• Kontxi Claverrek, Bilboko Udaleko Ekonomiaren Garapeneko, Merkataritzako, Turismoko eta Enpleguko Saileko zinegotziak, Bilboko elkartearen egoitza bisitatu dute, arte inklusiboa sustatzeko asmoz antolatzen dituzten tailerrak gertutik ezagutzeko.

  • AmiArte kultur elkarteak jaso zuen Bilbao Basque Fest 2025 jaialdiko Gourmet Txokoan bildutako dirua, 2.719 euro.

Kontxi Claverrek, Ekonomiaren Garapeneko, Merkataritzako, Turismoko eta Enpleguko Saileko zinegotziak, eta Javier Garcinuñok, Bilbao Ekintzako zuzendari nagusiak, AmiArte elkarte bilbotarraren instalazioak bisitatu dituzte. AmiArte elkarteko Bego Intxaustegi presidentearekin batera, lehen eskutik ezagutu dituzte bertan garatzen dituzten proiektuak, non artea hiriko ekonomia eta gizartea garatzeko eta eraldatzeko tresna bihurtzen den.

AmiArte kultur elkarteak jaso zuen Bilbao Basque Fest 2025 jaialdiaren Gourmet Txokoan bildutako dirua, 2.719 euroAmiArte elkarte kulturala hautatu dute aurten Areatzako Gourmet Txokoaren karpara sartzeko (edukiera mugatuarekin) dohaintza sinboliko gisa ordaindu behar ziren 2 euroko sarrerekin bildutako funtsak jaso ditzan.

“Bilboko Udalak asko baloratzen du Bilboko elkarteek, besteak beste AmiArtek, egiten duten ahalegina eta lana gure hiriko ekonomia sortzailea bultzatzeko, egoera zailean dauden pertsonen, profesionalen eta artisten arteko topaketa eta lankidetza sustatuz”, azpimarratu du Kontxi Claverrek.

AmiArte espazio inklusiboa da, non sormena oztoporik gabe loratzen den. Bertan, pertsona bakoitzak, bere egoera edozein dela ere, lekua du bere burua adierazteko, konektatzeko eta bere potentziala deskubritzeko. AmiArtek espazio seguru eta inklusibo bat eskaintzen du parte hartzaileek beren sormena esplora dezaten eta arteak duen botere eraldatzailea deskubri dezaten.

SARE SOZIALAK:

  • INNOLAB Bilbaok, sektore eta teknologia anitzeko berrikuntza plataforma irekiak, teknologia ezartzea eta talentu teknologikoa garatzea sustatzen du, eta seigarrenez egin du apustu ‘LEADERS IN TECH CONFERENCE’ ekimenaren alde. Beste behin, LEADERS IN TECH CONFERENCE teknologiaren eta berrikuntzaren alorreko enpresa handi eta garrantzitsuenen topaketa izango da, seigarren urtez segidan.

  • Hitzaldien, elkarrizketen eta mahai-inguruen bidez, konferentziak punta-puntako teknologien erabilerak ematen dituen aukerak erakutsiko dizkigu, esaterako, adimen artifizialak, zibersegurtasunak edo datu-espazioek enpresa-eremuan ematen dituztenak, baita berrikuntzaren eta transferentzia teknologikoaren alorreko joera berriak ere, besteak beste. Ekitaldia urriaren 10ean egingo da, goizez, Bilboko Iberdrola dorrean, eta doan bertaratu ahalko da, aurrez izena emanda.

  • Bilboko Udalaren laguntzarekin, ekitaldia urriaren 10ean izango da, goizez, Bilboko Iberdrola Dorrean, eta bertaratzea doakoa izango da, aldez aurretik izena emanda. Kontxi Claver, Bilboko Udaleko Ekonomiaren Garapen, Merkataritza, Turismo eta Enplegu Zinegotziak kongresuaren hasiera ekitaldian parte hartuko du.

‘LEADERS IN TECH CONFERENCE’ saioaren seigarren edizioa azken joera teknologikoen eta berrikuntzaren topagune bihurtuko da urriaren 10ean Bilbon. Jardunaldi honek punta-puntako teknologien oraina eta etorkizuna eta horien aplikazioa izango ditu ardatz, hala nola adimen artifiziala, zibersegurtasuna edo datu-espazioak, transferentzia teknologikoaren aldeko apustu sendoa egiteaz gain. Bilboko Udalaren babesa duen ekitaldia izanik, Kontxi Claver, Ekonomiaren Garapen, Merkataritza, Turismo eta Enplegu Zinegotzia izango da irekiera-ekitaldian. Era berean, BBK Fundazioko Gizarte Ekintzako zuzendari Nora Sarasola ere bertan izango da.

Hainbat keynote hitzaldi egongo dira, honako aditu hauek emanak, besteak beste: Rebeca Santamaria-Fernández, AA aurreratuko Gemini ereduaren ikasketa-eredua sortu zuen Google DeepMind enpresako Harreman Estrategikoetako zuzendaria, eta Laura BausVodafone Espainiako Zibersegurtasun zuzendaria (CISO). Gainera, Silicon Valleyko berrikuntzaren oinarriak ezagutzeko aukera ere egongo da, Anna Navarro Schlegel plataforma teknologikoen eta azpiegituren aditu eta exekutiboaren eta Iberdrolako (i-DE, Sare Elektriko Adimendunak) Prozesuen eta Teknologiaren zuzendari Estíbaliz Goñiren arteko elkarrizketan, Annak han eman baitu bere ibilbide profesionalaren zati handi bat, eta esperientzia inpaktu nola bihurtu jakiteko aukeraz ere gozatu ahalko da.

Gainera, jardunaldian hainbat mahai-inguru egingo dira. Horietako bat datu-espazioei buruzkoa izango da, eta Gaia X Espainia elkarteko zuzendari nagusi Francisca Rubiok, IDSAko (International Data Space Association) Datu Espazioen Teknologiako zuzendari Sonia Jiménezek, eta DAMA Espainiako idazkari eta Batzorde Exekutiboko kide Sofía Kosenkok hartuko dute parte, baita Tecnaliako Proiektuen zuzendari Juncal Alonsok ere, moderatzaile-lanetan. Denen artean eztabaidatuko dute zer indargune eta aukera dituen datuak zeregin estrategikoa hartzen duen eta berrikuntza eta lehiakortasuna sustatzeko baliabide partekatu bihurtzen den ingurune kolaboratibo berri horrek. Halaber, hainbat sektoretako erabilera-kasu errealak erakutsiko dira, Inkolan, LKS Next, Ikerlan eta Vicomtechek abian jarritakoak, besteak beste.

Transferentzia teknologikoak ere izango du protagonismoa; izan ere, mahai-inguru bat egingo da Venture Builderren eta DeepTech-en espezializatutako inbertsio-bitarteko espezializatuen adibide aktiboak ezagutzeko, teknologiaren alorreko transferentzia indartzeko. Cristina del Campok aurkeztuko ditu ,inbertsio-bitartekoen institutu teknologikoen REDIT Ventures sarearen parte den AINIA zentro teknologikoko zuzendari nagusiak, inbertsioan, ezagutzaren transferentzian espezializatutako lurraldeko beste eragile batzuekin eta arrakastazko zenbait kasurekin batera.

Jardunaldi honetan, gainera, gure lurraldeko berrikuntza-hub garrantzitsuenetako batzuen xedea eta jarduera ezagutaraziko dira, esaterako, Iberdrolaren Global Smart Grids Innovation HubBBK Kuna eta Sidenor 612renak.

LEADERS IN TECH CONFERENCEren aurreko bost edizioek arrakasta handia izan zuten, zientziaren eta teknologiaren alorreko 90 hizlarik baino gehiagok hartu baitzuten parte, baita 95 eragile eta antolakunde publiko-pribatuk ere; horregatik jarraitzen du INNOLAB Bilbaok teknologiaren eta berrikuntzaren alorreko adituen Espainia iparraldeko foro handienetako bat den honen aldeko apustua egiten.

Seigarren edizio honetan egungo eta etorkizuneko joera eta aurrerakuntza teknologikoak ezagutaraziko dira, eta enpresen ekosistemarako haien erabilerarik aurreratuenak bultzatuko eta sustatuko dira. Hori guztia, 360 °ko begirada emango diguten erreferentziazko enpresetako profesional handien eskutik.

Hona hemen egitarau osoa eta izena doan emateko aukera.

Konferentzia honen iturburua LEADERS IN TECH proiektua izan zen, emakumezko adituen eskutik teknologiaren eta berrikuntzaren aukera berriak zabaltzen dituena, beste bi jarduketa ildorekin batera:  LEADERS IN TECH COMMUNITY, 4.0 talentuari buruzko hileko elkarrizketaz osatutako komunitatea, eta LEADERS IN TECH THINK TANKS, teknologien inguruko aldizkako topaketak.

INNOLAB Bilbaori buruz

INNOLAB Bilbao (www.ilb.eus) berrikuntzako plataforma ireki bat da, talentua, teknologia eta industria bateratzen dituena egungo enpresen erronkei irtenbide digital berriak emateko. Hori merkatuan aplikatzeko moduko DeepTech-prototipatzearen bitartez egiten du, joerak eta teknologiak digitalizatu gabeko eremuetan aplikatzeko ematen dituen eskaintzak identifikatuz. 2016an sortu zen, Bilboko Udalaren bultzadari esker, eta bere gaitasunari enpresa pribatuen baliabideak gehitu zizkion: Iberdrola, Mondragon korporazioa, BBK Fundazioa, IMQ Taldea, Deustuko Unibertsitatea, Sidenor, Inkolan BCAM (Basque Center for Applied Mathematics), Tecnalia, Vicomtech eta El Correorenak.

  • Belgikako Kortrijk eskualdeko zenbait enpresa, erakunde publiko eta hezkuntza-zentroetako hogeita hamar ordezkarik osatzen dute Bilbo bisitatuko duen delegazioa. Haien helburua: diseinuaren eta berrikuntzaren arloan Bilbo erreferentziazko hiri gisa izendatzea

  • Kortrijk-en antzera, UNESCOren Hiri Sortzaileen Sarearen baitan dago Bilbo, eta garapenaren eragile gisa sormena eta diseinuaren sektorea sustatzeko apustu argia du

Gaur asteazkena eta etzi ostirala bitarte, Bilbok Kortrijk eskualdetik (Belgika) iritsitako delegazio baten bisita jasoko du. Delegazioa enpresetako, start-upetako, hezkuntza- zentroetako, unibertsitateetako eta erakunde publikoetako hogeita hamar ordezkarik osatzen dute. Kortrijk Bilborekin batera UNESCOren Hiri Sortzaileen Sarearen baitan diseinu kategorian dago. Bi hiriek diseinuaren eta sormenaren aldeko apustua egin dute, garapen estrategia baten baitan giro parte-hartzaile eta jasangarri batean bizi-kalitate hobea sustatzeko.

Hiru eguneko bisita horren helburua Belgikako hiri horretako ordezkariak inspiratzea izango da, haien eremu profesionaletan berritzaileagoak eta sortzaileagoak izan daitezen. Era berean, Bilboko sormen-ekosistema ezagutzeko aukera izango dute, bi aldeen artean egon daitezkeen elkarlanerako bideak topatzeko helburuarekin.

Egonaldian zehar, diseinura, sormenera eta berrikuntzara bideratutako zenbait erakunde eta espazio bisitatutako dituzte, besteak beste, IED Kunsthal Bilbao eta AS Fabrik Bilbao. Gainera, kultur jarduerak ere antolatu dituzte, hala nola Azkuna Zentrora asteazken arratsalde honetan egingo duten bisita gidatua.

Kortrijk-ek Bilbo hautatu du diseinuaren sektorearen alde apustua egiten duen ereduzko helmuga gisa, tokiko profesionalei ikusgarritasuna ematen dielako eta nazioarteko proiekzioa duten lankidetza-ekimenen garapena sustatzen duelako. Horren adibide dira, besteak beste, lehenbizikoz If Design Student Awards sariak Alemaniatik kanpo antolatu izana, Bilbao Bizkaia Design Week proiektua edota 5X5 Bilbao programa abian jarri izana, zeinak lehenengo aldiz hiriko euskal enpresak diseinuaren profesionalekin harremanetan jarri dituen, ETEen erronka errealentzako soluzio berritzaileak garatzeko.

Designregio Kortrijk da aipatu dugun 5X5 Bilbao programaren erakunde kolaboratzaile eta sustatzailea. Haien eskutik etorri da baita ere Bilbora antolatutako bidaia. Izan ere, Bilbao Ekintzaren bidez, lankidetza aktiboa daukate Bilboko Udalarekin. Haien xedea honako hau da: Belgikako eskualde horretako sormen-talentua batzea, sarean lan egin eta sormena eta berrikuntza sustatzeko. Zertarako? Eskualde sortzaileago, berritzaileago eta ekintzaileago bat eraikitzeko.

SARE SOZIALAK

  • Hiribildua Innpulso Sarean sartu den 22 hirietako bat da, udalerri berritzaileen arteko lankidetza sustatzen duen estatuko plataforma.

Bilbo ofizialki izendatu dute “Zientziaren eta Berrikuntzaren Hiria”.Sari hori Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Ministerioak ematen du eta udalerriek azpiegituretan eta I+G+B politiketan inbertitzeko daukaten konpromisoa eta garapen jasangarri eta berritzailearen motor gisa daukaten eginkizuna aitortzen du.

Hiribilduak aintzatespen hori jaso du joan den martxoan Innpulso Sarean sartu diren 22 hirietako bat delako. Sare horrek udalerri berritzaileen arteko lankidetza sustatzen du eta dagoeneko 112 hiri dira, tamaina guztietakoak.

Zehazki, 100.000 biztanletik gorako hirien kategorian, aurten hauei eman zaie sari hau: Alcorcón, Bilbo, Burgos, Getafe, Huelva eta Reus; 20.001 eta 100.000 biztanle bitarteko udalerrien kategorian, Arteixo, Aspe, Castro-Urdiales, Cieza, Granollers, La Rinconada, La Vall d ‘Uixó, Manises, Manresa, Rota eta Sant Joan Despiece; eta 20.000 biztanletik beherako hirien modalitatean, Aller, Castropol, Genalguacil, Mundaka eta Santomera. Sareak udalen arteko lankidetza sustatzen du, kudeaketa-jardunbide egokiak eta proiektuak herritarrei komunikatzeko ekimenak partekatuz.

Ildo horretan eta Innpulso Sarean sartzea eta aintzatespen hori oinarri hartuta, Zientzia eta Berrikuntzako Hirien Biltzarraren zortzigarren edizioa 2026ko otsailaren 4an eta 5ean egingo da Bilboko Euskalduna Jauregian, eta 1.500 batzarkide baino gehiago bertaratzea aurreikusten da.

“Ondo egindakoak definitzen gaitu” lelopean, 2026ko Biltzarra jardunbide egokiak trukatzeko, lurralde-berrikuntza bultzatzeko eta aliantza publiko-pribatuak indartzeko erreferentzia-espazio gisa planteatzen da.

SARE SOZIALAK:

  • Hiria destino-pilotu gisa hautatu dute “Bilbao Convention Bureauren bidez jardun jasangarrien arloan izan duen ibilbide eta konpromiso nabarmenagatik”.

  • Kontxi Claverrek, Ekonomiaren Garapeneko, Merkataritzako, Turismoko eta Enpleguko Saileko Zinegotziak, nabarmendu du topaketa honek eta proiektuak ekitaldien ekosistemako eragile guztiak kontzientziatzeko elementu gisa duten balioa. Kontxi Claverrek esan duenez, “bileren, pizgarrien, hitzaldien eta erakusketen MICE turismoaren esparruan hiriak destino jasangarri gisa duen posizio gero eta sendoagoa berresten duen lana da”.

Ostegun honetan Bilbon biltzarrak, konbentzioak eta bestelako ekitaldi korporatiboak egiteko destino jasangarrien eta legatuaren arloko ekintza-, ezarpen- eta prestakuntza-plana aurkezteko prestakuntza-topaketa bat egin da. Plana Spain Convention Bureauk garatu du beste eragile batzuekin lankidetzan, besteak beste Bilboko Udaleko Bilbao Convention Bureau.

Sektorearen erronkak identifikatzeko lehen fasea gauzatu ondoren gaur goizeko topaketa bigarren fasean kokatzen da. Fase honen barruan MICE ekitaldien plangintza estrategikoa hobetzeko funtsezko gaiak jorratzeko saio espezializatuak landu dira, lurraldean duen inpaktua optimizatuz eta destinoaren jasangarritasun-printzipioekin eta berroneratzearekin bat datorrela bermatuz. Gainera mahai-inguru bat egin da, non adituek eta udal-ordezkariek sektorearen bilakaerari buruz eztabaidatu duten, ekitaldien plangintzaren arloko jardunbide egokiak partekatuz.

Aipatutako planaren destino pilotu gisa Bilbo aukeratu izanaren oinarria izan da “jarduketa jasangarrien arloan azken urteotan izan duen ibilbide eta konpromiso nabarmena, bere Biosphere ziurtagiriak berresten duen bezala, eta bereziki, GDS (Global Destination Sustainability) rankingean munduko 14. postua lortu izana”. Indize honek hirietako jarduketa jasangarriak neurtzen ditu ekonomiaren, gizartearen, kulturaren eta ingurumenaren esparruko 75 adierazleren bidez.

Ildo beretik, azpimarratzekoa da Bilbao Convention Bureauk Arima Berdea komunitatea sortu duela, gizarte jasangarriago baten aldeko kezka partekatzen duten hainbat erakunderen plataforma eta eztabaidarako gunea dena. Bilbao Convention Bureau MICE turismoaren (bilerak, pizgarriak, hitzaldiak eta erakusketak) esparruan hiriak destino jasangarri gisa duen posizio gero eta sendoagoa berresten duen beste elementu bat da.

Kontxi Claver, Ekonomiaren Garapeneko, Merkataritzako, Turismoko eta Enpleguko Saileko Zinegotzia, eta Cristina Montalvá, FEMP (Federación Española de Municipios y Provincias – Espainiako Udalerrien eta Probintzien Federazioa) elkarteko Berdintasun eta Toki Politiketako zuzendaria, Bilboko Ercilla hotelean egin den topaketan izan dira, eta  ekitaldien ekosistemako eragile guztiak kontzientziatzeko elementu moduan proiektuak eta jardunaldi honek duten balioaz mintzatu dira.

Zinegotziak aurreratu du, gainera, une honetan “biltzarren sustatzaile batzuen eta elkarte zientifikoen eskutik, epe luzerako legatu-programen sustapenean“ aurrera egiten ari direla, “sustatzaile eta elkarte horiek gure hirian egiten dituzten kongresuetatik abiatuta, eta gure hiritik igarotzen ari diren adituen joan-etorria baino zerbait gehiago izan behar dutela zabaltzean”.

Proiektu honen azken helburua da Spain Convention Bureauri atxikitako destino guztiei ibilbide-orri bat helaraztea, jasangarritasunarekiko sentsibilitatea handitzeko eta ekitaldien inpaktu positiboak indartzeko asmoarekin.

SARE SOZIALAK

  • Elementu berriak Moyua plazan eta Casilda Iturrizar parkean jarriko dira, eta datorren astean hasiko dira instalatze-lanak bakoitzerako aukeratu den lekuan, azaroan prest egon daitezen argiak pizteko ekitaldi ofiziala egiteko.

Badira aste batzuk Bilboko Udala lanean hasi dela datozen Gabonetan hiria argiztatuko duten argiak jartzeko. Hala, aurten ere, 1.500.000 led argik baino gehiagok beteko dituzte kolorez gure kale eta plazak.

Beraz, berriro izango ditugu Hiriko Gabonetako estanpa tradizionalak, hala nola Areatzako baso magikoa –ehun urtetik gorako 120 zuhaitz argiztaturik dauzkana–, Udalaren eraikin nagusiaren aurreko bola handia, Arriaga plazako arbolatzarra, Kale Nagusiko argi urdinak, baldosak, Olentzeroren eta Mari Domingiren irudiak edo urrezko balea handia…

Haiez guztiez gainera, aurten beste instalazio ikusgarri berri bi ere izango ditugu Moyua plazan eta Casilda parkean, Udalak erositakoak, 430.000 euroko zenbatekoan. Eta haiek jartzeko lanak datorren astean bertan hasiko dira.

Biek ala biek argia eta soinua uztartuko dituzte, eta hiriko Gabonetako paisaian beste erakargarritasun bat izango dira, ikusgarria eta soinuduna izango dena eta bilbotarren eta egun horietan bisitatuko gaituzten pertsonen flashak eta begiradak berenganatuko dituztenak.

SARE SOZIALAK:

  • Edizio horretan, hirian filmatutako filmei buruzko artikuluak daude, baita hiria zinemarekin lotzen duten testuak ere; aldizkariko lantaldeak egin du lan hori, Bilbao Bizkaia Film Commissionen laguntzarekin.

  • Urteetan zehar, bilakaera zinematografikoaren lekuko izan da Bilbo, eta, kasu askotan, hiriaren beraren eraldaketarekin batera gertatu izan da.

Versión Original zinemari buruzko aldizkari tematikoak 2024ko ale berezia aurkeztu du: ‘Bilbao en el cine’. Bertan, hiriaren eta zinemaren arteko loturari buruzko azterlan bat egin dute, Bilbao Bizkaia Film Commission-en laguntzarekin.

2020an ‘Versión Original’ aldizkariak Madril hiriari eskainitako ale berezi bat argitaratu zuen, eta hainbesteko oihartzuna izan zuen eta hainbeste interes sorrarazi zuen, ezen urtean behin horren antzeko azterlan bati eskaintzen dioten hilean behin plazaratzen duten aldizkaria. Horiek horrela, 2021ean Bartzelona hiria izan zen aldizkariaren agertokia, 2022an Salamanca eta 2023an Sevilla.

2024an, Bilbo izan da hiriaren eta zinemaren arteko loturari buruzko azterlanak hizpide hartu duen hiria. Edizio horretan, hirian filmatutako filmei buruzko artikuluak daude, baita hiria zinemarekin lotzen duten testuak ere; aldizkariko lantaldeak egin du lan hori, Bilbao Bizkaia Film Commissionen laguntzarekin.

Bilbao Bizkaia Film Commission-en helburua da filmaketak hirira eta lurraldera erakartzea; ildo horretatik, 2023an 151 ekoizpen filmatu dira bertan. Hala, ekoizleei eta profesionalei arreta ematen die, beren proiektuetarako agertokirik onenak aurki ditzaten. Bilboko Udalak eta Bizkaiko Foru Aldundiak bultzatutako zerbitzu horrek 58,5 milioi euroko eragin ekonomiko zuzena sortu zuen 2023an, hau da, 2021ean lortutako datuaren laukoitza; horrek erakusten du Bilbao Bizkaia Film Commission-ek lagundutako ikus-entzunezko proiektuek joera ona dutela.

Urteetan zehar, bilakaera zinematografikoaren lekuko izan da Bilbo, eta, kasu askotan, hiriaren beraren eraldaketarekin batera gertatu izan da. 1913ko La inauguración del campo de San Mamés filmetik hasi eta azken ekoizpenetaraino, hala nola Una vida tan simple (2023), zinemagintza gai izan da etengabe aldatzen ari den gizarte baten eguneroko bizitza, pasioak, tentsioak eta gatazkak erakusteko. Bilbok XX. mendearen erdialdean industriagune izatetik XXI. mendeko ikono kultural eta arkitektoniko izatera iristeko izan duen bilakaera zineman ere islatu da, non hiriko iraganaren eta orainaren arteko kontrasteak erakutsi baitira.

‘Versión Original’ aldizkaria 1993an sortu zen, eta gaur egun estatu mailan ibilbide luzeena duen aldizkarietako bat da, eta zinema aldizkari tematiko bakarra. ‘Versión Original’ ez da ohiko kritika zinematografikoak egiten dituen argitalpen bat; aitzitik, aldizkariaren testuetan filmak gomendatzearen xede bakarra honako hau da: gomendatutako zinta ikusteko nahia piztea irakurlearengan; modu horretan, proiektu kultural honetan parte hartzen duten guztiek partekatzen duten zazpigarren artearekiko grina sorraraztea eta sustatzea da bere asmoa. Lan hori ahalik eta kontu eta zorroztasun handienarekin garatzen da edukia idazterakoan, helburu nagusietako bat irakurketak eta idazketak beharrezkoa duten sustapena indartzea baita.

Gainera, aldizkariaren ezaugarri nagusia altruista eta humanitarioa da, bertan lan egiten duten pertsona guztiek eskuzabaltasunez eta elkartasunez lan egiten baitute, eta salmenten bidez lortzen diren irabaziak ReBross Fundazioak laguntzen dituen proiektu humanitarioetara bideratzen dira.

  • Best Real Estate Investment Destination kategorian saritu dute Bilbo, Zorrotzaurreko proiektuaren inguruan aurkeztutako hautagaitzari esker, berroneratze eta berrikuntza urbanistikoaren adibidea baita.

  • Higiezinen sektoreko The District ekitaldian izan da Bilboko Udala, eta NEBEXT antolatzaileak aintzatetsi egin du gure hirian aukerak sortzeari eta hiri-plangintzari dagokionez egindako lana.

Higiezinen inbertsiorako helmuga onenaren saria (Best Real Estate Investment Destination) eman diote Bilbori 2024ko World Class District Awards sarietan, Zorrotzaurren hiria berroneratzeko lanaren inguruan aurkeztutako hautagaitzari esker. Higiezinen sektoreari lotuta Bartzelonan egiten den The District ekitaldiaren antolatzaileak, NEBEXTek, urtero banatzen ditu sari horiek; aste honetan ekitaldi horretan izan da Bilboko Udala, Invest in Bilbao-ren bitartez.

Bilbok World Class District Awards sarietan parte hartzen duen bigarren aldia da, 2023an ondo merezitako finalista postua lortu ostean. Aurten, hautagaitza irabazleak hirigintza-berrikuntzaren, jasangarritasunaren eta etxebizitza eskuragarriaren aldeko apustua izan du ardatz, lankidetza publiko-pribatuaren ikuspegitik.

Best Real Estate Investment Destination sariak higiezinen inbertsioa bultzatzeko politika onenak bultzatzen dituzten erakundeak aintzatesten ditu. Ildo horretatik, egindako lana aitortzeaz gain, aukera paregabea da Bilbo hiri dinamiko eta ireki gisa indartzeko, non higiezinen sektoreak funtsezko zeregina baitu.

SARE SOZIALAK:

  • Bilboko Udalak eta Bizkaiko Foru Aldundiak “Design Week 2023” diseinuaren astearen bederatzigarren edizioa antolatu dute, sormen-industriak sustatzeko, hiriaren eta lurraldearen garapen ekonomikorako eta nazioarteko proiekziorako faktore izan daitezen.

  • Azaroaren 16tik 26ra hirurogei jarduera baino gehiago egingo dira: hitzaldiak, mahai-inguruak, tailerrak, proiektu berriak, bisitak, desfileak, erakusketak, networkingak, hitzaldiak, performanceak…

  • Zabalgunea proiektuaren epizentroa izango da eta gaur arratsaldean “Arrezife moduan artikulatuz” irekiera-ekitaldia egingo da, azpiegitura irekia eta trantsizioan dagoena sortuko duen elkarlaneko ekosistema baterako metafora. Inaugurazio-ekitaldian, diseinua gastronomian aplikatuko da Bokat by Etxanobe lagun duelarik.

  • Beste nobedade batzuen artean, Zabalguneak erakusketa bat izango du – eguneko esperientzien fruitua –, astean zehar Kuntshal AIZko ikasleek eta adituek eraikiko dutena, Gheada estudioaren bitartekotzarekin.

Bilboko Udalak eta Bizkaiko Foru Aldundiak “Bilbao Bizkaia Design Week 2023” astearen beste edizio bat jarriko dute abian, Euskadin diseinuaren munduari buruzko erreferentziazko ekitalditzat hartzen dena. Jarduera-programa zabala izango du astebetez baino gehiagoz.

Erakunde bietako arduradunek, Xabier Ochandiano Ekonomiaren Garapeneko, Merkataritzako, Turismoko eta Enpleguko zinegotziak eta Ainara Basurko Ekonomia Sustapeneko diputatuak aurkeztu dute gaur arratsaldean 18:00etan hasiko den eta azaroaren 26ra arte iraungo duen jaialdia.

Guztira 60 ekitaldi baino gehiago antolatu dira solasaldien, mahai-inguruen, tailerren, proiektu berrien, bisiten, desfilen, erakusketen, networkingen, hitzaldien, performanceen eta abarren artean. Horietako asko, lehen aldiz, Bilboko Zabalgune eraikinean bilduko dira, diseinuaren gune nagusi eta profesionalen, ikasleen eta, oro har, herritarren arteko topagune izan dadin.

Horretarako, eta berrikuntza modura, egun hauetan guztietan, adituen parte-hartzearekin batera, Zorrotzaurreko Kuntshal AIZko ikasleek beren inplikazioa erakutsiko dute edizio honetarako beren beregi egindako erakusketa baten bidez. Egitura batzuetan hainbat objektu jarriko dira, Design Week asteko jardunalgi guztietan Zabalgunean gertatzen diren esperientzien emaitza modura.

Era berean, eta diseinua “leku guztietan” dagoela erakusteko, baita gastronomian ere, arratsaldeko inaugurazio-ekitaldian BOKAT by Etxanobe aurkeztuko da, sukaldaritzako zuzeneko showa, “ogitartekoa” protagonista duena, sukaldaritzaren munduan uztartzeko proposamen gisa, Fernando Canales chef ezagunak asmatua.

UNESCOREN HIRI SORTZAILEAK

Jaialdiaren arrazoia da Bilbo 2015ean sartu zela UNESCOren Hiri Sortzaileen Sarean, Diseinuaren kategorian. Harrezkero, Bizkaiko Foru Aldundiak eta Bilboko Udalak topaketa hau antolatu dute EIDE-Euskal Diseinuaren Elkartearen lankidetzarekin eta sektoreko eragileek beraiek proposatutako jardueren etengabeko inplikazioarekin.

Diseinua eta sormen-industriak sustatzea du helburu, uriaren eta lurraldearen garapen ekonomikorako eta nazioarteko proiekziorako faktore modura, sormen-eragileen, haien aniztasunaren eta haien harremanen garrantzia azpimarratuz, bai sormen-sektoreen artean, bai beste esparru ekonomiko eta sozial batzuekin.

Bilbok eta Bizkaiak 5.881 enpresa dauzkate sormen-jardueretan. Enpresa horiek 20.652 pertsona enplegatzen dituzte eta enpresa guztien % 6,7 eta uribilduaren eta lurraldeko enpleguaren % 4,5 osatzen dute. Bilbon eta Bizkaian sormen-sektoreak gora egin du berriz ere 2022an, enpresa-kopuruan (+% 0,6) eta, gehiago, sortzen duten enpleguan (+% 3,0). Sorkuntza-sektore horretako enpleguari dagokionez, nabarmentzekoa da bideojokoen eta softwarearen jardueretan, publizitatean, argazkigintzan eta zinema eta bideoaren industrietan izandako hazkundea.

Xabier Ochandianok eta Ainara Basurkok azaldu dutenez, desafioetako bat da gizarte osoak parte hartzea uriaren eraikuntzan, modu adeitsuagoan, jasangarriagoan eta bizigarriagoan, diseinua leku guztietan baitago. “Gure janzkera, aparatu eta tresna berriak, ekoizpen- edo logistika-sistemak, portaerak eta esperientziak, mota guztietako espazioak, unibertso grafikoak eta ingurune digitalak, politika publikoak eta plan estrategikoak diseinatzen ditugu. Elkarrekin egiten ditugu uria eta lurraldea, eta, horretarako, ondo diseinatu behar ditugu.”

ARREZIFEA BILBON: ARTIKULAZIOA

BBDW23 honen irekiera arrezife batean metaforikoki murgiltzeko gonbidapena da. Arrezifea elkarlaneko ekosistemaren adibidea da, ARTIKULAZIOA programari forma emateko balio izan duena, hori baita edizio honen izen generikoa.

Arrezifea itsas metaketa bat da, bizitzeko egokia den habitat bat osatzen duten material natural edo artifizialak mihiztatuz osatua. Eko-sistema horretan, organismo-aniztasun handiak, elkarren artean lotuta, ingurune horren garapen jasangarria eta erresilientea lortzen laguntzen du. Azpiegitura irekia, beti trantsizioan, lotura, trukea eta lankidetza errazten dituena.

ARTIKULAZIOAk diseinuari buruz hurbiltzea eta hausnartzea proposatzen du, norabide bikoitzean. Alde batetik, diseinuak antolatzen, ekoizten edo bizi garen moduetako hobekuntzarekin eta berrikuntzarekin duen harremanari dagokionez, gizarte modura dauzkagun desafioei eta beharrei aurre egiteko. Eta, bestetik, forma horiek diseinuaren ekosistemari berari ere nola eragiten dioten eta nola hobetu dezaketen, harreman kolaboratiboagoak sustatuz, bai diseinuaren eragileen eta azpisektoreen artean, bai sormen-, ekonomia- eta gizarte-esparruekin.

Hala, BBDW23 Bilbo eta Bizkaiko diseinuaren arrezifean murgiltzeko gonbidapena da. Arrezife hori sinbolikoki gauzatzen da Zabalgune eraikinean, BBDW23ren topagune nagusia baita. Eraikinaren atarian, astean zehar, modu organiko eta interaktiboan, arrezife bat populatuz, artikulatuz eta aberastuz joango da, programazioko protagonistek ekarritako materialen uztarketarekin, parte-hartzaileen inpresioekin, prozesuen arrastoekin eta jardueren erregistroekin osatua.

ERAKUSKETA, MUSIKA…

Arrezifea BBDW23 honetan inplikatuta dauden eragileen arteko artikulazioaren emaitza da, interdependentziaz lan eginda posible izan dadin. ARTIKULAZIOAn esploratu nahi denaren berariazko adibidea. Crisiscreativa-k edizio honen identitate bisuala biziarazteko erabili dituen diatomeetatik abiatuta ColaBoraBorako komisariotzak burutu duen proposamena.

Arrezifeari eusten dion egitura IED Kunsthal-ek sortu du ikasleekin egindako diziplina arteko diseinu-prozesuan. Eta Arrezifean bizi ahal  izateko  eta  Arrezifeari bizia emateko dinamizazioa Gheada-ren proposamena da, bi bitartekaritza-jardueraren bidez bisitarien eta parte-hartzaileen inplikazioa bilatuz, Mikro kontakizunak: Testigantzak mikroskopioan, eta Urpeko laborategia: Ekosistemak diseinatzen.

Bestalde, BOKAT by Etxanobe arduratuko da bertan bizi diren izakiak elikatzeaz, eta ogitartekoa mihiztadura gastronomikoaren proposamen gisa hartzen du. Eta hori guztia, Arketypo musikari esperimentalak ekitaldi honetarako sortutako koral taupakarien soinu-giroan bilduta.

PROGRAMAZIO ASKOTARIKO ETA BANATUA

BBDW23k diseinuarekin eta haren praktikekin lotutako jardueren programazio zabala eta askotarikoa du. Zabalgune eraikineko atarian, arrezifeari bizia emateaz gain eta BBDW23 irekitzeko eta ospatzeko jarduerak jasotzeaz gain (KAIXO!rekin azaroaren 16an eta OSPATU!rekin 24an), beste jarduera asko ere egingo dira.

Gaikako topaketak eta tailerrak, hala nola Euskal Herriko Kosorkuntza Ekosistemak antolatutakoak antolamendu-eredu berriak esperimentatzeari buruz, E-kin komunitatearen topaketa, Sororidad-ekin egindako diseinua (Pentsa kutxa barne), ekonomia zirkularrari eta ekodiseinuari buruz (Bilbao Ekintza eta Ihobe), trantsizio jasangarriei buruzko Europako T-Factor proiektuaren esperientzia, berrikuntza-ekosistemak aktibatzeko funtsezko pieza gisa dinamizatzeari buruz (Urbegi Sozial Impact-ek antolatua), Bilbao Ekintzatik bizitza-luzera berriari buruz, Diaradesign-etik pentsamendu sistemikoari buruz, Otzarreta-k antolatutako Habitat Inspiration konferentziak edo Merkatutik mahaira aurkeztea, Urbanbat jaialdiaren aurrerapen gisa.

PERFORMANCEAK, DESFILEAK…

Baina programazioa uriko eta lurraldeko beste leku askotara zabaltzen da. DATA Collective-ek jarduera-programa osoa proposatzen du Artiach fabrikan, En el pasillo erakusketaren inguruan. Erakusketa amaitzeko, pieza bakarren enkantea eta Spiritus Mundi performancea daude. Hainbat tailer: Javirroyo-ren sormen espresa, Shyncrica-ren sareetarako edukiak edo artisten arteko sareak ehuntzea ondasun komunerako, LEINN Arts-ek proposatua, edo Metamerism-ena, Objeto-k Andrea Forapani-rekin antolatua sorkuntza digitalaren eta artisautzaren arteko elkarguneari buruz.

Aste honetan, gainera, DUARAk antolatutako Del desecho a la moda zuzeneko diseinuaren lehiaketa eta Didi Models-en moda inklusiboko desfilea edo Estudio Bokashi ikusteko aukera ere izango ditu, ehun-alternatibei buruzko proba- eta akats-prozesuak erakusteko, birsortzaileak eta autosufizienteak. Quarkart-ek antolatutako Iraunkortasuna martxan topaketak Urdaibaiko Ekoetxera garamatza. Programazio zabala Perrera eraikinean (ekipamendu berria Basurtu auzoan), batez ere gazteentzat.

Gainera, urtero bezala, EIDE elkarteak hainbat jarduera antolatu ditu, hala nola BegihandiOpen StudioPortfolio Night edo Talentu Gazteak, diseinuaren panorama profesionala erakusteko, publiko berrietara zabaltzeko edo belaunaldien arteko harremanak sustatzeko.

Halaber, programazioaren zati handi baten progratonista lana eta talentua da, diseinu-eskolen eta unibertsitate-zentroen ekosistema gero eta aberatsagotik ateratzen dena. Horiek sarrera-tailer asko eskaintzen dituzte beren prestakuntza-eskaintzaren erakusgarri. Networking eta polinizazio gurutzatuko topaketak, hub eta elkarte sektorial desberdinek dinamizatuta. Horiekin batera, erakusketak eta jaialdiak, hala nola BideotikanFIG BilbaoSelected’23Simbiotopía edo This is Basque Design Merkatua.

Programazio guztia webgune honetan aurki daiteke: www.bilbaobizkaiadesignweek.eus

  • 12,2 milioiko azken aurrekontua erreferentziatzat hartuta, Grand Départ Pays Basque 2023an inbertitutako euro bakoitzeko itzulkina 8,5 eurokoa izan da.

  • Ikertaldek egindako azterketaren arabera, ekitaldiak 904 enpleguren baliokidea den jarduera ekonomikoa sortu du, zergetan ia 19,5 milioi berreskuratzeaz gain.

  • Tourraren irteera handiak herritarren % 91ren babesa jaso du, eta % 86k uste du poztasun une handiak sortu dituela Euskadin.

Grand Départ Pays Basque 2023 ekimenak 103,9 milioi euroko inpaktua izan du Euskadiko ekonomian. 12,2 milioiko azken aurrekontua izan duen ekitaldiaren batzorde antolatzailearentzat Ikertaldek egindako txostenetik ondorioztatzen den datu nagusia da.

Beraz, inbertitutako euro bakoitzak 8,5eko itzulera ekarri du. Datu horien arabera, ekitaldiak urtekotutako 904 enpleguren baliokidea den jarduera ekonomikoa sortu du, 58 milioi BPG baino gehiago sortzeaz gain, garatutako jardueraren ondoriozeta diru-kutxa publikoetarako ia 19,5 milioi biltzeaz gain.

Bingen Zupiria Eusko Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuak gaur goizean Euskalduna Jauregian eman dituen datu nagusiak dira. Juan Mari Aburto (Bilboko Alkatea), Xabier Ochandiano (Bilboko Udaleko Garapen, Merkataritza, Enplegu eta Turismoko Zinegotzia), Cristina Múgica (Bizkaiko Foru Aldundiko Lurralde-Lehiakortasuneko eta Turismoko Zuzendaria), Eduardo Aguinaco (Arabako Foru Aldundiko Arlo Estrategikoen Zuzendaria) eta Susana Alfonso (Gasteizko Udaleko Kirol eta Osasun Zerbitzuko Zuzendaria) ordezkariekin batera, Eusko Jaurlaritzako bozeramaileak Ikertaldek, estatistikaren, ebaluazioaren eta aholkularitzaren arloan hogeita hamar urte baino gehiagoko esperientzia duen enpresak, egindako azterlan osoa aurkeztu du.

Zifra aipagarrienak zehaztu aurretik, Zupiriak balioa eman nahi izan dio Grand Départ Pays Basque 2023 izan denari, “herri proiektu handi bat, maila goreneko erakunde arteko lan handia, aitzindari atal askotan, mundu mailako ekitaldi antolatzaile handienetako baten, Frantziako Tourraren, aintzatespena eta zorionak jaso dituena. Nazioarte mailan ekitaldi handiak egiteko leku erakargarrien ligan Euskadik duen lekua eta irudia indartu da euskal gizarteak egindako esfortzu handiari eta erakutsitako konpromisoari esker, gertaera arrakastatsua izan dadin dena eman duelako“, nabarmendu du sailburuak.

INPAKTU EKONOMIKOA

Txostenak 103,9 milioitan balioesten du Grand Départ Pays Basque 2023ak euskal ekonomian izan duen eragina. Ekitaldiak 12,2 milioiko azken aurrekontua izan du, eta Euskadiko zazpi erakunde nagusiak inplikatu ditu, hala nola Eusko Jaurlaritza, 3 aldundiak eta hiru hiriburuetako udalak. Ekitaldia prestatzeko eta garatzeko, antolakuntza-batzorde bat sortu eta martxan jarri behar izan zen, munduko hirugarren kirol-ekitaldi handiena antolatzeak eskatzen zituen behar guztiak biltzeko, garatzeko eta horiei erantzuna emateko.

Euskadiko historian mugarri handi hau aurrera ateratzeko egindako 113 zerbitzu-kontratuetatik 104 euskal enpresek kudeatu dituzte, % 92. Kontratek, askotan, maila operazional eta teknologiko handiagoan bultzatu dituzte enpresak, proiektuaren konplexutasunarekin, dimentsioarekin eta proiekzioarekin lotuta, bai eta produktu eta zerbitzu berriak sartzearekin ere.

Bestalde, Grand Départ Pays Basquek 54 milioi euroko zeharkako inpaktua izan du euskal ekonomian. Kopuru horren barruan sartzen dira Tourrera bertaratzen diren eta antolakuntzatik kanpoko pertsonek egindako gau-gastuak, erosketak, garraioa edo jarduerak, baita tokiko publikoak berak eragindakoak ere.

INPAKTU SOZIALA

Txostenak nabarmentzen duenez, euskal herritarren % 91 Frantziako Tourraren 110. edizioko irteera handia antolatzearen alde agertu dira, eta Euskadik helmuga turistiko gisa duen posizionamendua hobetu dela uste dute. Ehuneko berak azpimarratzen du egun horietan Euskadi izan zela munduko albiste eta gertakarien erdigunea. % 82k uste du Tourraren irteerak Euskadiko gizartea integratzeko balio izan duela, eta % 86k zoriontasun-uneak eragin dituela. Gainera, % 80a harro agertu da munduko txirrindularitza probarik garrantzitsuena gure errepideetatik igaro delako. Herritarren % 85ek uste du antzeko ekitaldi gehiago ekarri behar direla.

GRAND DÉPART DELAKOAREN ZUZENEKO JARRAIPENA

Herritarrak bete-betean murgildu ziren nazioarteko kirol-ekitaldi handienetako bat bertatik bertara disfrutatzeko. Grand Départ Pays Basquek milioi bat pertsona inguru (988.000) bertaratu zituen bere ekitaldi nagusietara. Bilbon irteera eta helmuga izan zuen inaugurazio egunean 364.000 pertsona inguru bildu ziren. Bestalde, 294.000 lagun inguru bildu zituen Vitoria-Gasteiz eta Donostia lotu zituen bigarren etapak. Hirugarren eta azken etapak, Amorebieta-Etxano eta Baiona artekoak, 179.000 bizilagun batu zituen Iruneraino. Publiko horren % 30a, gutxi gorabehera, Euskaditik kanpotik etorritako bisitariak izan ziren.

Datu horiei gehitu beharko litzaizkieke ekainaren 29an taldeen aurkezpen ofizialera hurbildu ziren 45.000 pertsona inguru eta ekainaren 29tik uztailaren 1era Bilboko Areatzan kokatu zen Fan Park zaleentzako gunea bisitatu zuten beste 106.000 lagun; kopuru hori errekorra izan da Tourraren historian, 2019an Bruselak lortutako 78.000 bisitariak gaindituz.

JARRAIPEN MEDIATIKOA

Frantziako Tourraren handitasuna itzela da. Adibidez, Europan bakarrik 150 milioi ikus-entzulek zuzeneko 750 milioi telebista ordu ikusi dituzte. Edota lasterketa mundu osoko ia 200 telebistatan ikusi ahal izatea. Datu orokor horiez gain, Grand Départ Pays Basquek, kirol-ekitaldiaren mugarri nagusietako bat den aldetik, 4,1 milioi pertsona bildu zituen estatuan telebistaren aurrean, lehen hiru etapez gozatzeko. EITBk 600.000 lagunetik gorako audientzia metatua izan zuen hiru egun horietan, eta inaugurazio egunean % 19ko audientzia izan zuen. Tour osoan, EITBk 460.000 erabiltzaile bakar pilatu zituen, bere emanaldien historian mugarri bat.

Irteera handiko webgune ofiziala (letour.euskadi.eus), lau hizkuntzatan, ia 300.000 erabiltzailek 420.000 saio sortu zituzten, horietatik % 20k baino gehiagok zuzeneko sarbidea izan zuten, eta horrek erakusten du zer-nolako garrantzia izan zuen zaleentzako informazio- eta entretenimendu-tresna gisa. Gaitutako sare sozialak ere komunikazio-kanal oso garrantzitsu eta aktibo bihurtu ziren, 16.000 jarraitzaile ingururekin, 9,5 milioiko irismenarekin, inprimaketekin eta bistaratzeekin, martxan jarritako lau sareak gehituz: X (lehen Twitter), Facebook, Instagram eta Youtube.

Grand Départ Pays Basque ekitaldiaren eragin mediatikoaren barruan sartzen dira, halaber, idatzizko hedabideetan, telebistan, irratietan eta hedabide digitaletan prozesu osoan zehar izan diren argitalpen guztiak, Parisen “Trophy Tour” jaso zenetik hasi eta Florencia Emilia – Romagna-n egoitza berri gisa entregatu arte. Tarte horretan, 18.000 argitalpenetan agertu da Grand Départ Pays Basque 2023, eta horien % 88 aldi “nagusian”, taldeen aurkezpenaren eta hirugarren etaparen artean. Argitalpen horiek 69.000 milioi baino gehiagoko audientzia-kopuru potentziala izan dute, % 89 aldi nagusian. Audientzia horrek sortutako kontrabalio ekonomiko baliokidea 115,2 milioi eurokoa dela kalkulatu da. Beste era batera esanda: hedabideetan lortutako presentzia lortzeko 115,2 milioi euro inbertitu beharko ziren.