 3,4 milioi euroko negozio-eragina sortzeko asmoz.

Oraingoan ere bonuen balioa bi motatakoa izango da: 10 eta 20 eurokoa. Zenbatekoaren erdia udalak ordainduko du eta beste erdia bezeroak:

  • 10 euroko BONUA: 5 € udalak ordainduko ditu / 5 € bezeroak (57.243 bonu).
  • 20 euroko BONUA: 10 € udalak ordainduko ditu / 10 € bezeroak (66.783 bonu).

Helburu nagusia da pandemiak gogor jotako sektore honetako profesionalei laguntzea. Gogoratuko duzuenez, laguntza hauek 2021eko Bilbao Aurrera Planaren baitan jasotako neurrien parte dira, zeina udalean ordezkaritza duten talde politikoekin batera adostu baitzen, eta jarraipena ematen diote aurreko ekitaldian martxan jarritako neurriei.

Bonu-programa hau Bilbao Aurrera Planaren baitan jasotako ekintza berritzaileenetako bat da, zeina 2020az geroztik aktibatu baita merkataritza, kultura eta ostalaritza/jatetxeetako enpresa-munduari laguntzeko. Berriki, turismoaren sektoreari zuzendutako bonu-programa ere abiatu da, Bizkaiko Foru Aldundiaren laguntzarekin.

Ostalaritzari dagokionez, zinegotziak zehaztutakoaren arabera, lehen aldia izan da establezimendu-mota horietan bonuak erabiltzen direna: “esperientzia arrakastatsua izan da, aktibatu ditugun zuzeneko laguntzak osatu dituena. Horrek beste edizio bat antolatzera bultzatu gaitu, negozio horietatik bizi diren familiei laguntzeko, gure hiriaren parte oso garrantzitsua baitira”.

Bonu horiei kultura eta turismoko bonuak batuko zaizkie datozen hilabeteotan. Zinegotziak azpimarratu du asmoa honako hau dela: “hiribilduko ekonomia fronte guztietatik berraktibatzea”.

OSTALARITZA-KANPAINAREN DATU NAGUSIAK

Arestian adierazi bezala, asteazken honetan jarriko dira bonuak salgai, www.bonobilbao.eus webgunean, arratsaldeko 16:00etatik aurrera, eta egun horretatik aurrera erabili ahalko dira bonuak establezimenduetan. Bonuak erosi eta erabiltzeko epea aurtengo abenduaren 5an amaituko da (edo bonuak amaitzen direnean).

Honako hauek dira bonuak eskuratzeko baldintzak: adinez nagusia izatea, egoiliarra edo bisitaria izatea, eta erosteko unean NANa edo AIZa erakustea. Era berean, bonuen zati bat 65 urtetik gorakoentzat gordeko da, teknologiak erabiltzeko zailtasunak izan ditzaketelako. Kasu honetan, ordainketa-sistema desberdin bat baliatuko da: establezimenduan bertan ordainduko da bonua, kontsumizioa ordaintzerako orduan, kreditu-txartelarekin edo eskudirutan.

Kanpaina hau izenduna da, herritarrek establezimendua aukeratu beharko dute webgunean bonua erosten dutenean, baina, hala ere, beren-beregi banatuko dira barrutien artean, hiri osoan kontsumitzen direla bermatzeko. Era berean, bateragarriak eta metagarriak dira beste administrazioren batek abian jartzen duen beste edozein motatako bonuekin.

Pertsona bakoitzak guztira 5 bonu eskuratu ahal izango ditu (NAN bakoitzeko) eta tiket bakoitzeko 4 bonu erabili ahal izango dira. Tiketaren zenbatekoak bonuen zenbatekoaren berdina edo handiagoa izan behar du, kontsumizio bakoitzean oso-osorik agortzeko modukoa.

Bestalde, atxikitako establezimenduetan trukatzeko, bonua establezimenduetan aurkeztu beharko da paperean edo, bestela, QRa erakutsiz.

583 OSTALARITZA-ESTABLEZIMENDU ATXIKI DIRA

Kanpainarekin bat egiteko epea irailaren 22an amaitu zan, eta 583 establezimendu atxiki dira.

Establezimendu bakoitzeko muga 5.000 eurokoa izango da. Horietatik 1.000 euro 65 urtetik gorako pertsonei zuzendutako bonuak erabiltzeko izango dira.

Laguntzak azkar iritsi daitezen, ostalariak bonu bakoitzaren % 50 jasoko du, hau da, udalak ordaindutako zenbatekoa, eta gainerako % 50a bonua erabiltzerako orduan.

Bigaren kanpaina honetan, ondokoek parte hartuko dute: jatetxeak, kafetegiak eta tabernak janariarekin eta janaririk gabe, txokolategiak, izozki-dendak, hortxata-dendak, dantzalekuak eta diskotekak.

  • Aurreko kanpainek izandako arrakastaren ondoren, udalak beste behin jarri ditu martxan BILBOKO BONUAK, eta asteazkenetik, irailaren 8tik, aurrera establezimenduek kanpainarekin bat egin ahalko dute www.bonobilbao.eus webgunean.

  • Aurrekontu osoa 1,5 milioi euro ingurukoa da eta 155.000 BONUTAN banatuko da. Kanpainaren helburu nagusia honako hau da: sektore horien berraktibazio ekonomikoari laguntzea herritarren zuzeneko kontsumoaren bidez eta dirulaguntza zabal batekin, bereziki, udazkeneko eta neguko hilabeteetan zehar.

Covid gaixotasunak eragindako osasun-krisiak gehien kaltetutako sektoreei laguntzeko asmoz, Bilboko Udalak Bilboko Bonuen kanpaina berriak jarri ditu martxan. Ekimen hori 2020an eta 2021ean aktibatutako Bilbao Aurrera Planaren parte da, udal-ordezkaritza duten talde politiko guztien adostasunarekin sustatutakoa, pandemiak hirian eragindako ondorioei aurre egiteko.

Aurreko edizioak izandako arrakastaren ondoren, orain abiaraziko diren kanpainak Ostalaritza/Jatetxe eta KulturakBilboko Bonuei dagozkie, eta, lehenengo etapa honetan, bi sektore horietako establezimenduek kanpainarekin bat egin beharko dute.

Fase hori asteazken honetan, irailaren 8an, abiatuko da, www.bonobilbao.eus webgunea zabaltzearekin batera, non enpresek izena eman beharko duten. Gogoratuko duzuenez, oso erraza da plataforma horretara sartzea eta berau erabiltzea, eta aurrerago iritsiko den beste etapa batean (urritik aurrera), herritarrek bonuak eskuratzeko erabili beharko dute. Bonuek prezio eta ezaugarri desberdinak izango dituzte, sektorearen arabera.

AURREKONTUA, BONUAK ETA BAT EGITEKO DATA

Aurrekontua 1,5 milioi eurokoa da eta 155.000 bonutan banatuta dago; horietatik 124.000 baino gehiago Ostalaritzarako izango dira, eta 30.529 Kulturarako. Nabarmendu beharra dago, bonu bakoitzaren zenbatekoaren erdia Udalak berak ordaintzen duela. Ostalaritzako bonuen kasuan, zenbatekoaren % 50 establezimenduei transferituko zaie bezeroek bonuak webgunean erosten dituztenean, eta gainerako % 50a bonuak trukatzen direnean. Kulturako bonuen kasuan, aldiz, bonuaren zenbatekoaren % 100 likidatuko da bonua establezimenduan trukatzen den unean.

Datozen egunotan, aurreko edizioetan egin izan den moduan, informazioa emateko hitzaldiak egingo dira. Horietan parte hartu nahi izanez gero, www.bonobilbao.eus webgunera jo beharra dago.

Era berean, galderak eta kontsultak egiteko aukera dago bonobilbao@bilbaoekintza.bilbao.eus helbide elektronikoan eta 94 420 53 95 telefono-zenbakian (ordutegia: 09:00etatik 14:00etara).

  • Ostalaritzari dagokionez, irailaren 22an amaituko da kanpainarekin bat egiteko epea. Bestalde, kultura-sektoreak 2022ko otsailera arte izango du horretarako aukera. Ostalaritzako eta kulturako Bilboko Bonuen aurreko kanpainetan parte hartu zuten establezimenduek mezu elektroniko bat jasoko dute, edizio honetan parte hartu nahi ote duten baieztatzeko, eta ez dira berriro erregistratu beharko.

Une hauetan, establezimenduek Bilbo Bizkaia Turismo Bonuekin bat egiteko epea irekita dago. Kasu horretan udalak eta foru-erakundeak sustatu dute kanpaina.

Hiru kanpaina horien helburua da: sektore horien berraktibazio ekonomikoari laguntzea herritarren zuzeneko kontsumoaren bidez eta dirulaguntza zabal batekin, bereziki udazkeneko eta neguko hilabeteetan.

NORK EGIN DEZAKE BAT?

OSTALARITZA:

Ostalaritzaren sektorearen barruan dagoen edozein enpresa-jarduera bat duen pertsona fisiko edo juridiko orok eman dezake izena, baldin eta jendeari irekita dagoen establezimendu bat badu Bilbon eta ekonomia-jardueren gaineko zergaren epigraferen batean dagokion alta emanda badu: jatetxeak, kafetegiak, kafeak eta tabernak janariarekin eta janaririk gabe, izozki-dendak eta hortxata-dendak, dantza-aretoak eta diskotekak, saltoki handietako establezimenduak

Era berean, Bilbon zenbait establezimendu dituzten negozioek establezimendu guzti-guztiak atxiki ahal izango dituzte, banan-banan.

KULTURA:

Ikuskizunak aretoetan, lokaletan, aire librean eta ikuskizunak antolatzen dituzten enpresak; liburuen, egunkarien eta abarren txikizkako merkataritza, zinema-aretoak eta bideo-filmen alokairua. Arte-galeriak, liburutegiak eta museoak. Margolari, eskultore, zeramikari, artisau, grabatzaile eta antzeko artistak. Honako salgai hauen txikizkako merkataritza: musika instrumentuak eta horien osagarriak, zigiluak, txanponak, oroitzapenezko dominak eta bildumazaleentzako billeteakartelanak, antzinako objektuak, mineralak

Honako produktu hauek Kultura Bonutik kanpo geratuko dira: papergintza-produktuak; informatikako eta elektronikako ekipamendu, software eta kontsumigarriak; jokoak eta bideo-jokoak, bai eta ikasteko testuliburuak eta testuliburu profesionalak ere.