• Udalaren #BilbaoGabonak gabonetako proiektuaren baitan, Erripako kaian kokatutako sei lerroko txirrista eta Areatzako kaiko patinaje-pista zabalik egongo dira azaroaren 21etik, 16:00etan, urtarrilaren 6ra arte.

  • Aurten, berrikuntza gisa, premia bereziak dituzten pertsonen elkarteei eta kolektiboei zuzendutako ekimen bat egongo da: bi atrakzioetarako txartel berezi inklusiboak.

  • Bi atrakzioetarako sarrerak aldez aurretik erosi ahal izango dira azaroaren 14tik aurrera www.bilbaopistadehielo.com webgunean.

Bilboko Udala, #BilbaoGabonak gabonetako proiektuaren esparruan, gaur hasiko da txirrista eta izotz-pista muntatzen. Aurten ere Erripako kaian eta Areatzako kaian kokatuta egongo dira, hurrenez urren, hiriko gabonetako denboraldian gehien itxarondako atrakzioetako biak. Bi instalazioek azaroaren 21ean 16:00etan irekiko dituzte ateak eta zabalik egongo dira 2026ko urtarrilaren 6ra arte, edozein adinekoek esperientzia paregabea izan dezaten.

Izotz-pista ekologikoak 800 m2-ko azalera izango du, %60 baino gehiago estalita, eta beste urte batez Bilboko Areatzako kaian gabonetako aisialdiaren muinetako bat izango da. Irekiera-ordutegiari dagokionez, astelehenetik ostegunera bitarteko eskola‑egunetan, pista 11:00etatik 14:00etara eta 16:30etik 20:30era egongo da zabalik. Ostiral, larunbat, igande, jaiegun eta eskola-oporraldian, 11:00etatik 14:00etara eta 16:00etatik 21:00etara egongo da zabalik. Egun berezi gisa, abenduaren 24an eta 31n 11:00etatik 14:00etara egongo da zabalik; eta abenduaren 25ean eta 2026ko urtarrilaren 1ean 17:00etatik 21:00etara.

Izotz-pistara 3 urtetik gorako umeak sartu ahal izango dira, eta 3 eta 7 urte bitarteko umeak nahitaez heldu batek lagunduta sartu beharko dira, heldu horrek ere sarrera erosi beharko du.

Patinaje-pistaren prezioei dagokienez, sarrera orokorra 4 eurokoa da eta 30 minutuz patinatzeko aukera eta irristailuak barne hartzen ditu. Sarrera murriztua familia ugariei, desgaitasuna duten pertsonei eta hogei pertsona edo gehiagoko taldeei zuzenduta dago, 3 euroko prezioa dauka eta 30 minutuz patinatzeko aukera eta irristailuak barne hartzen ditu.

Sei irrista-lerroko izotz sintetikozko txirrista Erripako kaian egongo da eta patinaje‑pistaren ordutegi bera izango du. Astelehenetik ostegunera bitarteko eskola‑egunetan, 11:00etatik 14:00etara eta 16:30etik 20:30era egongo da zabalik. Ostiral, larunbat, igande, jaiegun eta eskola-oporraldian, 11:00etatik 14:00etara eta 16:00etatik 21:00etara egongo da zabalik. Salbuespen gisa, abenduaren 24an eta 31n txirrista 11:00etatik 14:00etara egongo da zabalik eta 2025eko abenduaren 25ean eta 2026ko urtarrilaren 1ean 17:00etatik 21:00etara.

Txirristarako sarrera orokorrek pertsonako 3 euroko prezioa dute eta lau aldiz irristatzeko aukera ematen dute. Hogei pertsona edo gehiagoko taldeen kasuan, pertsonako prezioa 2,5 eurokoa da, lau aldiz irristatzeko aukerarekin. Jardueran 2 urtetik gorako umeek egin ahal izango dute, eta 2 eta 3 urte bitarteko umeak nahitaez heldu batek lagunduta sartu beharko dira. 2 eta 3 urte bitarteko umeak doan sartu daitezke, eta laguntzen dituen helduak sarrera erosi beharko du.

Bi atrakzioetarako sarrerak salgai egongo dira Areatzako kaian kokatutako leihatilan (atrakzioa itxi baino ordu erdi lehenagora arte) edo aldez aurretik webgune ofizialean: www.bilbaopistadehielo.com, azaroaren 14tik, ostiral honetatik, erabilgarri.

Sarrerekin lotutako edozein zalantza izanez gero, honako helbide elektroniko honen bidez emango da arreta: reservasgabonak@proasur.com.

Hogei pertsona edo gehiagoko taldeek erreserbak egiteko edo zalantzak argitzeko ere reservasgabonak@proasur.com helbidera idatz edo 663 566 898 zenbakira dei dezakete, astelehenetik ostiralera bitarteko lanegunetan 10:00etatik 14:00etara.

TXARTEL BEREZI INKLUSIBOAK

Azaroaren 21etik aurrera Bilbo bisitatzen dutenentzako eta hiriko biztanle guztientzako gabonetako jarduera horiek esperientzia irisgarriak eta inklusiboak izan daitezen, aurtengo edizioan, berrikuntza gisa, txartel berezi inklusiboak txertatu dira, premia bereziak dituzten pertsonen elkarteei eta kolektiboei zuzenduta.

Talde bakoitzaren berezitasunei egokitutako baldintzetan izotz-pistaz eta txirristaz gozatzeko aukera eskainiko dute txartelek. Horretarako, beharrezkoa izatekotan, ordu‑tarte bereziak gordeko dira hala nahi duten elkarteentzat, eta elementuak egokitu ahal izango dira, hala nola musika edo pertsona-kopurua mugatzea, inguru irisgarriagoa bermatzeko. Halaber, aipatutako txartel bereziak eskatzen dituzten kolektiboek zein jardueretan gainontzeko erabiltzaileekin batera parte hartzea nahiago dutenek monitoreen laguntza eta babesa eskatu ahal izango dute, bereziki laguntza fisikoa edo zaintza gehigarria behar duten kasuetan.

Txartel inklusiboen erreserbak kudeatzeko, nahitaez aldez aurretik zehaztu beharra dago honako helbide elektroniko honetara idatziz: reservasgabonak@proasur.com.

SARE SOZIALAK:

  • BIME prestatzen ari da Bilbo musika iberoamerikarraren hiriburu bihurtzeko, eta horretarako, programazio profesional eta zuzeneko programazio osatu bat atondu du

  • BIMEk jarduera berriak erantsi dizkio bere programazioari: Live on KEXP Sessions La Encarnación elizan, Sormen Industrien Ikerketarako Nazioarteko I. Kongresua, showcase-ak eta tokiko gastronomia BIME PROn, herritarrei irekitako elkarrizketak, eta AUPA! sarien bigarren edizioa.

Bilbo prest dago mundu osoko profesional eta artistei ongietorria emateko musika-industriaren erreferentziazko topaketan, BIMEn. Programazioa gaur bertan osatu duen lau eguneko hitzordua urriaren 28an hasiko da eta hiria musikaren eta kulturaren Iberoamerikako hiriburu bihurtuko du. Besteak beste, elkarrizketak, tailerrak eta masterclassak izango dira Euskalduna Bilbao jauregian BIME Proren eskutik (urriaren 28tik 30era), eta zuzeneko musika lau egunez BIME Liveren eskutik (urriaren 28tik 31ra). Gainera, BIMEk 2022an Kultura Ministerioarekin hasitako lankidetza-bideari jarraituko dio, Conexiones i-ren bidez. Ekimena musikaren munduko enpresei eta profesionalei zuzendutako gaikuntza eta nazioartekotzeko laguntza-ibilbide bat da eta BIMEren programazioan biltzen da.

BIME PRO, EDO NOLA DEFINITU MUSIKA-INDUSTRIAREN ETORKIZUNA

BIME Prok sektoreko eragile eta ahots garrantzitsuen ordezkaritza zabala izango du, hala nola Rubén Blades, Mon Laferte, Leire Martínez eta Zahara artistena, baita hainbat profesionalena ere, besteak beste Europako Batzordeko Hezkuntza, Gazteria, Kirol eta Kulturako (EAC) zuzendari nagusi Normunds PopensRTVEko komunikazio eta partaidetza zuzendari María Eizaguirre; Cadena SER kateko “Hora veintipico” programaren zuzendari Héctor de MiguelDAZNeko Senior Marketing Executive – Acquisitions Antonio CasadoEmerge agentziako zuzendari Marisa Moya eta El Mundo egunkariko kazetari Pablo Gil. Izen horiei Manuel Alejandro gehitu behar zaie, gaztelaniazko musikaren konpositore garrantzitsuenetako bat, eta Raphael, Rocío Jurado edo Julio Iglesias bezalako artista handien abesti ezagunenetako batzuen egilea. Alejandro solasaldi eder baten protagonista izango da Billboardeko zuzendari exekutibo Leila Coborekin batera.

BIME 2025en unerik garrantzitsuenetako bat Live on KEXP Sessions enblematikoen grabazioa izango da, zeinak lehenengoz egongo baitira Espainian, Argentinatik eta Mexikotik igaro ondoren. Mundu osoan ezagun diren saio horiek gorabidean diren zein dagoeneko ospea duten artisten esentzia harrapatzea lortzen dute, eta oraingoan Alcalá Norte, Depresión Sonora, Tanxugeiras, Queralt Lahoz eta Rosario La Tremendita izango dituzte protagonista, besteak beste. Saioak Gizakunde Elizan grabatuko dira, ateak itxita, eta BIME, AEBko KEXP irratia, Sounds from Spain, AIE eta BASQUE.MUSIC-en arteko lankidetzaren emaitza dira.

Gainera, urriaren 29an eta 30ean, BIMEk Sormen Industrien Ikerketarako Nazioarteko I. Kongresua (CIIIC) hartuko du. UIC Barcelonak eta BIMEk antolatu dute foro akademiko eta profesional hori, eta unibertsitateak, ikertzaileak eta kultur eragileak bilduko ditu sormen-industrien erronkei buruz eztabaidatzeko, eta bertan, argitaratu gabeko lau txosten aurkeztuko dira, horien artean, BIMEren lehen txostena. Informazio gehiago hemen: www.ciiic-bime.org.

Aurten, gainera, BIME Prok zabaldu egingo du bere programazioa MUSIK & PINTXOS espazioarekin. MUSIK & PINTXOS bertaratutako akreditaziodunen esperientzia aberasteko pentsatutako topagunea da, eta, haren eskutik, Euskalduna Bilbaon bertan showcase sorta zaindu batez gozatu ahal izango dute Johnnie Walker agertokian, tokiko proposamen gastronomiko batez lagunduta. MUSIK & PINTXOS espazioa urriaren 28an eta 29an egongo da irekita akreditazioa dutenetzako, eguerdian eta arratsaldean, eta atseden hartzeko gune perfektua izango da, giro lasai batean hainbat artisten zuzenekoez gozatzeko: Jesse Baez (GT/US), Isla de Caras (AR), Fedesttar (CO), Esteban Rojas (CO), Laaza (ES), Arroba Nat (MX), Alaide (MX) eta Lara91K (AR).

Urriaren 29an, gainera, BIME Prok herritarrei irekitako bi jarduera izango ditu Euskalduna Bilbaon. Alde batetik, topaketa bat Fito CabralesekinEl monte de los aullidos disko berria argitaratu eta egun gutxira, zeinetan musikari bilbotarrak bere ibilbideari buruzko bizipenak, pasadizoak eta gogoetak partekatuko baititu. Bestetik, OMARA: Cuba’s Legendary Diva dokumentalaren Espainiako estreinaldia. Filmak begirada intimoa eskainiko digu Kubako musikaren kondaira bizia den Omara Portuondoren bizitzari buruz, eta amaitzeko, elkarrizketa bat izango dugu Hugo Perez zuzendariarekin, Jonathan Finegold piezaren gainbegirale musikalarekin eta online konektatuko den Omara Portuondorekin. Jarduera horietara joan nahi dutenek esteka hauetan aurkituko dute informazio gehiago:

Amaitzeko, urriaren 30ean, BIMEk AUPA! sarien bigarren edizioaren sari-banaketa ekitaldia hartuko du. Sari horien helburua, txaloak eskaintzea ez ezik, musikaren industriako sormen-lanak, lan arriskutsuak, ausartak edo altruistak ikusaraztea eta balioan jartzea da. Sari-banaketa ekitaldia 12:15ean izango da, Euskalduna Bilbaon, eta saria emango zaie, besteak beste, Manuel Alejandrori, Amaiari, SOM VALENCIAri, Zaharari eta Donostiako Jazzaldiari.

BIMEren programazioaren barruan, ekintzailetzari, berrikuntzari eta enpresa-garapenari eskainitako guneak agenda osatu bat izango du, Bizkaiko Foru Aldundiko Garapen Ekonomikoko Sailaren laguntzarekin, eta kultura- eta sormen-industriek garapen ekonomiko eta sozialerako motor gisa duten zereginari balioa emango dio. Esparru horretan egingo da Impacto! topaketaren 2. edizioaTopaketa erreferentziazko gunea da inpaktua duen inbertsioari eta kulturari dagokienez, eta sektoreko hogei fundazio eta profesional baino gehiago bilduko ditu, besteak beste, Lucía Casani, Daniel eta Nina Carasso Fundazioko zuzendari nagusia, eta Adama Sanneh, Moleskine Foundationeko CEOa, eta bertan izango dira Open Value Foundation, SpainNab, Albéniz Fundazioa, Harmon eta Ship2B Fundazioa ere.

Daniel eta Nina Carasso Fundazioak, gainera, Startup! programan parte hartuko du, zeinak aurten ere MusicTecheko nazioarteko erreferenteak bilduko baititu, hala nola Christine Osazuwa, Jakob Wredström eta Karim Fanous. Horrez gain, case study bat ere izango da musikaren industrian etorkizun handia duen Sesh startuparen eskutik. Espazio horrek sektoreko startup disruptiboenen hautaketa zaindu bat ere bilduko du, eta teknologiaren eta eragin sozialaren arteko lotura sustatuko duten elkarrizketak eta networking- topaketak antolatuko ditu.

BIME LIVE: MUSIKAREN ETA KULTURAREN OSPAKIZUN BAT HIRIAREN ERDI-ERDIAN

Zuzeneko musika izango da protagonista urriaren 28, 29, 30 eta 31n. Urriaren 28tik 30era, Kafe Antzokia, Bilborock, BBK Aretoa, Stage Live, Back Room, Crystal, La Ribera, Dock BBF eta Cotton Club aretoek 70 showcasetik gora hartuko dituzte. Iraupen laburreko kontzertuak izango dira, ezin hobeak profesionalek eta herritarrek Iberoamerikako egungo proposamen abangoardistenak ezagut ditzaten (edukiera mugatua izango da eta akreditaziodun profesionalek izango dute sartzeko lehentasuna).

Urriaren 31n aire zabaleko musikaren txanda izango da bi agertokitan: San Miguel eta San Miguel On Air. Uribitarte pasealekuan egongo dira, Bilboko Udaletxearen ondoan, eta honako artista eta talde hauen emankizunak eskainiko dituzte: Delaporte (ES), Villano Antillano (PR), Silitia (ES), Flaca (AR/ES) eta Ruptura (ES). BIME Liveren helburua programazioa kongresura bertaraturiko publiko profesionalari zein musikazale guztiei hurbiltzea da, herritarrei irekitako musika-proposamen aberatsa eskainiz hiriko erdigunean bertan.

BIME LiveBilboko Udalaren eta Cervezas San Miguelen babesa du, eta beste erakunde askoren laguntza, hala nola Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politika Saila, BASQUE.MUSIC., INAEM (Arte Eszenikoen eta Musikaren Institutu Nazionala), ICEX-Sounds from Spain, AIE (Espainiako Artista Interpretatzaile edo Exekutatzaileen Elkartea), Navarra Music Commission, Andaluziako Kultur Erakundeen Agentzia, Txile (MinCAP, ProChile eta Chilemúsicaren bitartez), Murtziako Eskualdeko ICA, Catalan Arts, Kolonbiako Kultura, Arte eta Jakintzen Ministerioa (Argentinako Musikaren Institutu Nazionalaren eta Argentinako Kanpo Harremanetarako, Nazioarteko Merkataritzako eta Kultuko Ministerioaren bidez), Institut d ‘Estudis Baleàrics, Extremadurako Junta, Bogotako Arteen Distrituko Institutua, Universal Music, Mondo Sonoro, Johnnie Walker, Thomann, Interscope, Emerge, Altafonte, Caliko Garapen Ekonomikoko Idazkaritza, Seitrack, eta Walter Kolm Records.

BIMERI BURUZ

Bilbon eta Bogotan urtero egiten diren edizioekin, BIME Europa eta Amerikaren arteko nazioartekotze-zubi handi gisa finkatu da, eta Iberoamerikako musika-plataforma garrantzitsuenetako bat da. Ekimenaren programazioa industriatik industriarako sortua da eta, hari esker, sektoreko laugarren ekitaldirik garrantzitsuenaren lekua irabazi du mundu-mailan, eta eszenak, lurraldeak, profesionalak eta komunitate sortzaileak lotzen dituen sare aktiboa da Atlantikoaren bi aldeetan. Baina BIME topaketa profesional bat baino askoz gehiago da: hausnarketa estrategikorako gune bat da, iparrorratz kolektibo bat eta etortzear dagoena detektatzeko radar bat. Musika zentro bakar baten inguruan biratu ordez errealitate ugaritan barrena hedatzen den mundu batean, BIME ezinbesteko lekua da dinamika berriak ulertzeko, erreferenteekin konektatzeko eta musika-ekosistema globalaren bilakaeraren parte izateko.

Zabaldu BIMEri buruzko informazio guztia www.bime.org webgunean eta jarraitu kanal digitaletan:

Instagram
Linkedin
TikTok

PRESSKITBIME

BIME Bilbao 2025eko urriak 28-31

BIME Bogotá 2026ko maiatza

+info https://bime.org/eu

    • Nazioarteko kirol-ekitaldiaren inbertsioaren itzulkina (ROI) Eusko Jaurlaritzak, Bizkaiko Foru Aldundiak eta Bilboko Udalak aplikatutako aurrekontuaren halako 13koa izan da eta ia 30 milioi euroko igoera ekarri dio Euskadiko BPGari.

    • Parte-hartzaileek 10etik 8,5eko batez besteko puntuazioa eman diote ia 86.000 pertsona mugitzea lortu zuen ekitaldiaren antolaketa-kalitateari; horietatik % 64k batez ere Bilbon eta Bizkaiko gainerako herrietan igaro zuen gaua, Ikertaldek finalaren inpaktuari buruz egindako azterketaren arabera.

    • Hiru euskal erakundeek nazioarteko kirol-ekitaldiak erakartzeko duten estrategia bateratuaren esparruan hurrengo hitzordua 2026ko maiatzaren 22an eta 23an dago jarrita. Egun horietan, berriz ere San Mames estadioan, errugbiko EPCR Challenge Cup eta Investec Champions Cup partidak jokatuko dira eta sarrerak salgai daude dagoeneko.

    Duela bost hilabete (maiatzaren 21ean) San Mamesen jokatu zen UEFA Europa League 2025 Finalak 52,25 milioi euroko inpaktua eragin du euskal ekonomian; zenbateko horrek esan nahi du inbertsioaren itzulkina (ROI) aipatutako kirol-ekitaldia sustatu duten hiru euskal erakundeen artean (Eusko Jaurlaritza, Bizkaiko Foru Aldundia eta Bilboko Udala) aplikatutako aurrekontuaren halako 13koa izan dela.

    Zuzeneko eragin ekonomikoa, Euskadiko antolaketa-gastuari dagokionez, 11,52 milioi eurokoa izan zen. Finalaren antolaketak euskal enpresak eta pertsonak kontratatzea ekarri zuen, eta injekzio horren zenbatekoa 8,86 milioi eurokoa izan zen; horietatik 2,12 milioi euro hiru euskal erakundeek egindako injekzio ekonomikoari zegozkion; gainerako zenbatekoa UEFAk, RFEFk eta bi talde finalistek egindako injekzio ekonomikotik dator. Finalak, halaber ekitaldiari lotutako kolektiboek Euskadin egin zuten egonaldia ekarri zuen, eta arlo horrek 2,66 milioi euroko ekarpena eragin zuen.

    Ekitaldiak erakarri zituen pertsonek eragindako inpaktu ekonomikoari dagokionez, hau da, turisten, txangozaleen eta euskal herritarren gastuari dagokionez, zenbatekoa 23,83 milioi eurokoa izan zen eta sarrera erosi zuten pertsonak izan ziren ekarpen horren zatirik handiena egin zutenak: 19 milioi euro baino gehiago. Era berean, garrantzitsua da azpimarratzea gaua igaro zuten bisitarien kolektiboak partida horren ekarpen ekonomikoaren % 94 egin zuela, eta ostatu-gastua bigarren mailako eragin ekonomiko osoaren % 57,3 izan zela.

    Hirugarren partida ekonomikoa, eragindako inpaktu ekonomikoa, euskal enpresen balio-kateko tarteko ekoizpenak kontuan hartzen dituena, ia 16,9 milioi eurokoa izan zen.

    Gainera finalak Euskadiko BPGari dagokionez ia 30 milioi euro gehikuntza ekarri du, baita 112 euskal enpresa eta 844 euskal langile kontratatzea ere. Hala berresten du tokiko batzorde antolatzailearentzat (Eusko Jaurlaritza, Bizkaiko Foru Aldundia eta Bilboko Udala) Ikertaldek UEFA Europa Leagueko 2025eko Finalaren inpaktuari buruz egindako txostenak. Txosten honek ekitaldiaren irismena neurtzen du ekonomiaren, gizartearen, ingurumenaren eta komunikabideen ikuspegitik.

    Zifra orokorretan nazioarteko kirol-ekitaldiak 85.930 pertsona mobilizatu zituen, eta horietatik % 61 jatorri britainiarrekoak izan ziren; tokiko publikoa (Euskadi), berriz, parte-hartze osoaren % 18 izan zen. Mobilizatutako pertsona guztien % 65 45 urtetik beherakoak izan ziren, eta adin-taldeei dagokienez 25-44 urte artekoak gaineratu ziren (% 44).

    Mobilizatutako 85.930 pertsonetatik 49.862 San Mames estadiora sartu ziren, eta beste 36.068 lagunek parte hartze aktiboa izan zutennahiz eta finala in situ ikusteko sarrerarik ez izan. Aipatzekoa da lagun-taldeak (batez besteko tamaina 4 pertsona/taldekoa izan zen) nagusitu zirela, eta ondoren familiak (% 22,4) eta bikoteak (% 10,1).

    Gorka Iturriaga Eusko Jaurlaritzako Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren zuzendariak azpimarratzen duenez, “UEFA Europa League 2025eko Finala kirol ekitaldi handi bat baino askoz gehiago izan da: Euskadin kirolaren ekosistema indartzeko eta lehen mailako ekitaldiak antolatzeko dugun gaitasuna berresteko aukera izan da, itzulkin ekonomiko eta sozial oso esanguratsuarekin. Ekitaldiak sortu duen  inpaktua zifretatik harago doa. Horrelako hitzorduek enplegua sustatzen, tokiko ekonomia dinamizatzen eta, batez ere, gure gizartean kirolaren balioak indartzen dituen ondarea uzten dute: lankidetza, ahalegin partekatua eta herrialde-harrotasuna. Herritarren inplikazioak eta antolaketari esker lortutako balorazio bikainak erakusten dute Euskadi lurralde prestatua, abegitsua eta konprometitua dela, bikaintasuna, jasangarritasuna eta gizarte-kohesioa uztartzen dituen kirol-eredu batekin”.

    Ainara Basurko, Bizkaiko Foru Aldundiko Ekonomia Sustatzeko diputatuak, nabarmentzen du “tamaina honetako nazioarteko ekitaldiak aukera aparta dira mundura lurralde ireki, moderno eta lehiakorraren irudia zabaltzeko. Antolaketa-gaitasunari, abegikortasunari eta azpiegituren kalitateari esker Bizkaia destino erakargarria da talentuarentzat, inbertsioentzat eta hitzordu global handientzat”. Basurkok, ildo beretik, gogorarazten duenez, “kanpoko sustapenarekin dugun konpromisoa ez da bisitariak erakartzera mugatzen, baizik eta Bizkaia gero eta nazioartekotuagoa egiten duten lotura ekonomiko, kultural eta enpresarialak indartzera. Final hau San Mamesen jokatzeak lehen mailako ekitaldiak arrakastaz hartzeko gai garela baieztatzen du, Bizkaiko ekonomian eta nazioarteko proiekzioan benetako eragina sortuz”.

    Beste alde batetik, Kontxi Claver, Bilboko Udaleko Garapen Ekonomiko, Merkataritza, Turismo eta Enplegu zinegotziak honako hau azpimarratzen du: “ekitaldian parte hartu duten pertsonen balorazio oso positiboa azpimarratu nahi dugu, gehienek oso esperientzia egokitzat jo dutelako finala, eta horrek oso ondo islatzen du gure hirian 86.000 pertsona mobilizatzeko gaitasuna eta antolakuntzaren bikaintasuna. Bilboko ostalaritza, segurtasuna, bertako biztanleen laguntza, gure Hiribilduaren girotzea edo destino turistiko moduan duen eskaintza ere oso baloratuak izan dira. Ondo antolatzeak gure hiria mundura proiektatzea, inpaktu ekonomikoa sortzea, turismoa bultzatzea eta gure nortasuna indartzea esan nahi du. Orain etorkizunera begiratzea dagokigu, maiatzaren 22 eta 23ra, San Mames eta Bilbo EPCR Challenge Cup eta errugbiko Investec Champions Cup ekitaldien epizentroa izango diren egunetara”.

    ERAGIN TURISTIKO HANDIA

    Ekitaldiaren mobilizazio turistikoari dagokionez, 54.595 pertsonak, hau da, mobilizatutako pertsona guztien %64k gaua igaro zuen finala zela eta, batez ere Bilbon eta Bizkaian (%84,8), bi gau baino gehiagoko batez besteko egonaldiarekin.

    Gaua igaro zuten pertsonek erabilitako garraioari dagokionez, hirutik bik hegazkinez egin zuten bidaia. % 58k hoteletan hartu zuen ostatu, eta % 35ek apartamentu turistikoetan.

    Azterlanaren arabera, Bilbok, Bizkaiak eta Euskadik intereseko helmuga turistiko gisa aurkeztea lortu zuten, eta parte-hartzaileen aipamenek argi utzi zuten hirian bizi izan zen giroaren garrantzia, baita partidari laguntzeko proposatutako jarduera osagarriena ere.

    Parte hartzeko motibazioak bi izan ziren nagusiki: ekitaldiaren tamaina, Europako maila goreneko txapelketari dagokion finala  zelako, baina baita une paregabe batean Bilbo, Bizkaia eta Euskadi bizi eta bisitatzeko aukera ere. UELF 2025ek eragindako turismoaren % 47k lurraldea biziki gomendatuko luke, eta mobilizatutako turismoaren % 67k aitortu zuen itzultzeko prest zegoela.

    KALITATE “OSO ONEKO” ESPERIENTZIA

    Esperientziaren kalitateari dagokionez 10etik 8,5eko batez besteko notarekin baloratu zen. San Mamesera partida ikustera sartu zirenen artean batez besteko gogobetetzea 8,75era igo zen: 10 pertsonatik 6k “oso asebeteta” sentitzen zirela esan zuten, eta ia % 40k “asebeteta” sentitzen zirela, bizipenarekin parte-hartze handia izatearen sintoma. Gauza bera gertatzen da ekitaldian parte hartu zuten baina sarrerarik ez zuten pertsonekin: % 50,1ek esan zuen ekitaldiaren kalitatearekin “oso asebeteta” zegoela eta % 36k “asebeteta” zegoela.

    Ekitaldiaren antolaketari dagokionez lortutako gogobetetzea oso handia izateaz gain, homogeneoa ere izan zen antolaketa-eremu guztietan. Atal honen barruan staff-aren adeitasuna eta tratua (10/8,66), segurtasuna (10/8,64), hiriko ostalaritza (10/8,61), tokiko biztanleen gogoa eta babesa (10/8,55) eta San Mames estadioaren beraren kalitatea (10/8,60) nabarmentzen dira.

    Finalaren inpaktuak egiaztatu du euskal gizarteak ia modu bateratuan partekatzen duela legatua arlo ekonomikotik haratago doala. Pertsonen % 76ri “harrotasun eta zoriontasun sentimenduak” sortu zizkien ekitaldi honek; % 85en ustez, “Bilbon, Bizkaian eta Euskadin ekitaldi erakargarriak antolatzen dira“, eta % 80k esan zuen “horrelako ekitaldiak ekartzen jarraitu behar dela“.

    Inpaktuari buruzko azterlanean antzemandako hobekuntza-aukerei dagokienez, hiriaren garestitasuna edo aparkatzeko arazoak izan ziren gehien errepikatu ziren gaiak, jasotako bat-bateko aipamen guztien % 29,6 eta % 11,4rekin.

    ERAGIN MEDIATIKO ETA SOZIAL ONA DUEN EKITALDIA

    2025eko urtarrilaren 1etik maiatzaren 24ra bitartean UEFA Europa Leagueko Finalak 6.720 inpaktu eragin zituen prentsan, irratian, telebistan eta, batez ere, sare sozialetan (% 36,2), ia 34 milioi euroko balio ekonomiko metatuarekin. 10 aipamenetik 4 tokiko hedabideetan izandako inpaktuekin bat etorri ziren.

    Gizarte-arloari dagokionez guztira 270 boluntariok parte hartu zuten ekitaldian, eta Bizkaiko 11 gizarte-erakundek lagundu zuten.

    Beste alde batetik, garbiketa publikoko eta udal hondakinen kudeaketako zerbitzuek emandako datuei dagokienez, bereizita bildutako hondakinen kopurua % 58,41ekoa izan zen, eta alderdi positibo hori garrantzitsua da, batez ere paperaren eta kartoiaren kasuan.

    Ikuspegi jasangarriko mugikortasun-estrategiaren arloa aipatzekoa da hiritik kanpo kokatutako disuasio-parkinen bidez charter hegaldiei lotutako autobusen kudeaketa, Bilbo barruan oinezko ibilbideei lehentasuna emanez, eta Bizkaibus, Metro Bilbao eta Euskotrenen laguntza, estrategia horrek emaitza ezin hobeak izan zitzan.

    2026ko ERRUGBIKO FINALAK

    Nazioarteko kirol ekitaldi handiak erakartzeko estrategiaren baitan, 2023ko uztailean Grand Départ Pays Basque ekitaldia ospatuta lortutako arrakastaren ondoren eta 2024ko UEFA Women’s Champions Leagueko Finaleko eta 2025eko UEFA Europa Leagueko Finaleko zifra positiboekin, oraingo honetan hitzordua 2026ko errugbiko finalak dira, kasu honetan ere Eusko Jaurlaritzak, Bizkaiko Foru Aldundiak eta Bilboko Udalak sustatuta.

    San Mames estadioan hurrenez hurren maiatzaren 22an eta 23an jokatuko diren EPCR Challenge Cup 2026 eta Investec Champions Cup 2026 finaletarako sarrerak salgai daude, bi partidetarako sarrerak barne hartzen dituzten asteburuko pakete bereziak eskainiz: sarrerak esteka honetan eros daitezke.

Bideoa

Kontxi Claver

[video width="500" height="310" src="https://media.bilbao.eus/infobilbao/videos/20251021_KontxiClaver_UEFA(EUS).mp4" /]
  • BIME urriaren 28tik 31ra izango da Bilbon. Ekimenaren hamahirugarren edizioa aire zabaleko jardunaldi handi batekin amaituko da, hilaren 31n, Villano Antillano (PR), Delaporte (ES), Silitia (ES), Flaca (AR/ES) eta Ruptura (ES) artisten emanaldiekin. Hitzordu ireki hau BIME Live topaketako programazioaren parte da, eta Bilboko Udalaren babesa du.

  • BIME Prok musikaren eta kulturaren industriako figura eta eragile erabakigarri gehiago gaineratu dizkio Bilboko Euskalduna jauregian egingo den programazio profesionalari: Europako Batzordea, Live Nation, Billboard, Virgin Music, HISPA, Radio 3, The Orchard, Emerge, DAZN, Marvel Studios, PlayStation, LALIGA, TicketSwap eta Carrillo Asesores, besteak beste.

  • BIMEk programazio profesionalaren ateak irekiko dizkio publiko orokorrari, eta sarrera libreko bi jarduera eskainiko ditu: elkarrizketa bat Fito Cabralesekin, eta OMARA: Cuba’s Legendary Diva dokumentalaren aurkezpena Espainian.

BIME, musika-industria iberoamerikarraren erreferentziazko topaketa, nazioarteko laugarren ekitaldirik garrantzitsuena da dagoeneko sektorean, eta gaur bertan jakinarazi ditu Pro eta Live programazioen azken xehetasunak. Urriaren 28tik 31ra izango da aurtengo hitzordua Bilbon, eta hamahirugarren edizioa oso berezia izatea aurreikusten du.

BIME LiveBIMEren showcase- eta kontzertu-jaialdia, finkaturik dago jada nazioarteko proiekzioa duen musika-talentuaren plataforma nagusi gisa, eta zuzeneko musika-agertokien zirkuitu handi bihurtuko du beste behin ere Bizkaiko hiriburua. Urriaren 28tik 30era, Kafe Antzokia, Crystal, Stage Live, Dock, Bilborock, La Ribera, BBK Aretoa eta Cotton Club aretoek hirurogeita hamar showcase baino gehiago hartuko dituzte; hau da, iraupen laburreko kontzertuak, bereziki pentsatuak artistek beren errepertorioko onena ezagutaraz dezaten.

Profesional egiaztatuak eta publiko orokorra libre sartu ahal izango dira (edukiera mugatuarekin eta BIME Pro programan akreditatutako parte-hartzaileentzako lehentasunarekin), eta bertatik bertara ezagutu ahal izango dituzte unean uneko musika-proposamen abangoardistenak. Irailean jakinarazitako kartelean izen gehiago ere ezagutarazi dituzte: Cariño (ES) hirukote madrildarra, estatuko popa iraultzen duena freskotasun, lotsagabekeria eta punk espirituarekin; Junior Zamora (CO) abeslaria eta konpositorea, afrobeat latinoaren ordezkari handienetako bat; Laaza (ES), pop alternatiboa, jota eta elektronika minimalista modu bereizgarrian fusionatzen dituen artista; eta Dollar Selmouni (ES) mallorcarraren ahots goxoa, bere soul, flamenko eta rap melodikoaren ukituekin.

BIME Live jaialdiak, gainera, programazio bereziak izango ditu, eta musika-industriako enpresa eta erakunde erabakigarriek beren talentuaren onena aurkeztuko dute. Asteartean (urriak 28), Espainiako Artista Interpretatzaile eta Exekutatzaileen Elkartearen (AIE) txanda izango da BBK Aretoan. Horretaz gainera, Universal Music izango da Stage Live aretoan, ICEX-Sounds from Spain Crystal aretoan, eta Kolonbiako Kultura, Arte eta Jakintzen Ministerioa La Riberan. Asteazkenean (hilak 29), BIME Livek Mondo Sonororen Demoscópica ekimena hartuko du. Edizio berezi hori BIME topaketarekin lankidetzan eta Johnnie Walker-en laguntzarekin egina da, eta zenbait banda berri eramango ditu Kafe Antzokiko agertokira, hala nola La Milagrosa (ES)airu (ES) eta aurreko egunetan iragarriko den beste talde sorpresa bat. Gau horretan bertan, beste musika-proposamen batzuk ere aurkeztuko dira: Thomann Bilborocken, Interscope Crystal aretoan, Emerge La Riberan eta BASQUE. MUSIC. Stage Live aretoan; ostegunean (hilak 30), berriz, Altafonte izango da Crystalen.

Eragile horiez guztiez gainera, BIME Live ekimenak Bilboko Udalaren eta Cervezas San Miguel etxearen laguntza du, eta lankide ditu beste erakunde asko ere: Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politika Saila, INAEM (Arte Eszenikoen eta Musikaren Institutu Nazionala), Navarra Music Commission, Andaluziako Kultura Erakundeen Agentzia, Txile (MinCAP, ProChile eta Chilemúsicaren bidez), Murtziako Eskualdeko ICA, Catalan Arts, Argentina (Argentinako Musikaren Institutu Nazionalaren eta Argentinako Kanpo Harremanetarako, Nazioarteko Merkataritzako eta Kultuko Ministerioaren bidez), Institut d´Estudis Baleàrics, Extremadurako Junta, Bogotako Arteen Barruti Erakundea, Seitrack eta Walter Kolm Records.

BIMEK AIRE ZABALEKO AGERTOKI HANDI BATEKIN ITXIKO DU HAMAHIRUGARREN EDIZIOA

BIME Live ez da hor amaitzen. Zuzeneko musikaz urriaren 31n (ostirala) ere gozatu ahalko da, bi gune oso berezirekin: San Miguel agertokia eta San Miguel On Air agertokia, Uribitarte pasealekuan, Bilboko udaletxearen ondoan. Haietatik, estatuan eta nazioartean proiekzio handia duten artistak igaroko dira, hala nola Villano Antillano (PR), mugimendu urbano latino berriaren ahots boteretsuenetako bat eta dibertsitate eta askatasun sortzailearen erreferentzia, Delaporte (ES) elektronika eta popa uztartzen dituen bikote madrildarra, Espainiako eszenako proiektu sendoenetako bat eskaintzen duen zuzeneko emanaldiekin, Silitia (ES), Euskadiko pop alternatiboaren errebelazioa estilo fresko eta garaikidearekin, Flaca (ES/AR) DJ eta ekoizle argentinarra, elektronikan eta underground reggaetonaren alorrean duen moldagarritasunagatik aintzatetsia (bi urtez erretiratuta egon ondoren, agertokietara itzuliko da), eta Ruptura (ES), perkusio-modu berriak eta erritmo globalak ikuspegi berritzaile eta apurtzailearekin arakatzen dituen kolektiboa.

Hori horrela, BIME Live sendoturik dago jada guztientzako hiri-jaialdi gisa, eta demokratizatu egiten ditu musika eta kulturarako sarbidea Bilbo hiriaren bihotz-bihotzean. Bilboko musika-agenda urte osoan bizirik mantentzen duten areto eta lekuetan egiten da BIME, eta espazio horien lana indartzearen alde egiten du, hiriko kultura-eragile erabakigarriak diren heinean. Jaialdi honek, beraz, gonbidapen berezia egiten du soinu freskoak esploratzera, istorio berriak deskubritzera eta dagoeneko puri-purian dagoen eta etortzear dagoen musikaren emozioa bizitzera. Horretaz gainera, Music For All Fundazioarekin batera, BIMEk musika industria inklusiboagoa bultzatzen du, eta, horretarako, irisgarritasun-neurriak ezartzen ditu ekitaldietan: areto batzuetan zeinu-hizkuntzan interpretatuko da eta begizta magnetikoa duten txaleko bibrakor batzuk eskainiko dira, entzumen-desgaitasuna duten pertsonek ere gozatu ahal izan dezaten esperientziaz.

BIME PRO. MUSIKA-INDUSTRIAREN ETORKIZUNA EZTABAIDAGAI BILBOKO EUSKALDUNA JAUREGIAN

Aldi berean, BIME Pro jaialdiaren agenda profesionalak nazioarteko 4.500 profesional baino gehiago elkartuko ditu urriaren 28tik 30era Bilboko Euskalduna jauregian. Guztien artean, hizpide izango dituzte musika-industriaren oraina eta etorkizuna, eskaintzen diren aukera berriak eta gaur egun sortzen ari diren merkatuak. Horren guztiaren helburua da Europaren eta Amerikaren arteko loturak eta trukeak indartzea. Orain arte jakinarazitako figura erabakigarri horietaz gainera, beste zenbait profesional ere izango dira: Normunds Popens, Europako Batzordeko Hezkuntza, Gazteria, Kirol eta Kulturako zuzendari nagusia; Juicy BAE artista; Leila CoboBillboard etxeko zuzendari exekutiboa; Ana Gómez de Castro, PR eta RSC zuzendaria Live Nationen; Héctor de MiguelCadena SER irrati-kateko Hora Veintipico irratsaioko zuzendari eta aurkezlea; Antonio Casado, Marketin eta Erosketetako exekutibo seniorra DAZN etxean; Álvaro AlfonsoLALIGAko Komunikabideetako arduradun nazionala; Marisa Moya, Emerge etxeko zuzendaria; Marina SansThe Orchard etxeko Marketin Digitaleko eta Bideo Zerbitzuko zuzendaria penintsulan; Marwán musikari eta egilea; Pablo GilEl Mundo egunkariko kazetaria; Julio LeivaHISPA etxeko zuzendaria; eta Tinet RoviraGestmusic Banijay etxeko zuzendari nagusia.

Urriaren 29an, gainera, BIME Pro ekimenak herritarrei irekitako bi jarduera izango ditu Bilboko Euskalduna jauregian. Alde batetik, Fito Cabralesekin egingo duen topaketan, musikari bilbotarrak bere ibilbideari buruzko bizipenak, pasadizoak eta gogoetak partekatuko ditu, El monte de los aullidos disko berria argitaratu eta egun gutxira. Bestetik OMARA: Cuba’s Legendary Diva dokumentalaren estreinaldia izango da Espainian. Film horrek begirada intimo bat eskainiko du Omara Portuondo musika kubatarraren figurari buruz, eta, emanaldiaren ondotik, hitzaldi bat izango da Hugo Pérez zuzendariarekin, Jonathan Finegold musika-gainbegiralearekin eta Omara Portuondorekin berarekin, online esku hartuko baitu solasaldian. Jarduera horietara joan nahi duten guztiek esteka hauetan aurkituko dute informazio gehiago:

Fitorekin elkarrizketa: https://bimeforms.typeform.com/to/TwKNA22f

Dokumentala: OMARA: Cuba’s Legendary Diva: https://bimeforms.typeform.com/to/JlTSpE1F

Aurten, gainera, BIME Pro ekitaldiak programazioa zabaldu eta Musik & Pintxos espazioa eskainiko du. Topagune hori bertaratutako akreditatuen esperientzia aberasteko pentsatuta dago. Hala, showcase hautaketa zaindu batez gozatu ahal izango dute Johnnie Walker agertokian, Euskalduna jauregian bertan, bertako proposamen gastronomiko batekin lagunduta. Espazio hori urriaren 28an eta 29an irekiko da, eguerdian eta arratsaldean, eta leku ezin hobea izango da atsedenaldi bat egiteko, giro lasaian.

Amaitzeko, urriaren 30ean, BIMEk AUPA! aintzatespenen bigarren edizioko sariak banatzeko ekitaldia hartuko du. Errekonozimendu horien helburua ez da txalo-zaparrada bat eskaintzea bakarrik, baita musikaren industriako sormen lan ausart, arriskutsu edo altruistei toki egitea eta balioa ematea ere. 2024an funtsezko izen eta proiektuak aitortu ziren, hala nola Rosa Lagarrigue (ibilbidea), Sílvia Perez Cruz (artista), Industrial Copera (zuzeneko musika gunea), Vic (musikaren aldeko lurraldea) eta Music For All (urteko proiektua). Sariak banatzeko ekitaldia 12:15ean izango da Euskalduna jauregian, eta horrekin amaituko da BIMEren programazio profesionala.

BIME EKIMENARI BURUZ

BIME Europa eta Amerikaren arteko nazioartekotze-zubi handi gisa finkatu da. Urtero egiten dira edizioak Bilbon eta Bogotan, eta Iberoamerikako musikarako plataforma garrantzitsuenetako bat bilakatu da. Programazioa industriatik abiatuta eta industriara zuzenduta eraikita dago, eta sektoreko laugarren ekitaldirik garrantzitsuena izango da mundu zabalean. Hala, Atlantikoaren alde banatan eszenak, lurraldeak, profesionalak eta komunitate sortzaileak lotzen dituen sare aktibo bilakatu da. Baina BIME topaketa profesional bat baino askoz gehiago da: hausnarketa estrategikorako tokia ere bada, iparrorratz kolektibo bat, etortzear dagoena detektatzeko radar bat. Ikusirik gaur egungo munduan musika jada ez dela biratzen zentro bakar baten inguruan, eta, aldiz, errealitate ugaritan barrena hedatzen dela, BIME ezinbesteko lekua da dinamika berriak ulertzeko, erreferentziekin konektatzeko eta ekosistema musikal globalaren bilakaeraren parte izateko.

Zabaldu BIME ekimenari buruzko informazio guztia www.bime.org webgunean eta kanal digitaletan:

Instagram
Linkedin
TikTok

PRESSKITBIME

BIME Bilbao, 2025eko urriaren 28tik 31ra/ BIME Bogotá, 2026ko maiatza.

  • BIME Iberoamerikako musikaren industriarako erreferentziazko topaketa da eta, dagoeneko, laugarren postua irabazi du nazioarteko musika- eta kultura-topaketa gisa. Gaur Bilboko Udalarekin eta Bizkaiko Foru Aldundiarekin batera antolaturiko aurkezpen batean musikak kultura- eta sormen-industrien hazkundearen eragile gisa duen rola nabarmendu dute eta ezagutzera eman dute topaketaren eragin ekonomikoa, eta gainera, hurrengo edizioaren (urriaren 28tik 31ra) mugarri nagusiak aurreratu dituzte.

  • Aurten hainbat pertsonaia ezagun eta lehen mailako artista bilduko ditu BIMEren hamahirugarren edizioko programak, hala nola Rubén Blades, Mon Laferte, Víctor González (Virgin Music Group), Leire Martínez, Mau y Ricky, Ignacio Meyer (TelevisisaUnivisión), Orishas eta Delaporte.

BIMEk bere jarduerak kultura- eta sormen-industrien garapenean duen eragina erakusten duten datuak eta Bilbon eta Bizkaian duen eragin ekonomikoa aurkeztu ditu gaur. BIMEko zuzendari Isabel VillanuevaBilbao Ekintzako zuzendari nagusi Javier Garcinuño, eta Bizkaiko Foru Aldundiko Lurralde Lehiakortasuneko eta Kanpo Sustapeneko zuzendari Cristina Múgica arduratu dira dagoeneko nazioarteko musika- eta kultura-industriaren laugarren topaketa garrantzitsuena den erreferentziazko ekitaldi hori dimentsionatzeaz, zeinaren hamahirugarren edizioa Bilbon egingo baita, urriaren 28tik 31ra.

Isabel Villanuevak, BIMEko zuzendariak, topaketak musikaren eta kulturaren industria globalera sartzeko giltza gisa betetzen duen rola azpimarratu du, Europa eta Latinoamerika lotzen dituen eta Bilbon eta Bogotan 7.000 profesional, artista eta ekintzaile baino gehiago biltzen dituen espazio bat den aldetik. Orain arte 12 edizio egin ditu BIMEk eta Bilbo eta Bizkaia kultur berrikuntzaren nazioarteko hub bihurtu ditu. Bertan, musikaren eta kulturaren industriaren norabidea marrazten da: “BIME musikaren eta kultura- eta sormen-industrien etxea da, musikaren eta kulturaren etorkizuna markatzen duten ideiak, talentuak eta aukerak gurutzatzen diren lekua”.

Kultura eta Sormen Industriek (KSI) Europan duten garrantziari buruzko zifrak sendoak dira: Europako KSIek 1,2 milioi enpresa eta 8 milioi enplegu biltzen dituzte, hau da, EBren lan-indarraren % 3,8, eta 477.000 milioi euroko balio erantsia sortzen dute, telekomunikazio-, automobilgintza- edo farmazia-sektoreek baino gehiago (*Europako Batzordearen datuak, 2024). Testuinguru horretan, Cristina Múgicak, Bizkaiko Foru Aldundiko Lurralde Lehiakortasuneko eta Kanpo Sustapeneko zuzendariak, BIME bezalako ekitaldiek Bizkaiko kanpo-sustapenerako duten garrantzia nabarmendu du: “BIMEk dimentsio bikoitza uztartzen du, estrategikoa Bizkairentzat: jarduera ekonomikoa eta nazioarteko posizionamendua. Egun hauetan Bilbo eta Bizkaia Europa eta Iberoamerikaren arteko topagune bihurtzen ditu, eta horrek balio erantsia biderkatzen die gure industria kultural eta sortzaileei, ikusgarritasuna, esportaziorako aukerak eta nazioarteko kontaktuak aurkitzen dituztelako hemen. Bizkaiko Foru Aldundiarentzat, BIME kanpo-sustapenean, ospean eta ekonomian egindako inbertsioa da: esparru honetan sortzen den kontaktu profesional bakoitza bira batean, koprodukzio batean, zerbitzu-kontratu batean edo aliantza berri batean bihur daiteke”.

Horretaz gain, BIMEk hirian izan duen eraginari buruzko datu garrantzitsuenetako batzuk ere eman ditu. 2024an, 40 herrialdetako 4.500 profesional baino gehiago bildu zituen, eta 3,7 milioi euroko eragin ekonomikoa sortu zuen, Bilbo musikaz eta kultur jardueraz bete zuen BIME Liveren kultur programazio irekira 20.000 parte-hartzaile baino gehiago erakartzeaz gain. Alde horretatik, Javier Garcinuño, Bilbao Ekintzako zuzendari nagusiak, azpimarratu du kulturak funtsezko eginkizuna duela Bilboren jarduera ekonomikoaren eta gizarte-eraldaketaren motor gisa: “Industria kultural eta sortzaileak aukera-sektorea dira, beren ahalmen handia dela eta, garapen ekonomikorako, enplegurako eta berrikuntzarako; baina baita gizarte-sormen eta kohesiorantz aurrera egiteko ere. BIMEk balioa ematen dio Bilboko herritarren egunerokoari, musikara eta kulturara sartzeko aukera zabaltzen duelako eta parte-hartzea zein hiri-espazio kulturalen indartzea sustatzen dituelako”.

MUSIKAREN ETA KULTURAREN MOTORRA

BIMEren bi ardatzek, alde batetik BIME Pro-k, ikerketarako, prestakuntzarako eta networkingerako espazio profesionalak, eta bestetik, BIME Live-k, zuzeneko musikaren programazioak, ekitaldiak motor ekonomiko eta konexio-ardatz gisa duen zeregina berresten dute. Ekitaldia Bilbon jaio zen, baina orain ondo finkatutako edizio bat du Bogotan ere, hala mundua musikaren bidez konektatuta. Bertako agertoki eta aretoetatik industriako ahots handienetako batzuk igaro dira, hala nola Raphael, Alexandra Lioutikoff (Universal Music Publishing), Arde Bogotá, Alfonso Pérez Soto (Warner Music), Nathy Peluso, Leila Cobo (Billboard), Enrique Bunbury, Rebeca León (Lionfish), eta Sherley Manson.

Bilboko hurrengo edizioa urriaren 28tik 31ra egingo da eta, berriz ere, industriako eta kulturaren munduko ahots handiak bilduko ditu, baita egun nazioartean proiekziorik handiena duten talentuak ere, musikaren industriaren ekosistema elkarrekin indartzen jarraitzeko apustu argian. BIME PROren esparruan, honako hauek parte hartuko dute: Rubén Blades, Latinoamerikako musikaren legenda, Mau y Ricky bikote venezuelarra, Mon Laferte artista txiletarra, Leire Martínez, bakarkako etapa berrian, Ignacio Meyer (TelevisisaUnivisión) eta Víctor González (Virgin Music Group). Bestalde, BIME LIVEk agertoki handi bihurtuko du hiria, eta honako artista hauen showcase-ak eta kontzertuak bilduko ditu: DelaporteOrishasQueralt LahozJaviera ElectraYami SafdieEsteban RojasLara91KJesse Baez eta Txopet.

Hurrengo edizioak lan-arlo berri bat izango du, Kultura eta Sormen Industrien Ikerketarako lehen Kongresua bilduko baitu BIME Pro ekimenaren esparruan. Haren antolatzailea Bartzelonako UIC Unibertsitatea izango da. Kongresuak hainbat aditu, akademiko eta profesional bilduko ditu sektorearen erronkak zorrotz aztertzeko eta KSIen profesionalizazioa eta hazkundea bultzatuko duen ezagutza aplikatua sortzeko. Hala, BIMEk musikaren eta kultura- eta sormen-industrien sektorea Euskaditik mundura indartzen jarraitzearen alde egiten du, kultura, berrikuntza eta aniztasuna indar eraldatzaile bihurtzen diren leku gisa sendotzeko.

Hori guztia tokiko, nazioko eta nazioarteko enpresa, elkarte, hedabide eta erakundeekin lankidetzan, hala nola Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politika Saila eta Ekonomia, Lan eta Enplegu Saila, Lanbide, Bizkaiko Foru Aldundiko Ekonomia Sustapen Saila, Bilboko Udala (Bilbao Ekintzaren bitartez), Espainiako Gobernuko Kultura Ministerioa, Turismoaren Euskal Agentzia, BASQUETOUR, Kolonbiako Kultura, Arte eta Jakintza Ministerioa, Bogotako Alkatetza Nagusia eta Comfamako ELPAUER, besteak beste. Babes horrek indartu egiten du kultura eta musika sustatzeko plataforma estrategiko gisa duen zeregina.

 

BIMERI BURUZ

Bilbon eta Bogotan urtero egiten diren edizioekin, BIME Europa eta Amerikaren arteko nazioartekotze-zubi handi gisa finkatu da, eta Iberoamerikako musika-plataforma garrantzitsuenetako bat da. Ekimenaren programazioa industriatik industriarako sortua da eta, hari esker, sektoreko laugarren ekitaldirik garrantzitsuenaren lekua irabazi du mundu-mailan, eta eszenak, lurraldeak, profesionalak eta komunitate sortzaileak lotzen dituen sare aktiboa da Atlantikoaren bi aldeetan. Baina BIME topaketa profesional bat baino askoz gehiago da: hausnarketa estrategikorako gune bat da, iparrorratz kolektibo bat eta etortzear dagoena detektatzeko radar bat. Musika zentro bakar baten inguruan biratu ordez errealitate ugaritan barrena hedatzen den mundu batean, BIME ezinbesteko lekua da dinamika berriak ulertzeko, erreferenteekin konektatzeko eta musika-ekosistema globalaren bilakaeraren parte izateko.

 

Zabaldu BIMEri buruzko informazio guztia www.bime.org webgunean eta jarrai gaitzazu kanal digitaletan:

Instagram
Linkedin
TikTok

PRESSKIT / BIME

BIME Bilbao 2025eko urriak 28-31/ BIME Bogotá 2026ko maiatza

+info https://bime.org/eu

@bimenet_ #bime 

  • Fair Saturday Awards sarien zortzigarren edizioak kulturaren bidez gizartea eraldatzen laguntzen duten proiektu inspiratzaileak sortu dituzten nazioarteko 7 erakunde eta artista sarituko ditu. Joseph Stiglitz ekonomialaria, Martin Wolf Financial Times egunkariko zuzendari ekonomikoa eta Adjoa Andoh aktorea saritu dituzte, besteak beste.

  • BBK Bilbao Kultura Social Forumak 20 lekukotzak partekatuko ditu, bai sarituenak, bai Forumean parte hartzera gonbidatutako beste erakunde batzuenak.

  • Bi ekimen horiek proiektu humanisten nazioarteko anfitrioi bihurtzen dituzte Bilbo etaBizkaiko lurraldea.

2017az geroztik, Fair Saturday fundazioak urtero antolatzen ditu Fair Saturday Awards-ak, artearen eta kulturaren bidez gizartean duten eraginagatik nabarmentzen diren nazioarteko erakunde eta pertsonei egindako aintzatespenak. Sari horiek hazkunde inklusiboagoa, bidezkoagoa eta iraunkorragoa lortzen lagunduko duten jarduera-eredu berriak sortzeko eta sustatzeko beharra azpimarratzen dute. Sortu zenetik, 27 herrialde ezberdinetako 51 ekimen eta pertsona aitortu dira.

VII. edizio honetan, zazpi erakunde eta/edo artista aintzatetsiko dira:

  • Joseph Stiglitz2001eko Ekonomiako Nobel Saria (Indiana), desberdintasuna, informazio asimetrikoa eta garapen ekonomiko bidezkoagora bideratutako politikak aztertzeko egindako ekarpenengatik.
  • Martin Wolfkazetari ekonomikoa (Londres), bere ibilbideagatik aitortua, munduko ekonomiaren azterketa zehatzagatik eta kapitalismoaren eta demokraziaren arteko harremanari buruzko hausnarketa kritikoagatik nabarmentzen da, Kapitalismo demokratikoaren krisia (2023) liburuan islatua.
  • Rania MouallaZADK-eko (Saudi Arabia) zuzendaria da, gizartean eta hezkuntzan egiten duen lanagatik. Sukaldaritzako prestakuntza bultzatzen du, komunitateetan ahalduntze, garapen profesional eta aldaketarako tresna gisa.
  • Adjoa Andohaktorea (Bristol), antzerkian, zineman eta telebistan egindako lanagatik nabarmentzen den bere ibilbide artistiko eta sozialagatik, bai eta antzezpen anitzarekin eta arteetako justizia sozialarekin duen konpromisoagatik ere.
  • Ahmad JoudehDantzaria (Damasco), dantza erresistentzia- eta itxaropen-ekintza bihurtzeagatik ezaguna, askatasuna eta duintasuna transmitituz eta mundu osoko pertsonei bizitzaren edertasuna baloratzen inspiratuz, zoritxarrean ere.
  • Joaquín Achucarro, pianista (Bilbo),  dantza erresistentzia- eta itxaropen-ekintza bihurtzeagatik aitortua, askatasuna eta duintasuna transmitituz eta mundu osoko pertsonei bizitzaren edertasuna zoritxarrean ere baloratzeko inspirazioa emanez.
  • Gerediaga elkartea, (Durango) Durangaldeko eta Euskal Herriko historia, kultura eta ondarea berreskuratzen, zaintzen eta zabaltzen egindako lanagatik. Bere lana, Durangoko Azoka bezalako proiektu enblematikoen bidez.

Aurtengo ekitaldia Guggenheim Bilbao Museoan izango da, irailaren 29an, astelehena19:30etan, eta, hainbat arte-emanaldi egiteaz gain, sarituak ere bertan izango dira, baita Bilboko, Bizkaiko eta nazioarteko erakunde, kultura, gizarte eta enpresa ordezkaritza zabala.

Irailaren 24an, asteartea, BBK Bilbao Kultura Social Forumari emango zaio hasiera, kulturaren potentzial eraldatzailearen inguruan esperientzia eta hausnarketa humanistak partekatzen dituzten lider kultural eta sozial nabarmenen topagune globala. 2017an sortu zenetik, ekimen honek 170 kasu arrakastatsutik gora bildu ditu gizarte-berrikuntzaren arloan.

Hain zuzen ere, aurten 18 lider kultural eta sozial izango dira, 5 herrialdetatik etorriko direnak. Lider horiek beren ikuspegiak partekatuko dituzte, pertsonen, hirien eta kulturen arteko harremanak sustatu eta estutzeko.

Saritutako erakunde eta pertsonez gain, aipatzekoak dira Bob Pop idazlea, Elena Arzak sukaldaria eta Nerea Perez de las Heras eta Clara Jímenez Maldita.es-eko CEO kazetariak.

Forumeko saioak irailaren 30ean eta urriaren 1ean izango dira, Guggenheim Museoko auditorioan (irailaren 30ean, asteartea, 10:00etatik 20:00etara) eta (urriaren 1ean asteazkena, 10:00etatik 13:30etara).

Programa osoa bksforum.org webgunean kontsulta daiteke. Fororako sarbidea librea izango da, webgune horretan emandako erregistro-esteken bidez.

  • Elixabete Etxanobek eta Juan Mari Aburtok zintaren zati bat eman diete Idoia eta Josu Loroñori, Jesus Loroño ziklistaren seme-alabei. Txirrindulariaren jaiotzatik 100 urte betetzen dira aurten; horregatik, 1957ko La Vueltaren irabazleari balioz betetako errekonozimendu-keinua egin nahi izan diote.

  • Bizkaiko Ahaldun Nagusiak, Bilboko Alkateak eta Javier Guillén La Vueltaren Zuzendari Nagusiak hartu dute parte txirrindularitza etaparen inaugurazio-ekitaldian. Lasterketa 13:30ean abiatu da San Mames estadioaren ingurutik, irteera neutralizatuarekin, eta 17:20 inguruan amaituko da Bilboko Kale Nagusian.

  • Bizkaiko Foru Aldundiak eta Bilboko Udalak txirrindularitza profesionalarekin duten hitzordu garrantzitsua itxiko dute gaur, bi instituzioek, bai Bilbon, bai Bizkaian, garrantzizko kirol-ekitaldiak antolatzeko egiten duten apustuaren seinale.

Elixabete Etxanobe Bizkaiko Ahaldun Nagusia eta Juan Mari Aburto Bilboko Alkatea 2025eko La Vueltaren inaugurazio-ekitaldiko protagonistak izan dira gaur, hamaikagarren etapari hasiera eman dion zinta moztu baitute. Jesus Loroño txirrindulariari zuzendutako sinbolismoz beteriko keinu batean, Ahaldun Nagusiak eta Alkateak zinta zati bat eskaini diete Idoia eta Josu Loroñori, 1957ko La Vueltaren irabazle eta omendutako txirrindulari bizkaitarraren seme-alabei; izan ere, aurten 100 urte bete dira hura jaio zenetik.

Javier GuillénLa Vueltako Zuzendari Nagusia, ere izan da etaparen hasiera baino minutu batzuk lehenago egindako ekitaldian. Etapa 13:30ean abiatu da irteera neutralizatuarekin San Mames estadioaren ingurutik (Luis Briñas kalea 3). Txirrindulariak Bizkaiko hiriburura iritsiko dira 17:20-17:41 inguruan: Euskalduna zubitik sartuko dira eta helmuga Kale Nagusiko 55. zenbakian izango dute zain.

“Bilbao-Bilbao” etapak Bizkaiko hogeita zazpi udalerri zeharkatuko ditu, eta omenaldia egingo dio Jesus Loroño txirrindulari bizkaitarrari, bere jaiotzatik (1925eko urtarrilaren 10a) 100 urte betetzen diren urtean. Loroñok 1957an irabazi zuen ordu hartan Espainiako La Vuelta deiturikoa. Lasterketa hura Bilbo eta Gasteiz lotzen zituen etapa batekin hasi zen, eta Donostia eta Bilbo arteko 193 km-ko beste etapa batekin amaitu zen.

LA VUELTA JUNIOR

15:30etik aurrera, Bizkaiko txirrindularitza klubetako zortzi eta hamalau urte bitarteko hirurogei umekLa Vuelta Junior deituriko lasterketan hartuko dute parte, lasterketa profesionalaren azken kilometroa eginez, Kale Nagusiko 87. zenbakitik, helmuga kokatuta dagoen kale Nagusiko 55. zenbakiraino. Lasterketa amaitutakoan Bilboko Udaleko Ekonomiaren Garapeneko, Merkataritzako, Turismoko eta Enpleguko Saileko Zinegotzi Kontxi Claverrek eta Bizkaiko Kiroleko Zuzendari Nagusi Carlos Sergio Achoteguik parte hartuko dute ume guztiei sariak banatzeko ekitaldian.

BILBOK “MÁS BICI” ZIGILUA JASO DU

Bilbok eta Bizkaiak antolatzen duten hamaikagarren etaparen amaieran, La Vueltak “Más Bici” izeneko errekonozimendua emango dio arratsalde honetan Bilbori, zeina Bartzelona, Madril, Valladolid eta Zaragozarekin batera lehenbiziko “Más Bici” zigiluarekin saritua izan baita, “La Vuelta es Más” programaren baitan. Zigilu hori bizikletaren eguneroko erabilerarekin konprometituta dauden egoitzei zuzendutako bereizgarria daLa Vueltak sortutako kalitate-zigilu hori txirrindularitzako mugikortasunaren arloko adituekin batera sortu da, honako helburu honekin: erreferente bilakatzea txirrindularitzarekin promozio dinamiko eta positiboarekin konprometitutako instituzioen balioa nabarmentzerako orduan.

  • Gaur, irailak 3, 11:00etatik aurrera, San Mames futbol zelaiak 2026ko maiatzaren 22an eta 23an hartuko dituen bi finalak ikusteko asteburuko paketeak erosi ahal izango dira.

  • “Asteburuko paketeak” izeneko sarrerak, hiru kategoriatan banatuta, 120 eurotik aurrera daude eskuragarri, eta EPCRren (European Proffesional Club Rugby) webgunean eros daitezke.

Gaur, asteazkena, irailak 3, 11:00etatik aurrera hasiko da San Mamesen 2026ko maiatzaren 22an, ostirala, eta 23an, larunbata, jokatuko diren bi errugbi finaletarako sarreren salmentaren bigarren fasea.

Abuztuaren 12an salgai jarritako Golden eta Early Bird sarreren arrakastaren ondoren, gaurtik aurrera bi partidetarako sarrera bateratuak eros daitezke EPCRren (European Proffesional Club Rugby) webgunearen bidez.

Sarrera bateratuak dira, 120 eurotik gorako hiru kategoriatan eskuragarri daudenak, eta EPCR Challenge Cup txapelketako finalera eta Investec Champions Cup txapelketako finalera sartzeko aukera ematen dute:

• 1. kategoria: 175 €

• 2. kategoria: 140 €

• 3. kategoria: 120 €

Eusko Jaurlaritzak, Bizkaiko Foru Aldundiak eta Bilboko Udalakerrugbi federazioekin eta Athletic Clubekin baita European Proffesional Club Rugby (EPCR)-rekin batera egindako lanari esker, datorren urtean berriro erakarri ahal izan dira San Mames estadiora, 2018an izandako arrakastaren ondoren, kluben arteko Europako errugbi txapelketa nagusien bi finalak.

  • Bilbon egingo da, irailaren 3an, “La Vuelta 2025” lasterketaren hamaikagarren etapa.

  • Lasterketa nabaritu egingo da hirian. Ildo horretan, zirkulazioko aldaketa nagusiak Deustun, Abandon, Basurtun, Uribarrin eta Begoñan izango dira, baita Olabeagan eta Zorrotzaurren ere.

  • Aldaketa horiek herritarren errutinei ahalik eta gutxien eragin diezaieten, Udalak alternatiba batzuk ezarri ditu hiritik ibiltzea errazteko zirkulazio-eten horiek irauten duten bitartean. Gainera, ibilgailu pribaturik ez erabiltzea eta garraio publikoan etortzea gomendatzen da, batez ere metroan eta trenean.

Irailaren 3an, eguaztena, “La Vuelta 2025” lasterketaren hamaikagarren etaparen sarrera eta helmuga izango dira Bilbon eta horrek hainbat eragin izango ditu herritarrengan, zenbait eremutan.

Hori dela eta, dispositibo handi bat ari da prestatzen Udala, sail batzuen eta besteen artean koordinatuta: Mugikortasuna, Segurtasuna, Obra Publikoak eta Zerbitzuak… eta, gainera, komunikazioa indartuko da, herritarrek aldez aurretik jakin ditzaten eragin horiek eta haien aurrean egon daitezkeen konponbideak edo alternatibak.

Hirian egun horretarako ezarritako dispositiboak zirkulazioa etetea eta autobus-lineak desbideratzea aurreikusten du, batez ere San Mameseko inguruan –hortik abiatuko da pelotoia 13:30ean– eta Kale Nagusian, Gregorio de la Revillaren parean, bertan amaituko baita etapa 17:30 inguruan. Dena den, beste leku batzuetan ere etengo da zirkulazioa Deustun, Uribarrin, Begoñan, Olabeagan eta Zorrotzaurren.

Gomendioa da, oro har, auto partikularra ez erabiltzea eta garraio publikoan mugitzea Bilbotik, hau da, trenean edo metroan, ahal dela. Bestalde, Bilbobuseko linea gehienetan, bai eta hiritik dabiltzan Bizkaibuseko lineetan ere, aldaketak egongo dira.

BILBO-BILBO, 157 KILOMETRO

Luis Briñas kaletik abiatuko da lasterketa eta Carmelo Bernaola tuneletan aterako da neutralizatuta. Gero, Bizkaiko hainbat udalerritatik ibilbidea egin ondoren, hirira itzuliko da Artxandatik, Ballets Olaeta kaletik eta Euskalduna zubitik. Pelotoiak Kale Nagusiko helmugatik egingo du lehen buelta, Errekalde zumarkalerantz jarraituko du eta, berriz ere, Bilbotik irtengo da Zumalacarregui etorbidetik.  Azkenik, 17:15 inguruan, txirrindulariak berriro sartuko dira hirira, ibilbide bera eginez.

ERAGIN NAGUSIAK

Kirol-ekitaldi horrek zirkulazioko etenak eragingo ditu bezperatik bertatik San Mameseko inguruan, aurretik muntaketa-lan egin behar direlako. Lan horiek irailaren 2ko goizeko 9:00etan hasiko dira. Kasu horretan, eragina txikia izango da, San Mamesen partida dagoen egun baten antzekoa.

Lehen eten esanguratsua egun horretan bertan egitea aurreikusten da, 21:00etatik aurrera, Enekuri-Artxanda errepidean; kasu horretan, auzotarrek eta langileek igarotzeko baimena izango dute.

Eguaztenean, hilak 3, eten nagusiak Sabino Aranan, Abandoibarran eta Kale Nagusian egingo dira, 6:30etik 21:00etara. Gainera, ibilbide osoan bideak itxiko dira txirrindulariak igaro baino ordubete lehenagotik. Antolamenduko langileak jardungo dira puntu horien sarbideetan eta ordezko bidea dagoen bidegurutzeetan, garajeetan, aparkalekuetan eta abarretan, ez dadin ibilgailu bat ere sartu lasterketaren eremura.

Erginpeko inguruneetako garajeek eta aparkalekuek mugak izango dituzte sartzeko eta irteteko, eta hirian aparkatzeko erreserbatutako zenbait eremu egongo dira, batez ere lasterketa hasten eta bukatzen den guneetan.

Gerta liteke bideak zirkulaziorako ixteko orduak aldatzea segurtasunagatik, Udaltzaingoaren eta Ertzaintzaren irizpidearen arabera.

Eremuka:

ABANDO, BASURTU ETA DEUSTUKO BARRUTIAK

Irailaren 3an, eguaztena, 6:30etik 21:00etara, aipatutako zirkulazio-etenak izango dira Basurtun, batez ere Sabino Arana etorbidean, Victor Chavarri plazatik Jesusen Bihotza plazarantz. Egoiliarren joan-etorriak eta garaje eta saltokietako sarrera-irteerak Sabino Arana etorbidearen albotik egingo dira, Poza Lizentziatuaren kaleraino.

Era berean, 07:00etatik 21:00etara ezin izango da Kale Nagusira sartu Jesusen Bihotza eta Moyua plazen artean. Itxita egongo dira Anselmo Clavé pasealekua eta Kale Nagusirantz Rodriguez Ariasetik doazen gainerako zeharkako kaleak. Ahal den neurrian, zeharkako zirkulazioa ahalbidetuko da Iparragirre kaletik.

Ondoren, 9:00etatik ekitaldia amaitu arte, lasterketaren antolatzaileenak ez diren ibilgailuak edo operatiboan parte hartzen ez dutenak ezingo dira Euskalduna zubian ibili.

Bide alternatiboak egongo dira. Abandoibarrako zirkulazioa Leizaola Lehendakariaren etorbidean desbideratuko da, eta Euskalduna zubiko zirkulazioa Ballets Olaeta kalean eta Eraso Jeneralaren kalean.

ARTXANDA

Enekuri-Artxanda errepidea ixteaz gain, Artxanda-Salbe tunelak eta Ugasko-Salbe tunelak (noranzko bietan) itxiko dira, gutxienez lasterketa hasi baino ordubete lehenago. Berriro irekiko dira lasterketa igarotzen denean.

ALDAKETAK GARRAIO PUBLIKOAN

BILBOBUS

Murrizketa horien ondorioz, aldaketak egingo dira Bilbobuseko linea gehienetako ibilbideetan eta geralekuetan.

Zer desbideratze izango diren eta zer geraleku aldatu eta kenduko diren behar bezala jakinaraziko da ohiko bideetatik: webgunea, sare sozialak, informazio-panelak, markesinak…. Informazio zehatzagoa nahi izanez gero, www.bilbao.eus/bilbobus webgunean eta 010 telefonoan kontsulta daiteke.

TRANBIA

Lasterketak eragina izango du Euskalduna Jauregitik Basurtuko Ospitaleko geralekuraino.

TAXIAK

Lasterketa igarotzen den inguruan dauden taxi-geltokiak kendu egingo dira.

HERRITARRENTZAKO OHARRAK

Bilboko Udalak hainbat ohar prestatu ditu “La Vuelta 2025” lasterketaren eragina jasango duten gune eta auzoetako herritarrentzat, eta postontzietan ere banatuko ditu. Kalean 59.000 aletik gora jarriko dira datozen egunetan.

Ohar horietan informazioa ematen zaie zirkulazio-etenei buruz, egoiliarrentzako irteera eta sarbide alternatiboei buruz, eta aparkaleku pribatuetan izango den eraginei buruz. Azken horietan sarrera-irteerak arautuko dira, eraginkortasuna bermatu ahal izateko.

SARE SOZIALAK

  • Abuztuaren 12ko 12:00etatik aurrera aldez aurreko salmentako asteburuko paketeak erosi ahal izango dira, San Mames estadioak hartuko dituen bi finalak ikusteko.

  • Eusko Jaurlaritza, Bizkaiko Foru Aldundia eta Bilboko Udala berriro aritu dira lankidetzan San Mames estadioan maiatzaren 22 eta 23an egingo den nazioarteko kirol-ekitaldia antolatzeko.

Bihar, abuztuaren 12an, 12:00etatik aurreraEPCRren (European Proffesional Club Rugby) web orrianEPCR Challenge Cup 2026 finalerako eta Investec Champions Cup 2026 finalerako sarrera kopuru mugatua jarriko da salgai. Final horiek maiatzaren 22an eta 23an jokatuko dira, hurrenez hurren, San Mames estadioan.

Tokirik onenetan kirol esperientziaz ahalik eta gehien gozatu nahi duten errugbi zaleei zuzenduta, bihar online jarriko dira salgai Early Bird Weekend Packages izeneko asteburuko pakete berezien kopuru mugatua, bi partidetarako sarrerak barne izango dituztenak, bi finaletarako aukera erosoagoa eta merkeagoa eskainiz. 1. kategorian, pakete horiek 165€-ko prezioa izango dute, eta 2. kategorian,135€-koa.

Early Bird Weekend Packages sarrerak esteka honetan eros daitezke.
Laster jakinaraziko da zein egunetan jarriko diren salgai gainerako sarrerak.

Eusko JaurlaritzakBizkaiko Foru Aldundiak eta Bilboko Udalak errugbiko federazioekin, Athletic Clubekin eta European Proffesional Club Rugbyrekin (EPCR) egindako lankidetzari esker berriro ere ekarriko dituzte San Mames estadiora, 2018an izandako arrakastari esker, kluben arteko Europako errugbi txapelketa nagusietako bi finalak.

San Mames egoitza gisa hautatzea historikoa izan zen 2018an, EPCRren finalen asteburua lehen aldiz errugbiko sei nazio tradizionaletatik kanpo antolatu zenean. Gloucester Rugby talde britainiarrak eta Cardiff Blues talde galestarrak inauguratu zituzten finalak 2018an, Challenge Cupeko titulua lortzeko. Bestalde, Leinster Rugby eta Racing 92 Champions Cupeko finala jokatu zuten. Leinster Rugby taldeak Txapeldunen Kopako titulua eskuratu zuen orduan eta Cardiff Rugby taldeak Challenge Cup txapelketaren garaikurra jaso zuen.