Maiatzak 23
-
Tokiko merkataritza indartzea xede duen kanpaina Kontxi Claver zinegotziak eta Aitor Argote Mercabilbaoko zuzendari nagusiak aurkeztu dute gaur. Kanpaina horretan bertoko pertsonaia ezagunek parte hartu dute, hala nola Maribel Salas aktoreak, Garazi Sánchez surflariak eta Pelayo García gastronomiako eragin-sortzaileak. Haiekin lortu nahi da publiko desberdinekin konektatzea, eta bide batez hurbileko merkataritzari balioa ematea.
Kontxi Claver Bilboko Udaleko Ekonomiaren Garapeneko, Merkataritzako, Turismoko eta Enpleguko Saileko zinegotziak eta Aitor Argote Mercabilbaoko zuzendari nagusiak kanpaina berri bat aurkeztu dute gaur, tokiko merkataritza sustatzeko. Azaldu duten bezala, proposamen hau Euskadiko Nekazaritzako Elikagaien Zentro Logistikoak egin zuen, gertuko saltokietan kontsumitzearen onurei balioa eman nahi die, funtsezko hiru ardatz nabarmenduta: gertukoa, osasuntsua eta zaporetsua.
Zinegotziak honako hau azpimarratu du: “badakigu tokiko merkataritzaren benetako indargunea ez dela inorekin bolumenean lehiatzea, baizik eta aldea markatzen duena eskaintzea: gertutasuna, konfiantza eta gure auzoetako eguneroko bizitzan etengabeko presentzia izatea. Udalak komunikazio eraginkor baten aldeko apustua egiten du, zintzotasunetik eta benetakotasunetik pertsonekin konektatzeko gai izango dena. Komunikazio horrek ez du ahotsa goratu beharrik arrastoa uzteko, eta horrek indartu egiten du merkataritza-eredu gizatiarrago, jasangarriago eta lurraldeari sakonki lotuago batekin dugun konpromisoa. Merkataritzarik gabeko hiria bizitzarik gabeko hiria delako”.
Tokiko produktuekin eta bizimodu jasangarriarekin konpromisoa duten hiru pertsona garrantzitsuk parte hartzen dute kanpainan. Hiru aurpegi ezagun, mezu nagusiei ahotsa eta arima jartzen dietenak.
Maribel Salas, aktore maitatua eta gertukoa, “Gertukoa joera da” goraipatzen duena. Berezko karisma duen eta jendearekin erraz konektatzen duen Maribelek hurbileko merkataritzaren ezaugarri diren konfiantza, giro familiarra eta giza tratua pertsonifikatzen ditu. Haren presentziak hurbiltasuna transmititzeaz gain, auzoaren berotasuna eta erosten eta saltzen dutenen artean ehuntzen den sarea dakarzkigu gogora.
Garazi Sánchez, surfeko txapelduna eta emakumeen kirolaren erreferenteak, “Osasuntsua dena joera da” esaldiari aurpegia jartzen dio. Bere bizimodu aktiboak, elikadura orekatuaren aldeko apustuak eta ongizate fisiko eta mentalarekin duen konpromisoak tokiko merkataritzak sustatzen dituen balio osasungarrien enbaxadore ezin hobe bihurtzen dute. Haren bidez, kanpainak gorputzaren eta ingurunearen zaintzarekin bat datorren kontsumo modu bat aldarrikatzen du.
Pelayo García, @tortilladeaspirina izenez ezagunagoa, “Gozoa joera da” aldarrikatzen duena da. Erizaina lanbidez eta sukaldaritzaren zale amorratua, 100.000 jarraitzaile baino gehiago ditu eta haiekin konektatzea lortu du, bere benetakotasunari esker eta ondo jatea gustatzen zaiolako. Pelayo da gure jeneroaren zaporea: tokiko produktuen kalitatea, tradizioa eta benetakotasuna.
Kanpainaren ikus-entzunezko pieza nagusiek ahotsa ematen diete protagonistei, tokiko merkataritzarekin zer-nolako lotura duten azalduz. Maribel Salasen umore kuttunak, Garazi Sánchezen benetakotasunak edo Pelayo Garcíaren etorriak, mezu komuna eman nahi digute: gertuko saltokietan erostea hurbileko saltokietan erostea hautu zentzuduna, kontzientea eta beharrezkoa da.
Mercabilbaok, Euskadiko elikadura-katean funtsezko plataforma logistikoa den aldetik, egunero-egunero gertuko ekonomiari eusten dioten merkatuekin, auzoko dendekin, enpresa txikiekin eta pertsona guztiekin duen konpromisoa indartu nahi du.
ADIN GUZTIETAKO JENDEARENTZAKO KANPAINA
Audientzia zabala eta askotarikoa izango dela kontuan hartuta, ekintza hau diseinatu da batetik, betidanik tokiko merkataritzan konfiantza izan dutenengana iristeko eta, bestetik, jasangarritasuna, osasuna eta benetako zaporea baloratzen dituzten belaunaldi berrietara iristeko.
Kanpainaren ikuspegi bisuala zorrotz zaindu da. Bilboko hiru agertoki esanguratsutan agertuko dira hiru protagonistetako bakoitzaren irudiak. Bizikleta bat, surf-ohol bat eta erosketa-orga bat eguneroko sinbolo bihurtzen dira, eta hiru pertsonaia horien nortasunekin eta tokian kontsumitzen dutenen eguneroko bizitzarekin lotzen dira.
Ildo horretan, zinegotziak adierazi duenez, “tokiko merkataritzan konfiantza dutenei eta oraindik eskain dezakeen guztia aurkitu ez dutenei hitz egin nahi diegu: produktu freskoak, tratu pertsonalizatua eta eragin positiboa hurbileko ekonomian. Gure lana zubiak eraikitzea, interesa piztea eta komunitatearen eta merkatuaren arteko lotura indartzea da. Kanpaina honek, ekonomiari dagokionez — enplegua, iraunkortasuna, gizarte-ehuna — tokikoaren balioa indartzeaz gain, alderdi sinbolikoan ere indartzen du: gertu erostea komunitatea eraikitzeko, gure kaleak zaintzeko eta etorkizun gizatiarrago baten alde egiteko modu bat da “.
“Osasuntsua, gertukoa eta zaporetsua… joera da”, herritarrei mezu argia bidaltzen zaie: tokiko merkataritzaren alde egitea ez da soilik aukera erabilgarria, munduan egoteko modu bat ere bada“.